Cooler voor duron-proc(alweer)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb eens zitten zoeken in dit forum, maar heb nog niet echt uit kunnen pluizen wat voor cooler mij nou het beste lijkt.
Dit is mijn situatie nu:
duron 800 met een standaard cooler van RWA-computers. Op zich koelt ie wel goed, maar hij maakt een teringherrie. En dat is nu juist wat ik niet wil. Wat is de beste cooler die uitermate stil is? Mag best wat kosten trouwens.
Nu de volgende vraag. met het programma VIA hardware monitor zie ik dat mij cpu-fan rond de 6500 toeren maakt. Is dat normaal of is dat teveel? Ik hen ook nog die temp-sensor vn het mobo(dat geval in het midden van de socket, KT7-RAID) gebogen, omdt ie rechtop stond en de duron er niet op paste. Kan dat kwaad?

Ik hoop dat ik wat wijzer word.
alvast bedankt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
nieuwe SPIRE-ORB hij is te verkrijgen bij Venemacomputers

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5d21b3.gif

Maat van me draait er een 600@1050 mee :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
De 5D21B3 is inderdaad een goede koeler, zeker als je kijkt naar het prijs/kwaliteitsplaatje. Het enige nadeel is echter dat deze koeler voor een Abit KT7 gemodificeerd moet worden om 'm passend te maken.

Zie: http://www.ademmen.nl/arnold/reviews/spirethermaltake/review1.html
of: http://www.ademmen.nl/arnold/reviews/socazagen/review1.html voor meer informatie.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

wat is nou beter...die spire orb of de chrome orb?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

mijn duron 600@800 met chrome orb wordt dus echt geen 39 graden he...

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34
Die chrome schijnt in testen een beetje tegen te vallen.

Hop,hop,hop!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

ja ik heb net even zo'n test bekeken maar ik vind het maar vreemd... ik geloof best dat die anderen beter koelen maar er staat dat een duron 600@800 39 graden wordt met chrome orb...die van mij wordt nouwelijks 30

• r00tie
  • Laatst online: 17-11-2025
de SUPER ORB koelt much betterz

*D

Verwijderd

Nicap, dat toerental van 6800 is normaal, en ook meteen de reden dat'ie herrie maakt. Voor een stille koeler moet je dus naar een lager toerental zoeken, maar de cooler moet wel voor 1Ghz geschikt zijn.

Ik denk ( niet m'n sterkste kant.. :) ) dat de stilste koeler een Alpha of Vantech koelblok is met een Ystech langzame ventilator. Kijk anders effe bij www.coolerguys.com/cpucool/duron.htm voor wat ideetjes.
:P

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Aanpassen was niet nodig bij mij... 'k heb alleen het pootje aan de kant van de condensatoren aangepast. Dus het clipje van de cooler iets wat naar buiten gebogen :)

En verder niets.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1