Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem. Het begon als volgt: snelheden over mijn LAN en het internet waren erg traag (ik kwam niet boven de 40k uit met zowel @home als lokaal). Na de netwerkkaart (3c905B-TX) softwarematig opnieuw geinstalleerd te hebben werkt alles weer.
Gisteren begon dit probleem echter weer opnieuw, alleen dan erger. Zowel bestandstranfers als internetten was onmogelijk geworden (time outs). Ik heb vanalles geprobeerd:
-andere NIC van hetzelfde type erin
-ms drivers verwijderd, 3com drivers geinstalleerd
-kaart in een ander pci slot
-andere kabel eraan
-harde schijf formatteren
Niets helpt dus. Het gekke is dat het probleem volgens mij pas in Windows begint. Tijdens het laden van Windows gaat de act led van de NIC knipperen als een gek (zo snel dat het lijkt alsof die constant brandt) en houdt er onder geen voorwaarde meer mee op (tenzij ik de kabel eruit trek). Op mijn switch knippert er echter niets.
Verdere systeeminfo: MSI KT7 133 (KT133a), Windows 2000 + SP3
Nu heb ik eventjes een Realtek erin zitten die werkt wel gewoon (maar die's niet van mij!)....
Gisteren begon dit probleem echter weer opnieuw, alleen dan erger. Zowel bestandstranfers als internetten was onmogelijk geworden (time outs). Ik heb vanalles geprobeerd:
-andere NIC van hetzelfde type erin
-ms drivers verwijderd, 3com drivers geinstalleerd
-kaart in een ander pci slot
-andere kabel eraan
-harde schijf formatteren
Niets helpt dus. Het gekke is dat het probleem volgens mij pas in Windows begint. Tijdens het laden van Windows gaat de act led van de NIC knipperen als een gek (zo snel dat het lijkt alsof die constant brandt) en houdt er onder geen voorwaarde meer mee op (tenzij ik de kabel eruit trek). Op mijn switch knippert er echter niets.
Verdere systeeminfo: MSI KT7 133 (KT133a), Windows 2000 + SP3
Nu heb ik eventjes een Realtek erin zitten die werkt wel gewoon (maar die's niet van mij!)....