Toon posts:

Hoe DIV óver plaatje?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen..

Met behulp van een div wil ik een foto op een fotosite proberen te beveiligen.
Het idee is een div óver een foto heen te plaatsen en die te vullen met een transparante pixel, met dezelfde grootte als de afbeelding. Als mensen nu "Opslaan als..." willen doen op de foto, slaan ze dus eigenlijk de transparante pixel op..

Code ter verduidelijking:
code:
1
2
3
4
5
6
<td align="center">
  <div style="position:absolute; z-index:100;">
    [img]"site/gfx/antidownload.gif"[/img]
  </div>
  [img]"site/pics/img01.jpg"[/img]
</td>

Bij Internet Explorer werkt dit hardstikke goed.. Echter, onder Mozilla en Opera niet.. De foto en de pixel bestaan allebei, alleen de pixel wordt ónder de foto geplaatst ipv erboven!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Gewoon 'div' vervangen door 'layer' werkt niet..

Alvast bedankt!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 14:12

Verwijderd

Tja en wat belet mensen om de source van de page te bekijken en alsnog de juiste image te scoren?

Zie het als cd beveiligingen, hoop energie en eigelijk brengt het niets op. Pas de source image aan op zo'n manier dat het duidelijk is dat die gestolen is. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

misschien allebij een z-index geven?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
volgens mij kan je beter het gebruik van de rechter muisknop ook verbieden. Overgens, vergeet je niet dat mensen in bv. IE ook foto's kunnen slepen! (dus slepen naar desktop, is hetzelfde als opslaan daar)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:04

Pelle

🚴‍♂️

CSS is je vriend, backgrounds of z-indexen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.