[mail] server/router

Pagina: 1
Acties:

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:24

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
[probleem]
ik heb een intranet, met daar op een site met wat invul formulieren die ge-maild moeten worden(java), dat kan ik alleen via SMTP, nu hebben we een exchange server.
waar IT Operations van zegt: F*ck you, wij gebruiken alleen IMAP.
[/probleem]

[vraag]
bestaan er (want ik kan op google niets vinden) het liefst gratis mail "routers"
een soort SMTP server en daar bij een IMAP client, zo dat ik dus het volgende kan.

[java web app] -> [mail router/server] -> [exchange server] -> [outlook] "collega"
...................SMTP.........................IMAP.....................IMAP.............................

of zijn er nog alternatieven?

[/vraag]

[ Voor 0% gewijzigd door Ronald_stage op 08-11-2002 09:49 . Reden: typo's ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

volgens mij gaat dat niet werken... als jouw java forms handler alleen tegen een SMTP server aan kan praten is dat wat heel anders dan IMAP. Voor IMAP moet je als user authenticeren, en dat is dus een client en geen mail-relayer. Ik zou ook niet zo snel een mail-relayer ertussen zetten, want dan zit je nog steeds met het probleem dat je ergens een IMAP client moet hebben. Als je die nou toch moet hebben zou ik gewoon op zoek gaan naar wat JAVA objects om mee naar een IMAP server te connecten...

kijk eens op sourceforge en hotscripts... staat vast wel wat en dan bestuur je je IMAP server direct vanuit je app!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
mail sturen doe je met smtp
mail ontvangen in een mailbox doe je met imap
smtp server en imap server kunnen best verschillende machines zijn.

Verwijderd

Ok, jullie hebben een exchange server draaien. Doe eens wild, en doe een telnet op poort 25 naar dat ding. Dikke kans dat 25 openstaat. Ook een dikke kans dat IT er nooit achter zal komen, als je dat lekker gebruikt.

Simpel :)