Redhat wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 14:40
Ik heb een vraag over het volgende: als ik redhat 8.0 wil installeren, loopt dit op een gegeven moment fout. Net voordat de installer de installatie image naar m'n hd wil kopieren, komt deze met de volgende error:

The kernel was unable to re-read the partition table on /dev/hdb (device or resource busy). This means Linux knows nothing about any modifications you made. You should reboot your computer before doing anything with /dev/hdb.

Hierna komt de volgende error (niet altijd, ik heb het een aantal keren geprobeerd):

An error has ocuured trying to initialize swap on the device hdb3. This problem is serious, and the install cannot continue.
Press <Enter> to reboot your sysem.

Als deze tweede error niet komt installeerd hij wel verder maar wat er eigenlijk ook al staat hij slaat mijn instellingen niet op, dus start hij altijd op in de text mode. En heeft hij waarschijnlijk al de drivers ook niet geinstalleerd (en eventueel gewoon het standaard installatie pakket maar dat zou ik eigenlijk niet weten).

Mijn computer:
A7V333
AMD 2100+
Maxtor d740x 80gig
MSI geforce4 4600ti
Terratec DMX 6fire LT
realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter

Wie'o'wie weet hier een oplossing voor, bvd.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je nog meer OS'en op die HD staan of is ie compleet vers en leeg? Probleem zit em ergens in het aanmaken van de benodigde partities zou ik zo op het eerste gezicht zeggen...

de betaler vervuilt

• cnieuweboer
Dat dacht ik eerst ook, dus heb ik m'n hele hd ook al eens leeg gegooit. En weer kreeg ik de zelfde errors. Maar ik heb idd ook nog windows XP op de zelfde hd draaien.

(ik zou wel graag over willen stappen op redhat, maar dan moet het wel eerst werken (een beetje iig))

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Weet je zeker dat je niet aan het proberen bent om je NTFS XP partitie te overschrijven met je swap-partitie van Red Hat?

de betaler vervuilt

• cnieuweboer
Ja ik heb de partitionering al op meerdere manieren geprobeerd, je kunt het trouwens ook heel makkelijk door redhat zelf laten doen. Je kunt dan gewoon aanvinken dat hij de ongebruikte ruimte (dat is ongeveer 9 gig) gebruikt.

Verwijderd

Zorg dat de primaire Linux partitie vooraan de schijf staat, als die begint boven de eerste 1 Gb, gaat het mis.
(Don't ask me why, ook Linux heeft zijn gekkigheidjes..) ;)

• cnieuweboer
Ok thx, ik ga het proberen.

• cnieuweboer
Nou het is niet gelukt, dwz hij kwam gewoon weer met de zelfde error. Had ik eigenlijk ook wel moeten weten omdat ik m'n hd dus al eens een keer helemaal leeg gehaald heb voordat ik de installatie probeerde.
Ach het is ook al weer laat :p.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zijn je cd's niet gewoon rot?

de betaler vervuilt

• cnieuweboer
GA!S schreef op 08 November 2002 @ 04:01:
Zijn je cd's niet gewoon rot?
Nee, ik heb ze net gedownload en de md5 sums zijn goed, en ik heb ze al een paar keren gebrand. En ik krijg telkens precies de zelfde fout.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

An error has ocuured trying to initialize swap on the device hd3.
Dit is vreemd. Ik neem even voor de gein aan dattie /dev/hdb3 bedoelt (omdat ie over hdb begon te zeuren volgens jouw).

Dit zou betekenen dat je 2 harddisks in ja bak hebt, OF dat je per abuis de harddisk op de primary IDE controller op "slave" ipv "master" hebt staan (hdb = IDE1 slave).
Dit zou een rare config zijn als je slechts 1 HD in je bak hebt.

Overigens, /dev/hdb3 (3e partitie op die harddisk) is toch wel een Linux Swap partitie hoop ik? Die heb je zo ingesteld?

Forget your fears...
...and want to know more...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je toevallig een promise controller o.i.d.?

de betaler vervuilt

• cnieuweboer
Aetje schreef op 08 november 2002 @ 04:16:
[...]

Dit is vreemd. Ik neem even voor de gein aan dattie /dev/hdb3 bedoelt (omdat ie over hdb begon te zeuren volgens jouw).

Dit zou betekenen dat je 2 harddisks in ja bak hebt, OF dat je per abuis de harddisk op de primary IDE controller op "slave" ipv "master" hebt staan (hdb = IDE1 slave).
Dit zou een rare config zijn als je slechts 1 HD in je bak hebt.

Overigens, /dev/hdb3 (3e partitie op die harddisk) is toch wel een Linux Swap partitie hoop ik? Die heb je zo ingesteld?
Dat hij op slave ingesteld staat komt doordat m'n hd op cableselect staat. En ik de laatste keer dat ik die er uit (en er weer in) had gehaald hem waarschijnlijk niet op het einde van de ide kabel heb gezet (maakt ook niet echt veel uit). En die hdb3 (waarschijnlijk idd /dev/hdb3) is idd de swap partitie.

• cnieuweboer
GA!S schreef op 08 november 2002 @ 04:18:
Heb je toevallig een promise controller o.i.d.?
Ja die heb ik wel (onboard), maar die heb ik uitgeschakeld.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gooi anders alles er eens uit, HD master op IDE 0 en cdrom master IDE 1

de betaler vervuilt

• cnieuweboer
GA!S schreef op 08 November 2002 @ 04:32:
gooi anders alles er eens uit, HD master op IDE 0 en cdrom master IDE 1
Ok, I'll try.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Alucard schreef op 08 november 2002 @ 04:26:
[...]
Dat hij op slave ingesteld staat komt doordat m'n hd op cableselect staat. En ik de laatste keer dat ik die er uit (en er weer in) had gehaald hem waarschijnlijk niet op het einde van de ide kabel heb gezet (maakt ook niet echt veel uit). En die hdb3 (waarschijnlijk idd /dev/hdb3) is idd de swap partitie.
Heb je de swappartitie wel gepartitioneerd als een Linux Swap (en hem ook die signature, 82 of 83 bij Type, een van die 2) gemerkt? Als je een Linux Native FS als swap wil gebruiken krijg je geheid fouten.

Forget your fears...
...and want to know more...

• cnieuweboer
Aetje schreef op 08 november 2002 @ 04:41:
[...]

Heb je de swappartitie wel gepartitioneerd als een Linux Swap (en hem ook die signature, 82 of 83 bij Type, een van die 2) gemerkt? Als je een Linux Native FS als swap wil gebruiken krijg je geheid fouten.
Die heb ik gewoon als linux swap laten formateren. En ik heb het ook al wel een paar keer aan de redhat installer over gelaten. En die moet het sowieso als swap partitie instellen.
Maar die 82 of 83 kan ik me zo niet herinneren, dat kijk ik even na.

• cnieuweboer
Ik heb bij het maken van m'n swap partitie niet echt veel opties verder, ik kan alleen maar instellen dat het een swap partitie moet zijn en hoe groot hij is. Helemaal niets met filesystems.

• cnieuweboer
Het installeren met een zo goed als kale computer heeft ook eigenlijk niets geholpen.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:10
Ik heb ook zoiets gehad! Het bleek dat linus een conflict had met de USB poorten en de setup starten met de schakeloptie "-nousb" was genoeg. Misschien dat je er iets aan hebt.....
Pagina: 1