Toon posts:

analoog inbellen nummerherkenning uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook providers die niet vereisen dat nummerherkenning aan staat?
Ik probeer met diverse providers verbinding te maken maar het lukt nog niet.

Verwijderd

Met Zon Gratis (06760-75030) hoeft het niet aan te staan volgens mij..

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 00:10:
Zijn er ook providers die niet vereisen dat nummerherkenning aan staat?
Ik probeer met diverse providers verbinding te maken maar het lukt nog niet.
is dat een vereiste dan? Hoe werkt dat dan bij mensen die een geheim telefoonnummer hebben. Daar is het nummer toch ook niet van bekend als ze inbellen bij een internetprovider. :?

Verwijderd

wat lul je nou ?? ik heb niet eens nummerherkenning !! en kan "no problemo" met 5 inbelverbindingen inbelle !! o.a. zonnet, hetnet, wanadoo & freeler check je instellingen :)

check je mail in 5 minuutjes, je hebt een officiële waarschuwing too ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 08-11-2002 02:38 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

freeacces van essent?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 00:14:
wat lul je nou ?? ik heb niet eens nummerherkenning !! en kan "no problemo" met 5 inbelverbindingen inbelle !! o.a. zonnet, hetnet, wanadoo & freeler check je instellingen :)

check ... too ;)
pff, je kan t ook normaal zeggen hoor..

TMFWeb heeft bv nummerherkenning verplicht, dus zo'n gekke vraag is het niet....

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 08-11-2002 02:34 ]

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Veel gratis inbelproviders vereisen nummerherkenning omdat de inbelaccounts (met dynamische IP's) zich leende voor misbruik, en er eigenlijk niets was wat daar tegen gedaan kon worden. Door het nummer te registreren waarmee ingebeld wordt (en dat bijv. te koppelen aan het IP voor een sessie) kun je achterhalen wie misbruik maakt, en eventueel structurele abusers uitsluiten van de dienst. Ook inbellen met 06-nummers is bij sommige providers (bijv. wannadoo) daarom niet mogelijk.

Als je regelmatig inbelt (om wat voor reden dan ook) kan het de moeite zijn om een betaalde inbel-account te regelen ergens, dat hoeft helemaal niet duur te zijn, maar je krijgt er wel een kwalitatief stabiele inbelverbinding voor terug. En

In ieder geval is het misschien een idee om http://provider.pagina.nl eens te bezoeken, en via die pagina de homepages van de diverse accessproviders. Daar is vast meer informatie te vinden :)

Verwijderd

Inbellen naar Wanadoo met een 06 nummer gaat prima hoor, zij het dat ik mijn nummerherkenning gewoon heb aanstaan. Mijn laatste telefoonrekening is het bewijs :( Inbellen naar Wannadoo of andere providers valt alleen niet onder mijn O2 belbundeltje en kost per minuut ook nog een bedragje extra. Een paar keer mailchecken kostte mij dan ook zo'n vijftig eurootjes extra.

Verwijderd

Topicstarter
Zonnet vereist ook dat nummerweergave aan staat. Niet alle providers nemen het op in hun algemene voorwaarde dat nummerherkenning aan moet staan. Ik ben iigv al 4 uur aan het zoeken en kan het niet echt vinden...

De kennis waarbij ik een aansluiting probeer te maken heeft nummerherkenning en nummerblokkeren standaard aan staan. Ik kan ook al nergens vinden hoe ik anders voor het inbellen nummerherkenning voor dit ene gesprek kan opheffen. "#31#nummer" werkt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 00:14:

check <font color="red"><b>je mail in 5 minuutjes, je hebt een officiële waarschuwing</b></font> too ;)
Het maakt natuurlijk niet uit of je zelf wel of niet nummerherkenning hebt, het gaat erom of je nummerweergave wel of niet hebt laten blokeren, of dit zelf via *31* doet...................

Eerst lezen, dan nadenken en dan pas reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van, Zonnet werkt wel, maar in de voorwaarden staat dat je nummerherkenning aan moet hebben staan....

Maar goed mijn probleem is iigv opgelost!

slotje...

Verwijderd

Inderdaad... het gaat er niet om of jij wel of niet nummerherkenning hebt, maar domweg om het feit of jij wel of niet jouw nummer meestuurt. Standaard staat bij iedereen dit zo ingesteld dat het eigen nummer wordt meegezonden.

Ik vind het overigens doodnormaal dat je je nummer meestuurt. Ikzelf neem bijvoorbeeld geen enkel telefoontje op, waarbij niet tenminste het nummer wordt meegestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het eens met het feit dat voor het inbellen nummerweergave aan moet staan, maar helaas is niet iedereen het met die stelling eens...... En voor sommige mensen is het toch nog moeilijk om nummerherkenning uit/aan te zetten schijnt.
Pagina: 1