ASUS 7100 DC AGP 3.3V of 1.5V

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Wie kan mij vertellen of de ASUS 7100 Deluxe Combo een AGP kaart is van 3.3Volt of 1.5Volt?

Ik kan dit nergens op de ASUS site vinden, zelfs niet in de Tech-Ref van de betreffende kaart of mijn usermanual.

Ik vraag dit omdat ik het Asus P4Pe Mobo wil aanschaffen en die ondersteund volgens mij alleen AGP 1.5V kaarten en misschien betekent dit dus dat ik een nieuwe graphiccard moet aanschaffen

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hij kan agp 4x dus loopt dan op 1,5 , ook ie ie backwards compatibel naar agp 2x en loopt dus dan op 3,3 etc.

Het antwoord is dus jah, dit kan op dat mobotje :)

• ThaLaw
Oke bedankt! :)

Ik wist niet dat AGP4x automatisch 1.5V betekende !

• ThaLaw
Wilde een nieuw topic openen, omdat ik meer info had, maar daar werd meteen een slotje op geramd... Ik paste hier mijn bericht:

Ik had het al een keer eerder gepost, maar ben gaan twijfelen door de waarschuwing die in 3-voud (!) bij mijn moederbord zat.

Ik heb zojuist de MSI 845PE BFIR aangeschaft, maar heb nog een Asus 7100 Deluxe Combo videokaart.

Die kaart kan volgens mij AGP2x/4x, maar op de waarschuwing bij mijn moederbord staat dus dat deze dan ALSNOG alleen 3,3 Volt kan gebruiken.

Ik MOET dus zeker weten of dit kaartje 1.5V gebruikt, want je schijnt je mobo er direct mee te degraderen tot een stuk nutteloos materiaal

Is er nergens een lijst ofso die compatible agp cards geeft voor deze chipset?

Wie geeft mij raad, want ik zit nu dus te wachten met aanzetten totdat ik het zeker weet ;-)

Verwijderd

Ik heb zelf dezelfde kaart en die heeft ook op een Asus P4T-E gezeten, en dat mobo heeft dezelfde eis. Dus zet 'em maar aan.

• ThaLaw
Te gek bedankt !

Hij doet het :)

Verwijderd

Gaaf voor je :)

• ThaLaw
Wat is eigenlijk de reden van dat 1.5V 3.3V gedoe?
Als je een kaart geen 3.3V geeft, dan kan hij dat toch ook niet gebruiken, of steekt er meer achter?

Verwijderd

Nou ik heb een asus v7100 pro
geforce2 mx400 32mb
agp 4x/2x/1x
ik heb hem in mijn nieuwe p4pe gezet en toen xp bijna klaar was met installeren en opnieuw opstart om daarna te beginnen met internet instellingen en rondleiding loopt ie vast.
Als ik in veilige modus op start krijg ik de melding dat mijn videokaart een conflict geeft.
Volgens mij is dit het 3.3 volt --> 1.5 volt verhaal, toch?

Fout melding is: hard error C0000415

In mijn manual staat dat je er zeker van moet zijn dat je moederbord voldoende power kan leveren (3.3 volt) om normaal te kunnen werken.

Tja en nu dan???

Moet ik dan toch nog een andere kaart hebben? :'(
Was eigenlijk niet de bedoeling eerst .

Iemand ervaring ideen wat ik nofg kan doen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me niet dat het aan de voltages ligt, dan zou de kaart namelijk helemaal niets doen.

Misschien even andere drivers proberen ofzo?

Verwijderd

Het is opgelost.
Het bleek toch een instelling in bios.

iig bedankt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is mooi. Topic gaat dicht, voordat er reacties komen op de (oude) topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.