Een stuk verder gekomen met het XML project, maar we zijn weer op een nieuw probleem gestuit. Voor de website willen we een XML database gaan gebruiken. Als test hebben we de evaluatieversie van de GoXML DB (www.goxml.com) aangevraagd. Deze werkt nu en documenten kunnen erin geplaatst worden, maar de vraag is nu hoe krijgen we informatie er uit om weer te geven op een JSP of XSL webpagina.
Als we alleen de query invoeren dan werkt de database niet, dus ik denk dat het nog nodig is om de database op een of andere manier te connecten.
De query ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
Root('EldataDB:ArtikelGegevens')/ROWDATA/ROW
Moet ik daar nog een stukje boven zetten dat de db connect of zou dit eigenlijk genoeg moeten zijn en doe ik iets verkeerd? Weet iemand hoe je dit moet doen in XML en JSP? Of is er misschien een tutorial te vinden op internet? Google levert niet echt goede hulp op.
Alvast bedankt!
Als we alleen de query invoeren dan werkt de database niet, dus ik denk dat het nog nodig is om de database op een of andere manier te connecten.
De query ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
Root('EldataDB:ArtikelGegevens')/ROWDATA/ROW
Moet ik daar nog een stukje boven zetten dat de db connect of zou dit eigenlijk genoeg moeten zijn en doe ik iets verkeerd? Weet iemand hoe je dit moet doen in XML en JSP? Of is er misschien een tutorial te vinden op internet? Google levert niet echt goede hulp op.
Alvast bedankt!