[XML]Connecten van een XML database

Pagina: 1
Acties:

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 23:01
Een stuk verder gekomen met het XML project, maar we zijn weer op een nieuw probleem gestuit. Voor de website willen we een XML database gaan gebruiken. Als test hebben we de evaluatieversie van de GoXML DB (www.goxml.com) aangevraagd. Deze werkt nu en documenten kunnen erin geplaatst worden, maar de vraag is nu hoe krijgen we informatie er uit om weer te geven op een JSP of XSL webpagina.

Als we alleen de query invoeren dan werkt de database niet, dus ik denk dat het nog nodig is om de database op een of andere manier te connecten.

De query ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Root('EldataDB:ArtikelGegevens')/ROWDATA/ROW

Moet ik daar nog een stukje boven zetten dat de db connect of zou dit eigenlijk genoeg moeten zijn en doe ik iets verkeerd? Weet iemand hoe je dit moet doen in XML en JSP? Of is er misschien een tutorial te vinden op internet? Google levert niet echt goede hulp op.

Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:58
Een beetje meer info is wenselijk....
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

https://fgheysels.github.io/

• KenVerburg
Op dit moment hebben we onderstaande query in een XSL document staan. Naar deze wordt verwezen vanuit een .xml bestand die Artikelen.xml heet.

<xsl:for-each select="ROWDATA/ROW">
<tr>
<td><font face="Verdana" size="2"><xsl:value-of select="@Artikelnummer"/></font></td>
<td><font face="Verdana" size="2"><xsl:value-of select="@Omschrijving"/></font></td>
<td><font face="Verdana" size="2">€ <xsl:value-of select="@VerkoopPrijsExBTW"/></font></td>
<td><font face="Verdana" size="2">€ <xsl:value-of select="@VerkoopPrijsInBTW"/></font></td>
<td><font face="Verdana" size="2"><xsl:value-of select="@VoorraadArtikel"/></font></td>
</tr>
</xsl:for-each>

Deze haalt dus de data direct uit een .xml bestand, maar we willen graag de data van dit bestand uit de XML database halen. Het hele document Artikelen.xml staat in EldataDB:Artikelgegevens en nu is de vraag dus hoe we deze informatie uit een database kunnen halen die op localhost:1223 staat.

Ik dacht dit met Root('EldataDB:ArtikelGegevens')/ROWDATA/ROW aan het werken te kunnen krijgen, maar er is waarschijnlijk nog een verwijzing naar de lokatie van de database nodig. Hoe dit moet heb ik nergens kunnen vinden en dat is dan ook de eigenlijke vraag.

Sorry voor de onduidelijkheid.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 11:04
moet je de db niet initialiseren?

moet je niet gebruik maken van wellicht meegeleverde componenten?

zit er bij het pakket geen voorbeeld pagina's waarmee je wat meer kan?

ben hier zelf ook bezig met XMLdatabases (Tamino, Excellon) maar bij deze pakketten zitten vrij goede docjes die het opvragen van gegevens goed uitleggen...

Lijkt me sterk dat dat in jouw pakket niet het geval is...

edit:
Moet ik daar nog een stukje boven zetten dat de db connect of zou dit eigenlijk genoeg moeten zijn en doe ik iets verkeerd?
Dit lijkt me per pakket verschillend...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• KenVerburg
Ik heb een directory gevonden met sample bestanden. Hier staan verschillend .java, .jsp, .bat, .sh en .xsp bestanden in. Het bestaan van deze directory is niet zo goed gedocumenteerd in GoXML. Ik zal er eens mee aan de slag gaan en kijken of ik de voorbeelden kan gebruiken voor de eigen situatie.

Bedankt voor de suggestie, anders was ik nooit naar een voorbeelden map gaan zoeken. Doh...

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 11:04
:D

no problem

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Pagina: 1