Ideetje voor search bij topics met meerdere pages

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
Als je bij search op inhoud zoekt krijg je vaak ook resultaten van topic met 30 pagina's aan replies erin terwijl je trefwoord er misschien maar 1 keer in voorkomt. Nu zijn de trefwoorden in de replies vaak met een kleurtje aangegeven.

Is het niet misschien een idee om de pagina waar het trefwoord in zit ook een kleurtje te geven zodat je niet die 30 pagina's hoeft door te lezen om te kijken of je goede antwoord er misschien inzit?

Als het er al in zit en ik gewoon een optie in de search engine over het hoofd zie alvast sorry 8)7

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is geen slecht idee :)

Maar ik denk dat we de search eerst überhaupt goed aan de praat moeten krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me denkt dat dit niet mogelijk zal zijn met de implementatie van de indexering in React.

Zomaar een wilde gok hoor, maar zoeken op message niveau is niet zo makkelijk om dat efficient voor elkaar te krijgen met een grote DB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Misschien dat een txtdumpje van het stuk index waarin het woord is gevonden wel te doen is dan? Dan kan je iig beoordelen of het de moeite waard is om de thread ervoor door te spitten...

Dus een stuk zin vermelden a-la-Google zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan sluit zich aan bij HlpDsK
John_Glenn schreef op 08 november 2002 @ 05:13:
Misschien dat een txtdumpje van het stuk index waarin het woord is gevonden wel te doen is dan? Dan kan je iig beoordelen of het de moeite waard is om de thread ervoor door te spitten...

Dus een stuk zin vermelden a-la-Google zeg maar...
Zoals in de Omega search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb hier ook al regelmatig aan zitten denken. En, als de search 'weet' dat een bepaald woord er in voorkomt, dan kan 'ie toch ook wel ff uitzoeken de hoeveelste reply het is ? Kijk, een extra load voor de servers is het altijd, maar dat moet met die twee nieuwe Dual 2,4gHz 1U servers niet uitmaken :9

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
idd hoewel ik me kan voorstellen dat als je al die pagina's moet gaan checken of er die searchstring in staat ook wel veel vraagt, vooral bij veel pagina's Maar het zou wel een stuk handiger zijn als je meteen wist welke pagina je moet kijken en dat komt ook de load weer ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25
TheLunatic schreef op 08 November 2002 @ 12:57:
Ik heb hier ook al regelmatig aan zitten denken. En, als de search 'weet' dat een bepaald woord er in voorkomt, dan kan 'ie toch ook wel ff uitzoeken de hoeveelste reply het is ? Kijk, een extra load voor de servers is het altijd, maar dat moet met die twee nieuwe Dual 2,4gHz 1U servers niet uitmaken :9
Misschien weegt de load van het highlighten wel af tegen het door struinen van 30 pagina's :) vooral als een hoop mensen tweakers dat doen.

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets legt dus een enorme belasting op de DB server en niet op de webservers ;)

Zo'n DB-server hebben we maar 1 voor GoT ;)

Highlighting werkt op PHP en/of javascript niveau op de webeserver en kost dus niks aan load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
En als je nu eens die markeringen erin gaat zetten op het moment dat je het topic gaat bekijken (dus niet bij de search resultaten). Dat zou toch wel te doen moeten zijn. Dan hoeft hij het alleen maar aan te geven bij de topics die je bekijkt. Daarnaast kun je nog een restrictie erop kunnen leggen dat hij het alleen maar doet wanneer de resultaten meer dan 80 replies/5 pagina's hebben.

Het is maar een idee

Pagina: 1