Het volgende is het geval op m'n splinternieuwe mobo.
Sluit ik de HD's (2x IBM 120 GXP 60 GB) optimaal aan, dus één als master op ide 3 en één als master op ide 4, vind hij de hd's soms wel, maar meestal vind hij er één niet. En dat is altijd hardeschijf a (noem hem maar ff zo), die hij soms niet vind. Hardeschijf B wordt altijd wel gevonden.
Nu denk je natuurlijk dat hardeschijf A brak is, maar sluit ik hardeschijf a en b aan op de gewone ide poorten, worden ze altijd gevonden (allebij of afzonderlijk). Sluit ik hardeschijf a en b aan op ide 3 of 4 (één als master en één als slave), werkt het ook prima.
Sluit ik ze weer aan als hardeschijf a op ide 3 (master) en hardeschijf b op ide 4 (master), werkt het soms wel, maar meestal niet.
Snappen jullie het nog?
overzichtje:
-hardeschijf a op ide 3 en hardeschijf b op ide 4
>werkt soms wel, maar meestal niet
-hardeschijf a en hardeschijf b op ide 1 of 2
>werkt altijd
-hardeschijf a en hardeschijf b op ide 3 of 4
>werkt altijd
Voor de duidelijkheid ide 1 en 2 zijn normaal, ide 3 en 4 de raid poorten.
Wat ik al geprobeert heb:
-nieuwe q-tec 450W voeding gekocht om noname 300W te vervangen.
-mobo geruggestuurd en nieuwe ontvangen.
-ide kabels vervangen.
bij allen geen succes...
De gene met de oplossing verklaar ik heilig
help...
Sluit ik de HD's (2x IBM 120 GXP 60 GB) optimaal aan, dus één als master op ide 3 en één als master op ide 4, vind hij de hd's soms wel, maar meestal vind hij er één niet. En dat is altijd hardeschijf a (noem hem maar ff zo), die hij soms niet vind. Hardeschijf B wordt altijd wel gevonden.
Nu denk je natuurlijk dat hardeschijf A brak is, maar sluit ik hardeschijf a en b aan op de gewone ide poorten, worden ze altijd gevonden (allebij of afzonderlijk). Sluit ik hardeschijf a en b aan op ide 3 of 4 (één als master en één als slave), werkt het ook prima.
Sluit ik ze weer aan als hardeschijf a op ide 3 (master) en hardeschijf b op ide 4 (master), werkt het soms wel, maar meestal niet.
Snappen jullie het nog?
overzichtje:
-hardeschijf a op ide 3 en hardeschijf b op ide 4
>werkt soms wel, maar meestal niet
-hardeschijf a en hardeschijf b op ide 1 of 2
>werkt altijd
-hardeschijf a en hardeschijf b op ide 3 of 4
>werkt altijd
Voor de duidelijkheid ide 1 en 2 zijn normaal, ide 3 en 4 de raid poorten.
Wat ik al geprobeert heb:
-nieuwe q-tec 450W voeding gekocht om noname 300W te vervangen.
-mobo geruggestuurd en nieuwe ontvangen.
-ide kabels vervangen.
bij allen geen succes...
De gene met de oplossing verklaar ik heilig
help...