Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames/Gurus/Knutselaars,
Binnenkort verwacht ik een kleine uitbreiding op onze familie. Allemaal mooi en leuk maar nu wil natuurlijk die uitbreiding zo snel mogelijk na de release op de "gevoelige plaat" vastleggen. Het probleem is nu dat deze kleine mens 9 maanden in het donker heeft gezeten (zonder internet aansluiting ook nog) en dus best wel heel erg gevoelig is voor licht.
Het ziekenhuis raad aan om 1000+ asa filmpjes in je camera te duwen. Nou gaat dat nogal lastig met een digitale camera dus ik dacht als ik nu een diffuser kap over de flits kan maken op een of andere manier is de felheid van het licht al een stuk minder en kan ik misschien nog wel mooie fotos maken zonder dat ik iets voor het leven verblind.
De uiteindelijke vraag is nu van welk materiaal maak ik deze het makkelijkst en dan hoe. Ik heb 2 linker handen en een kodak dx3600. Dit is best een forse camera maar ik heb geen idee hoe ik dat erop moet maken.
Als iemand hier ideen voor heeft graag want ik moet opschieten want de releasedatum kan ieder moment zijn en ik moet het nog maken en testen ook.

PS. Fotos worden natuurlijk gepost als deze gemaakt zijn mochten mensen daar interesse in hebben.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41

YellowCube

Wait...what?

Ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig en ik heb al een aantal dingen geprobeerd.
Overtrekpapier voor je flitser is een optie. Probleem is alleen wel dat het er erg vanaf hangt hoever het "filter" voor je flitser zit. Dus m'n tweede optie was zo'n half transparant busje voor film-rolletjes (Fuji heeft ze vaak). Dat heb ik vervolgens doormidden gesneden en voor de flitser gedaan. Probleem is dan een beetje dat het licht als het ware uit de zijkanten komt zetten en dat zie je in sommige gevallen.
M'n volgende plan is een eigenlijk een half(of drie-kwart) pingpong balletje. Leek mij ideaal, omdat het als een soort van bolvormige lichtbron gaat werken.

Ik heb overigens wel een andere camera dan jij. Het is een pentax el2000 en die heeft een uitklapflitser bovenop de camera zitten, dus het bevestigen van het geheel niet zo moeilijk. Vaak kom je er met wat creatief plakband gebruik wel uit.

Vergeet trouwens niet van te voren een beetje te experimenteren met verschillende belichtings-instellingen van je camera (met name op verschillende afstanden van het voorwerp)

edit:

oh ja...en succes met de bevalling. Uiteraard voor je vrouw en ook voor jou

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een panty doet wonderen. En dan kan je nog een bepaalde kleur kiezen zodat de huidskleur wat beter uitkomt. Volgens mij werkte zo'n donkerbruine panty het beste.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41

YellowCube

Wait...what?

een panty...geniaal.
Dank

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 07:40

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

of één of meer vloeitjes, dat werkt ook goed en tis nog goedkoop ook

¯\_(ツ)_/¯

• kmf
  • Niet online

kmf

standaard truukje eigenlijk

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19
Wat een onzin wat het ziekenhuis vertelt.... Snap het echt niet. Hier net een kleine erbij sinds 14-10 en nergens last van. Flitsen vind ze helemaal niet erg. Ik doe het uiteraard wel vanaf een afstandje ( 2 meter ) en zoom als ik een close up wil hebben... Hier heeft het ziekenhuis het er totaal niet over gehad.

Console Guy

Verwijderd

basmaaks schreef op 08 november 2002 @ 13:14:
Wat een onzin wat het ziekenhuis vertelt.... Snap het echt niet. Hier net een kleine erbij sinds 14-10 en nergens last van. Flitsen vind ze helemaal niet erg. Ik doe het uiteraard wel vanaf een afstandje ( 2 meter ) en zoom als ik een close up wil hebben... Hier heeft het ziekenhuis het er totaal niet over gehad.
De baby vindt het misschien niet zo erg, maar de ogen van de baby wel....ik zou iig niet het risico nemen...

aan de topicstarter: Ik weet niet of je een beetje een redelijke digicam hebt, maar bij die van mij kan ik de intensiteit instellen van de flitser, waardoor deze véél minder fel is, en zelfs een beter resultaat geeft dan zo'n kunstmatige harde flitser..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 13:38 . Reden: wat is flitser een kl*te woord :D ]

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 13:38:
[...]

De baby vindt het misschien niet zo erg, maar de ogen van de baby wel....ik zou iig niet het risico nemen...

aan de topicstarter: Ik weet niet of je een beetje een redelijke digicam hebt, maar bij die van mij kan ik de intensiteit instellen van de flitser, waardoor deze véél minder fel is, en zelfs een beter resultaat geeft dan zo'n kunstmatige harde flitser..
Die ogen zijn de hele tijd dicht ;-).. btw zelfs in de operatiekamer maakte ze foto's voor mij zonder difuser en MET flits...

Console Guy

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb slechts een Kodak DX3600 hier kan erg weinig tot niets aan ingesteld worden helaas. Dus ik zal met de panty en vloetjes aan de slag moeten. Ik ga testen en spelen, ik ga jullie op de hoogte houden.

Idd het zou eventueel kunnen zonder maar het ziekenhuis adviseerd alleen maar. Veel licht kan schadelijk zijn en ik wil dat risico gewoon niet lopen dat ik een halfblind kindje heb ofzo. Als is het risico maar 5% is me dat toch teveel.

Verwijderd

basmaaks schreef op 08 november 2002 @ 13:50:
[...]

Die ogen zijn de hele tijd dicht ;-).. btw zelfs in de operatiekamer maakte ze foto's voor mij zonder difuser en MET flits...
hehe, das waar ook :D

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
Kijk maar eens met je ogen dicht in de zon.
Ach je hebt ze de hele tijd dicht maar begint na een tijdje toch minder prettig te voelen 8)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

klaasbram schreef op 08 november 2002 @ 15:23:
[...]

Ach je hebt ze de hele tijd dicht maar begint na een tijdje toch minder prettig te voelen 8)
welke zon?? ;(

Verwijderd

klaasbram schreef op 08 november 2002 @ 15:23:
[...]

Precies, zoals je zegt "De hele tijd", dat is hier dus niet het geval...

• Allardie
  • Laatst online: 22-02 21:13

Allardie

AT..

je kunt je kamer toch ook gewoon redelijk licht maken, en dan zonder flits fotograferen? Die flitser kan vast wel uitgeschakeld, dat kan bij vrijwel elke Kodak.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik weet de specs niet van die camera. Maar wat ik zou doen:

Op statief zetten.
Lichtinstelling op Fluorescent (ziekenhuis) of Bulb (thuis)
ISO waarde op 200-400
Geen flits natuurlijk
Sluitertijd op 0.6- 1.0 seconden

Iets in die geest. Puur manual mode dus. Ik ga er van uit dat de baby ligt. Dan bewegen ze meestal niet zoveel hè? ;)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Verwijderd

Topicstarter
In het ziekenhuis zal het wat actie worden, als het net geboren is wil ik wel ene foto van zo'n baby die ondersteboven hangt enzo en als ze ermee bezig zijn dus een statief wordt lastig.
Ik kan niets manueel aan mijn camera instellen behalve GEEN flit en zo stil kan ik mijn camera niet houden.

Vanmiddag heb ik een panty gekocht een lichtbruine en de eerste tests zien er goed uit, ik heb het hier even in de huiskamer geprobeerd en de fotos worden wat donker maar in het ziekenhuis is het veel beter verlicht dan hier in mijn huiskamer dus denk ik dat dat perfect gaat werken. Moet nog even een mooi stukje afknippen wat is eroverheen ga trekken.

Daar sta je dan met een panty over je hoofd en over je camera .. oh die over je hoofd hoeft niet in het ziekenhuis.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

een panty.. athlonkmf... .. eeuh wordt dat niet warm en verbrand dat niet? bij de warmte van een flits?
En daarbij hoe in godsnaam monteer je een panty? Bison kit? ;)

• kmf
  • Niet online

kmf

henkleerssen schreef op 11 November 2002 @ 15:35:
een panty.. athlonkmf... .. eeuh wordt dat niet warm en verbrand dat niet? bij de warmte van een flits?
En daarbij hoe in godsnaam monteer je een panty? Bison kit? ;)

Zo warm dat een panty gaat branden wordt een flits ook weer niet hoor. Of je moet misschien paar uurtjes achter elkaar flitsen.

En hoe monteer je een panty? Beetje strak om flitser binden?

Pagina: 1