Toon posts:

Chello brief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode
excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data
per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt
dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de
kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te
minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op:
104790 MB.

Indien u niet voor 11-11-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op
grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden
uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer
aansluiten onder aanvullende voorwaarden. Tevens zullen de kosten van
heraansluiting aan u worden doorberekend.

Bij herhaling van uw excessieve datagebruik behouden wij het recht voor om u
zonder voorafgaande waarschuwing af te sluiten.

Het leuke hiervan voordat iedereen roept moet je ook maar geen 104 gb downen :+

mijn pc staat 24/7 aan en de totale data die gedownt is is 12 gb?????

Is dit nou een manier van chello om klanten te naaien door ze af te sluiten en zo weer geld te verdien?

Ik heb natuurlijk een reply gegeven aan chello, maar zoals gewoonlijk, hoor je daar niks over :X

en ik weiger om te bellen en dus te betalen om hier navraag over te doen.

Iemand enig idee hoe ik kan bewijzen dat ze het toch echt bij het verkeerde eind hebben? 0-)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb je een firewall en virusscanner?
je weet nooit natuurlijk wie of wat er zitten te rommelen als het niet van jou komt

daarmee wil ik niet zeggen dat die heelveel gig's kloppen, maar je moet wel zeker weten dat het niet een trojan, bijvoorbeeld, is :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Smarron

The bend

Heb je nou 104GB gedowned of 12 ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

hij zegt 12, chello zegt 104

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Weet je heel zeker dat je maar 12 GB gebruikt hebt? Vraag eens op hoeveel je volgens UPC hebt gebruikt. <cut>Volgens hun eigen voorwaarden moeten ze dat aan je meedelen :)</cut><paste>dat had je dus al gedaan :P</paste>
Hmmz. MIsschien is er met het meten dan iets fout gegaan. 104 GB lijkt me ook erg veel. Ben je toevallig recentelijk van IP adres ofzo gewisseld? Het lijkt me dat je in dit geval het beste toch contact met UPC op kan nemen, desnoods met je 'bewijs' erbij. Je legt dan iig het initiatief weer bij UPC terecht. Je kunt ook afwachten op de volgende stap van UPC, maar dan riskeer je eerst afsluiting :(

Ik quote even een UPC medewerker uit chello.nl.support van een paar dagen geleden:
De top is echt TOP met hoofdletters. Deze verbruiken nog steeds heel veel.
In theorie kom je uiteindelijk op een grens dat je ook "gewone" verbruikers
gaat aanschrijven. Geloof me; deze grens is vooropig nog niet inzicht.
Top verbruiker maand Oktober heeft 285GigaByte aan data verstookt.
In dezelfde maand zijn er 1.378 verbruikers die boven de 50GigaByte zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nav 2003 en een dikke firewall draaien dus een trojan sluit ik uit

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 14:07
Installeer een util die AL je internet-verkeer monitort (bijv DU-meter) om te zien wat je verbruik volgens jouw is. Overleg de resultaten hiervan. Dit is natuurlijk niet rechtsgeldig, maar misschien kan het helpen

Dat dan weer wel......

• Smarron

Smarron

The bend

Rukapul schreef op 07 november 2002 @ 23:02:
Weet je heel zeker dat je maar 12 GB gebruikt hebt? Vraag eens op hoeveel je volgens UPC hebt gebruikt. Volgens hun eigen voorwaarden moeten ze dat aan je meedelen :)

Ik quote even een UPC medewerker uit chello.nl.support van een paar dagen geleden:

[...]
Ik zou het inderdaad maar even navragen, want die gasten naaien je anders alsnog en dan wordt je nog minder blij als je nu al bent.

Verwijderd

Topicstarter
zit toch standaard in xp ingebouwd?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik vind dat ze met feiten moeten komen, ik kan toch ook lullen van jij hebt 100 GIG gedwonload. En zonder bewijs :+. Waarom hebben ze niet een systeem op de chello page waar je kan zien hoeveel verkeer je dan gemaakt hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
internetstatus, hoeveelheid pakketjes, verzonden en ontvangen? lijkt mij de meestbetrouwbare

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Foxfire schreef op 07 november 2002 @ 23:03:
Installeer een util die AL je internet-verkeer monitort (bijv DU-meter) om te zien wat je verbruik volgens jouw is. Overleg de resultaten hiervan. Dit is natuurlijk niet rechtsgeldig, maar misschien kan het helpen
De meting van UPC is net zo min rechtsgeldig dan. Het gaat hierbij om om elkaar te overtuigen, ik zie hier geen rechter in de zaal :)

Aan topicstarter: kijk eens heel even in de nieuwsgroep chello.nl.support en zoek daar de thread op ene 'Gerard' erin en post daar dit verhaal eens. Hij wil nog wel eens dingetjes uitzoeken. Ik zou dit overigens niet doen indien je werkelijk zoveel traffic hebt gegenereerd :)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Zoiets heb ik nu ook maar dan met LaDot..
Ze naaien je waar je bij staat.

Heb al meerdere malen rekeningen gehad van LaDot over een domeinnaam.
Maar die domeinnaam heb ik vlak na mijn aanvraag weer opgezegd. Dus hoefde niks te betalen.
Maar na meerder ekeningen al weer binnen te hebben gehad werd ik het zat. Ik belde van de week op naar LaDot...

(Quote) Ok meneer.. fout in ons systeem, ik zal u verwijderen uit onze bestandn!
(Ikke) Fijn dankuwel en tot ziens!

Krijg ik vandaar WEER een rekening,waarop staat dat ik uit hun bestand wordt gehaald, maar nog wel effe 115 euro moet betalen voor de domeinnaam terwijl ik er nooit gegevens over heb gehad.. laat staan in gebruik heb genomen!

Morgen maar weer bellen! :(

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
maar wat doe ik eraan, ik ben de klant, zij de leverancier en zij hebben het recht om mij het product niet meer te verkopen, ze komen ook met een aantal standaard antwoorden op F.A.Q.

In antwoord op een aantal vragen die gesteld zijn:

Waarom geeft UPC niet gewoon een harde limiet aan?

UPC heeft tot op heden het beleid gehad om geen harde datalimiet aan te
brengen omdat wij de gebruiker de vrijheid wilde geven om op bepaalde
periode wat meer data te kunnen gebruiken zonder dat daar direct sancties of
kosten tegenover stonden. Een harde datalimiet impliceert immers ook een
strikte handhaving.

Ik weet niet waar ik mij aan moet houden omdat u geen duidelijke limieten
aangeeft.

Om bovenstaande redenen hebben wij geen absolute datalimiet ingesteld. Omdat
u echter toch behoefte heeft aan een richtlijn geven wij u de volgende
richtsnoer van 5 Gigabyte per maand. Een incidentele overschreiding van 5
Gigabyte zien wij niet als een inbreuk op de Acceptable use, waarbij u bij
'incidenteel' aan enkele malen per jaar dient te denken. Voor alle
duidelijkheid: dit is slechts een richtsnoer, en in de toekomst kunnen wij
dit getal verhogen of verlagen, afhankelijk van ontwikkelingen op het gebied
van internet etc.

Maar het was toch ongelimiteerd?

Ongelimiteerd is inderdaad een uiting die wij hanteren bij de verkoop van
chello. Ongelimiteerd geldt echter wel binnen het kader van acceptable use,
zoals door u is aanvaard bij het aangaan van de overeenkomst.

Hoogachtend,

chello abuse

• Smarron

Smarron

The bend

Ze hebben wel een punt. Ze adverteren met onbeperkt internetten, niet onbeperkt downloaden. Tja, tegen ze in kan, maar je krijgt nooit je gelijk.

Heb je misschien toevallig een FTP-server draaien ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
nee geen ftp server

Verwijderd

wat zijn ze toch lekker bezig bij chello zeg :| dat bedrijf moet gewoon zo snel mogelijk failliet en weer worden gevormd tot een gezond bedrijf, ze hebben het gewoon te groot aangepakt door meteeen de hele europese markt vol te pompen met die kabels van ze, wat uiteraard heel veel geld kost en ze konden dit qua technologie gewoon niet realiseren, ze hoopten hun kosten weer snel terug te verdienen door de vele abbonees maar nu dit blijkt tegen te vallen door het grote (zoniet betere) aanbod van de concurrenten, geraakt chello in de welbekende neerwaartse spiraal:
de kwaliteit van het geleverde product wordt slecht-->hierdoor ontevreden klanten-->klanten gaan weg--->chello nog dieper in de shit-->moet geld gaan vragen bij de nog blijvende abbonees (die ook al ontevreden zijn)
kortom een grote chaos en hier moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden, chello en de ns veel verschil zit er niet in in mijn ogen (veel te hoge prijs voor de te brakke kwaliteit)

hopelijk wordt er dus snel een eind aan deze ellende gemaakt, want een sukkelend bedrijf daar heeft niemand immers wat aan :P

• Smarron

Smarron

The bend

Mocht ik zo'n brief krijgen, zeg ik gewoon meteen op. Ik wil toch al van ze af, maar als het van hun kant komt, schiet het tenminste op :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Smarron schreef op 07 november 2002 @ 23:25:
Mocht ik zo'n brief krijgen, zeg ik gewoon meteen op. Ik wil toch al van ze af, maar als het van hun kant komt, schiet het tenminste op :P
hou er dan wel rekening mee dat alleen maar je internettoegang verbroken wordt, je abo geld loopt door totdat je zelf opzegt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Smarron

Smarron

The bend

Ener-G schreef op 08 november 2002 @ 00:08:
[...]

hou er dan wel rekening mee dat alleen maar je internettoegang verbroken wordt, je abo geld loopt door totdat je zelf opzegt :)
thnx fot the tip! ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Griffin2k schreef op 07 november 2002 @ 23:07:

Maar die domeinnaam heb ik vlak na mijn aanvraag weer opgezegd. Dus hoefde niks te betalen.
Maar na meerder ekeningen al weer binnen te hebben gehad werd ik het zat. Ik belde van de week op naar LaDot...

(Quote) Ok meneer.. fout in ons systeem, ik zal u verwijderen uit onze bestandn!

Krijg ik vandaar WEER een rekening,waarop staat dat ik uit hun bestand wordt gehaald, maar nog wel effe 115 euro moet betalen voor de domeinnaam terwijl ik er nooit gegevens over heb gehad.. laat staan in gebruik heb genomen!

offtopic:
Wat leuk, ik heb ook ooit een zo'n rekening gehad. Had meer als 1 gig diskruimte in gebruikt terwijl ik te nooit en te nimmer het domein gebruikt had en na een jaar al opgezegd had. Rekening gehad, niets betaald en nooit meer wat gehoord.

Verwijderd

Ener-G schreef op 08 november 2002 @ 00:08:
[...]

Hmmm geld vragen voor iets waar je niets meer aan hebt?? Ik wil de wettelijke basis wel eens zien wat jou dan verplicht om te betalen!

Maar even ontopic.
104790MB per maand ? Dat is een kleine 100GB

180KB/sec*60 = 10800KB/uur
10800KB/uur*60=648000KB/Dag
648000*24=15552000KB/Dag
15552000KB/dag*30=466560000KB/maand

Rond de 455625MB per maand dus, zeg maar ruim 440GB per maand max!

En jij zou daar 25% van behaald hebben? Afgezien van het feit dat chello nooit zolang stabiel is (ja ik weet waar ik over spreek, het is de laatste weken prut in regio rotterdam). Dat is dus 6uur per dag iederedag fullspeed downloaden!!!

Ik weet niet wat jij doet maar als het je lukt via chello mag jij van mij in het g-boek off records.

Upload heb ik het niet over, dat is max 16Kb ofzo dat is omgerekend nog geen 40GB per maand.

Sterkte iig, ik wacht ook op de opzegging. Nog een paar daagjes en ik zit op adsl MAX :)

*Edit typos*

Ps ja newsservers 24/7 automagisch leeghalen dan kom je er aardig in de buurt :)

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hmjah.. 100GB kom je snel aan. Maat van me kreeg ook die brief... die had 96GB verstookt.. tis wel up én down bij elkaar.. ik kom nog net aan de 60GB per maand.. maar nog nooit wat van gehoord..
proggies als WinMX doen ook leuke dingen als je ze laat aan staan.. ook al download je niet dan heb je nog 10kb/s up en 10kb/s down..dat telt ook aardig op als je dat doet naast je gewone downloads...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

lol ik kom nog lang niet aan die 5 gig per maand.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:34
Ik denk dat ze bij CHello gewoon meer mensen naar dat betaalnummer willen krijgen, weer extra inkomsten :)

Verwijderd

Topicstarter
blijft de vraag, wat is nou wijsheid?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 09:15:
blijft de vraag, wat is nou wijsheid?
Om toch gewoon contact te zoeken met de 'help' desk. Trek de stoute schoenen aan en ga ff naar zo'n UPC 'service' center of ga er ff lekker voor zitten en bel gewoon die helpdesk.
Doe je voor als een n00b en vertel dat je niets meer doet dan mailen, surfen en een beetje radio luisteren. Vraag om een naam van degene met wie je gesproken hebt!!

Als je dit niet doet verdwijn je gewoon gegarandeerd in de mallenmolen van afsluiting en heraansluiting, en geloof me, dat wil je echt niet!

succes!

Wees consequent, maar niet altijd

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

En let ff op dat als je iets van P2P doet, je ook aan het up-en bent. Dat telt net zo hard mee voor je datalimiet. 104 - 12 = 92 Gb. Hmmm. Nog steeds veel.
Vraag gedetaileerdere gegevens aan bij Chello. Als zij zeggen dat het te veel is, moeten ze ook kunnen zeggen wanneer het was.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

mogelijkheden:
1. je deelt je kabelverbinding met andere computers (de buren o.i.d.)
2. p2p-programma constant aanstaan
3. Films, spellen en andere warez tikken aardig aan...

Hoe kom jij eigenlijk aan die 12GB? Internetstatus verzonden = alleen maar per sessie. Als je pc een keer uit heeft gestaan/netwerkverbinding met chello verbroken, dan is het dataverkeer tot dan toe niet meegeteld.
Zou me niets verbazen als je wel 104GB dataverkeer hebt gehad. Inderdaad DU-meter installeren (als jij de enige pc bent die van de verbinding gebruik maakt)
En jij zou daar 25% van behaald hebben? Afgezien van het feit dat chello nooit zolang stabiel is (ja ik weet waar ik over spreek, het is de laatste weken prut in regio rotterdam).
Dat is onzin, misschien klopt het voor jou, maar niet voor "de regio Rotterdam"...
Ik schat de uptime van mijn chelloverbinding toch wel rond de 95% (regio Rotterdam ja) 8)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 00:51:
[...]
Ps ja newsservers 24/7 automagisch leeghalen dan kom je er aardig in de buurt :)
Dat kan alleen als je de newsservers van cHello gebruikt, maar die tellen niet mee voor je limiet!

Twee feiten:
Ook je UPLOAD telt mee voor deze datalimiet.
Alles wat je van de proxy van cHello downloadt, telt niet mee voor de limiet.

Tip: ga op vakantie en zet je kabelmodem uit. Kijk dan of cHello nog steeds zegt dat je te veel data trekt/genereert.
Bel naar de Consumentenbond als je daar lid van bent. Ben je geen lid: word lid.
Kijk op Chelloo.com, Chello Underground.
Kijk op Coax.nl, kabelinternet belangenvereniging Nederland.

Tip voor iedereen: als je een provider kiest, heb dan meer over voor een provider waarvan je weet dat die goeie service levert (bv. XS4ALL), ook al is die duurder. Jammergenoeg heb je voor kabelinternet in veel gebieden nog weinig keuze.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
p2p staat niet aan, heeft 1 week gedraaid de afgelopen maand, verbinding staat niet gedeeld, en ikheb de afgelopen maand bijna geen divx, gz enz naar binnen getrokken.
chello uptime in ehv is > 95 %, dus daar zal het niet aanliggen, en ik vind 104 gb adsurd veel.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Griffin2k schreef op 07 November 2002 @ 23:07:

Je had eerst moeten navragen waar je een domeinnaam regged..
IK denk dat er weinig mensen positief kunnen zijn over LaDot :+

Verwijderd

Regio Rotterdam is in mijn geval Hoogvliet, en ja daar is het echt bar en bar slecht.
Newsservers van chello ? mwah die hebben niets gelukkig kan ik via mijn xs4all account nog bij newszilla :)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Je heb nog niet gemeld wat je upload is geweest.
In een reply van een chello medewerker hier bij GoT stond eens dat er veel meer op upload dan op download wordt gecontroleerd.
Pas daar iig mee op.

Het lijkt btw meer op het door elkaar halen van klantgegevens.
Dat is bij UPC een standaard gewoonte geworden. :(
Pagina: 1