sSpec nummer altijd te vinden op pentium4 boxed?

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Hoi,

ik wil dadelijk met de hcc dagen dus een pentium4 aanschaffen, maar ik wil eigenlijk wel zeker weten dat ik een C1 stepping heb.

Nu heb ik de sSpec nummers opgezocht die bij een 2,4b horen voor C1 stepping:
SL6EF en SL6DV.

Dit zijn allebei C1 stepping dus. Dit sSpec nummer is op de pentium4 zelf afgedrukt, maar mijn vraag, bij een boxed pentium3 van mij is het sSpec nummer ook op een stikker te zien om de zijkant van het doosje.

De laatste vijf karakters van de "PROD. CODE"

Is dit ALTIJD te zien op boxed versies??? Misschien kunnen mensen even op hun doosje kijken, en zeggen of de stikker er wel/niet op zit.

might thanks :)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Voor zover ik weet zit die sticker er altijd op ja. Op de doos van mijn P4 in ieder geval wel.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op de doos van mijn 1.8A is de sSpec inderdaad zichtbaar als de "laatste vijf karakters van de PROD. CODE".

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

ken

staat er altijd op :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
Ik heb vandaag een P4 2.4/533/512 besteld, hoe groot is dan de kans dat ik een redelijk overklokbare Sspec heb? (C1 of B0 gloof ik)

Verwijderd

Nou, die C1 steppings zijn in Europa, voor de retail markt, nog heel zeldzaam lijkt het. Deze stepping wordt al sinds Augustus geproduceerd, maar ik heb zelf gisteren een B0 gekregen. (SL607). De winkel had een heel palet van 50 P4 2.4B's binnen gekregen, en die waren ALLEMAAL SL607. Het lijkt erop dat de steppings niet worden gemixed op één palet. De C1 steppings gaan bijna allemaal naar OEM fabrikanten. Die bouwen er al weken PC's mee. Zie www.overclockers.com, daar staat dit ook op. De kans dat je een B0 krijgt is volgens mij bijna 100%; oudere steppings worden niet meer gemaakt, AFAIK.

De C1 is iets beter dan de B0, maar dat wil niet zeggen dat de B0 per definitie nu meteen slecht is; deze is ook > 3 GHz geklocked. De 2.4 produceert al 54 Watt aan warmte, de 2.8 zit al op 66 watt. Je zult dus een goede heatsink/fan moeten hebben als je > 2.8 GHz wilt komen. Ikzelf mik op FSB150, mem-div 3:4; dat betekent dat het geheugen op DDR400 loopt, en de proc op 2.7 GHz. Als ik dat haal met mijn uitermate stille Coolermaster IHC-L71, dan is het goed. Kom ik hoger, dan is het nog beter :)

(Waarom krijgen die OEM #$&#% altijd de dingen die ze NIET nodig hebben? :( Een C1 klokt wat beter over, en dat is nu NET iets wat zij hun klanten niet willen laten doen...)
Pagina: 1