Toon posts:

Combinatie CD-spelers en mobo niet goed??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een moederbord ligge (ECS Elitegroup K7S5A with LAN) deze PC heeft geruime tijd gewerkt todat ik hem gister update van een Athlon 1100 mhz naar een AthlonXP1800+ heb cooler geswitcht enzo, maar voor de rest niks, nu het probleem is, wanneer ik de PC aanzet gaan de CD-spelers ratelen (een AOpen 48x en een LiteOn 32x12x40) en doet de pc verder gewooon zijn werk geloof ik, ik hoor de hdd teminste ratelen zoals ie normaal ook doet, maargoed, krijg geen beeld, als ik de IDE1 stekker (waaraan de CD-spelers zitten) uit me mobo trek dan werkt het systeem gewoon...:(, maar als ik er ook maar 1 cd speler aanhang loopt het systeem weer vast.....iemand enig idee of dit een hardware probleem is, of verkeerde aansturing ofzow in BIOS (heb bios geupdate naar laatste versie en is gelukt)...

Verwijderd

Lijkt erop dat je voeding het niet trekt. Een xp gebruikt meer dan een athlon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 07:47:
Lijkt erop dat je voeding het niet trekt. Een xp gebruikt meer dan een athlon.
Hmm kan haast niet, eerst gebruikte ik een 300 Watt voeding sinds enkele weken geleden ben ik overgstapt naar 350 watt....zou een proc dan echt 50 watt vreten?

Verwijderd

Kan wel mis gaan als de voeding niet zo stabiel is (heb ongeveer hetzelfde gehad).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen denk je?

Verwijderd

Nieuwe voeding. Helaas de enige oplossing.
Je kunt misschien nog een ander stekkertje voor de cdroms proberen, maar ik ben er bang voor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nog wel een 150 Watt voeding liggen als ik daar alleen me CD-spelers op aansluit, zou et dan werken??

Verwijderd

Ik denk toch dat een nieuwe voeding een beter idee is.
Sommige voedingen werken alleen als je ze op een mobo aansluit of ze mod.

Verwijderd

Topicstarter
K bedankt...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je je bios al eens gereset na switchen van processor? dat wil ook nog wel eens problemen voorkomen.
Pagina: 1