Ik heb in mijn kast een server staan, waar ik nu nog een 15" beeldscherm op heb staan. Die wil ik weg hebben en i.p.v. een zo'n klein mogelijk scherm erop aansluiten. Iets wat ongeveer net zo groot is als zo'n navigatieschermpje wat ook in auto's zit. Het zou helemaal makkelijk zijn, als dit scherm gewoon op de aansluiting van mijn grafische kaart past en meteen werkt, kan gewoon een monochroom schermpje zijn, server draait toch Linux. Zelf heb ik geen flauw idee, waar ik voor zou moeten kijken, of hoe zoiets zelf te maken zou zijn. Kan alle hulp gebruiken.
Wat je wilt is dus een LCD-schermpje? Dat kan, wacht ff, ik zal even voor je kijken. 
Edit:
Gevonden: http://www.eio.com/lcdprodt.htm
Details: http://www.eio.com/h6482l-ff.htm
Edit:
en we hebben ook de search
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
gewoon op beursen kijken... daar staan regelmatig 9" kassa monitortje 2e hands voor een fl. 50,-
Als je een nieuwe wil kan dat ook... bij de betere computer winkel voor de zakelijke markt kunnen ze die zo leveren reken er wel op dat die dingen nieuw duurder zijn als de meeste 17" schermen...
Als je een nieuwe wil kan dat ook... bij de betere computer winkel voor de zakelijke markt kunnen ze die zo leveren reken er wel op dat die dingen nieuw duurder zijn als de meeste 17" schermen...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
@bazs2000
ThanX voor het zoeken
Dat schermpje ziet er inderdaad wel heel cool uit, vooral als ik er aan denk hoe die eruit zal zien als ik hem in 1 van mijn zijpanelen monteer. Maar nou nog even een vraagje...als ik zo'n schermpje koop, dan moet ik zelf dus nog een beeldscherm kabel eraan solderen. Of is er iets van een verloopkabel o.i.d. voor te koop ? Want zelf die pinouts zoeken en met hulp daarvan een kabel solderen zie ik eigenlijk niet echt zitten
Terwijl ik wel kan solderen hoor, maar heb geen zin dat er ook maar iets fout zou kunnen gaan, daarom zou ik graag iets compleets (zeg maar PnP) willen kopen.
ThanX voor het zoeken
Dat schermpje ziet er inderdaad wel heel cool uit, vooral als ik er aan denk hoe die eruit zal zien als ik hem in 1 van mijn zijpanelen monteer. Maar nou nog even een vraagje...als ik zo'n schermpje koop, dan moet ik zelf dus nog een beeldscherm kabel eraan solderen. Of is er iets van een verloopkabel o.i.d. voor te koop ? Want zelf die pinouts zoeken en met hulp daarvan een kabel solderen zie ik eigenlijk niet echt zitten
Als je een LCD-scherm koopt dan zit er altijd een handleiding met pin-layout bij. Maak je maar geen zorgen, het han gewoon niet mislukken (Of je moet lop aan de gang gaan).
Moet je eigenlijk geen frame ofzo hebben om dat scherm in te zetten? Op die plaatjes van eio ziet het er nogal iel uit.......kun je zo'n frame kant en klaar kopen?
Verwijderd
Das intresantVerwijderd schreef op 08 November 2002 @ 09:27:
je hebt ook van die kassa monitoren die zijn vaak 10 inch of zo zelfs in kleur.
Heb ikVerwijderd schreef op 08 November 2002 @ 09:27:
je hebt ook van die kassa monitoren die zijn vaak 10 inch of zo zelfs in kleur.
-merk: TVS
-formaat: 10"
-beeldbuis:sony trinitron
-resolutie: 800x600 60Hz
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Moet eens op een beurs kijken...ik heb daar regelmatig 9" & 10" schermen gezien voor +/- 35 pleuro.
Misschien dat dit iets voor je is http://gathering.tweakers...st_messages/545596/0//tft
Als een god in Nijmegen.
kleine LCD's zijn niet gek duur meer
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
kan je geen 4x40 kopen? als je linux draait van je text in je schermpje laten verschijnen
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Windows interface is echt niet te lezen op die schermpies, zelfs niet met grote fonts en icons
Ik ga ook zo'n soort TFT in mijn case bouwen, maar dan voor video doeleinden.. waar deze schermpies meer dan geschikt voor zijn
Als je iets leesbaars wilt hebben dan moet je minimaal voor 640 x 480 rez gaan...
Verwijderd
Leuk zo'n schermpie.. maar zonder controller / aansturing heb je hier geen f*** aan... Die controllers zijn nog het duurst... rond de $400... Ik denk dat de beste oplossing alsnog zo'n kassa scherpie is.. even rondneuzen op beurzen dus...bazs2000 schreef op 08 november 2002 @ 09:24:
Wat je wilt is dus een LCD-schermpje? Dat kan, wacht ff, ik zal even voor je kijken.
Edit:
Die dingen hebben een Composite in.. dus geen controller nodig!Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:09:
Leuk zo'n schermpie.. maar zonder controller / aansturing heb je hier geen f*** aan... Die controllers zijn nog het duurst... rond de $400... Ik denk dat de beste oplossing alsnog zo'n kassa scherpie is.. even rondneuzen op beurzen dus...
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Daar kan ik niks over vinden.... waar staat dat??Looki schreef op 09 November 2002 @ 20:54:
[...]
Die dingen hebben een Composite in.. dus geen controller nodig!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Hij heeft denk ik op de verkeerde link geklikt ofzo.. dit gaat nergens over... *zucht*Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 21:05:
[...]Daar kan ik niks over vinden.... waar staat dat??
Als dat nou zo was dan hadden Bart en myself allebij natuurlijk al zo'n schermpie in onze case hangen
hehehe, jij weet het!!Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 21:06:
[...]
Hij heeft denk ik op de verkeerde link geklikt ofzo.. dit gaat nergens over... *zucht*
Als dat nou zo was dan hadden Bart en myself allebij natuurlijk al zo'n schermpie in onze case hangen
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
ik heb hier een 9 of 10 inch kassa kleuren schermpje staan maar ik heb geen idee wat die dingen nieuw kosten.
btw. het merk is "smile"
btw. het merk is "smile"
Waarom wil je persé een scherm? Je kan toch gewoon ssh/vnc gebruiken op je lokale netwerk. Voor het wat grotere werk zo nu en dan kun je er een monitor bij slepen. Zo vaak zal dat nou ook weer niet voorkomen.
de betaler vervuilt
ik neem aan dat dit iets van een router is of zo ?
zo jah instaleer dan iets als vnc er op
dan heb je geen sherm nodig
nog makkelijker
zo jah instaleer dan iets als vnc er op
dan heb je geen sherm nodig
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
deze: http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Auto+audio kan zo op de tv-out en er zit ook nog afstandsbediening bij 
plaatje:

plaatje:

Verwijderd
Mag ik heeeeeel effe een opmerking maken, ja, das mooi, dankjeLooki schreef op 09 november 2002 @ 17:00:
kan je geen 4x40 kopen? als je linux draait van je text in je schermpje laten verschijnen
Dan moet je dus wel een serieel of serieel-USB LCD kopen, an bijv. CrystalFontz. Dan kan je het inderdaad als een terminal gebruiken. Ik denk dat dat zelfs zou lukken met een grafisch, maar daar ben ik niet zeker van....
Kijk maar is op http://www.sunhelp.org/review-hard-lcd.php
Als het toch via een lpt kan, dan hoor ik het graag....
http://www.eio.com/lq10d321ap.htm
dit sharp dingetje is wel aardig 11" 640x480 en maar 99 dollar,
maar ik begrijp dat hier dus ook een controller bij moet
Verwijderd
Heej... dat schermpje heb ik ook...spacy schreef op 11 november 2002 @ 15:48:
heb dr alleen veel minder voor betaald
Maar goed, eio levert die schermpjes ook als kit (inclusief controller én kabel/inverter)!
http://www.allelectronics...65&item=LCD-58&type=store
Valt zoiets niet te gebruiken misschien ? Het is een Linux server, dus het hoeft niet echt een kleurenscherm te zijn, maar vraag me af of zoiets als dit daar wel op wil werken
Valt zoiets niet te gebruiken misschien ? Het is een Linux server, dus het hoeft niet echt een kleurenscherm te zijn, maar vraag me af of zoiets als dit daar wel op wil werken
Of is het misschien mogelijk om van een oude 486 of Pentium1 laptop het beeldscherm te gebruiken en aan te sluiten op een PCI videokaart, dat zou helemaal cool staan in mijn zijpaneel. Kan eventueel wel een AGP/PCI kaart met TV-Out worden, maar kan Linux die TV-out wel aan sturen of gaat dat automatisch ? En hoe zou ik zo'n laptop scherm moeten/kunnen aansluiten als dit überhaupt gaat werken ? Mooiste oplossing is nog steeds een schermpje dat ik aansluit op de aansluiting waar normaal het beeldscherm opkomt.
Verwijderd
Kerel, ik heb nog een 5,6 inch en een 7 inch TFT scherm liggen, met standaard RGB input. Compleet met voeding, steun en geluid. 130 en 160 euro, gloednieuw.
Op de hcc dagen verkochten ze 2 jaar geleden van die 17" schermen voor 50 gulden!!
Was wel lachuh om te zien hoeveel mensen er met die dingen vandoor gingen
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Hopen dat ze dat dit jaar weer doen! Ik moet ff goedkope 17" monitor hebbenAMDFreak schreef op 12 November 2002 @ 20:40:
Op de hcc dagen verkochten ze 2 jaar geleden van die 17" schermen voor 50 gulden!!
#StopBurningStuff
@Combinedforces
Verkoop je ze voor die prijs, of waren ze die prijs toen je ze kocht ?
Kan je eventueel wat pics laten zien van die dingen. 'k Heb het idee dat JIJ
hebt wat IK zoek
Verkoop je ze voor die prijs, of waren ze die prijs toen je ze kocht ?
Kan je eventueel wat pics laten zien van die dingen. 'k Heb het idee dat JIJ
hebt wat IK zoek
Hey, weet je ook waar die gast dat kleine LCD'tje vandaan heeft, ik zoek er namelijk nog een met RGB monitorstekker, voor in het deksel van mijn koffermod...Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:16:
Dit iets...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
markieparkie is die kast van jou en zoja, waar heb je dat schermpje vandaan en kun je dan pic's laten zien van hoe je hem hebt aangesloten.?
[rml][ LCD] LCD in 5inch bay[/rml]
dese is ook CEWL :d
dese is ook CEWL :d
[ Voor 32% gewijzigd door Joepho op 19-03-2003 13:58 ]
Verwijderd
Denk het wel, kijk maar eens naar zijn icon.Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:48:
markieparkie is die kast van jou en zoja, waar heb je dat schermpje vandaan en kun je dan pic's laten zien van hoe je hem hebt aangesloten.?
Verwijderd
Dat heb je wel heel erg vet in je lian li gebouwd.Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 01:16:
Dit iets...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat voor lcd is dat en waar koop je die en voor welk bedrag?
Gezien hoe oud dit topic is? je mag markieparkie best emailen, ik verwacht niet dat hij bijt..Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 19:48:

In het wild gezien op CeBIT 2003
Eigenlijk zoek ik ook zo'n schermpje, voor in de deksel van mijn koffermod, een schermpje van een inchje of 10 met een gewone monitorstekker en ongeveer 640*480 in resolutie.
Weet iemand er een?
Weet iemand er een?
als ik het goed onthouden hebVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:58:
[...]
Dat heb je wel heel erg vet in je lian li gebouwd.
wat voor lcd is dat en waar koop je die en voor welk bedrag?
dan is dat zon ps1 schermpje
te koop bij de betere bart smits in nederland
zit een standaard tv aansluiting op
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2003 19:11 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het zou ook een Game Gear schermpje kunnen zijn.
Of was dat bij die koffermod?
Of was dat bij die koffermod?
Je kunt ook zo'n schermpje gebruiken wat je op een ps1 kan zetten. Is gewoon composite in.
Verwijderd
Vooral niet moeilijk doen en een 9 of 10 inch crt kopen, zo duur zijn die niet meer en je bent van al je geouwehoer af, enne windows interface, komop mensen lees eens goed. Deze man draait een echt os!!
* zwahiel meent dat z'n TVS 9" CRT monitortje nog maar iets van € 90,- kost (en dan heb je al een dure)...
Paperwhite VGA is goedkoper
Paperwhite VGA is goedkoper
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
dat zijn schermen die uit laptops zijn gepluktspacy schreef op 11 november 2002 @ 15:48:
of restpartijen zijn die ervoor bedoeld waren
je hebt er niks aan aangezien er geen controller op zit
die kan je kopen voor ongv 400 dollar
lekker laten liggen dus
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
edit
niet gelezen
niet gelezen
[ Voor 89% gewijzigd door l-burna op 22-03-2003 03:08 ]
The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-
Ik heb een oud 5" navigatieschermpje in mijn auto zitten. Dit is een RGB scherm welke via een oude Trust Televiewer op de VGA poort zit aangesloten.
Pagina: 1