Toon posts:

Ander geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie aan mijn specs kunnen zien, zit er het een en het ander nog niet helemaal goed in me systeem :r Ten eerste zit ik met mijn geheugen. Het is een 512Mb 133Mhz Dane-Elec geheugen. Volgens mij ook nog non ECC. Op zich voor iets oudere systemen een goed geheugentje, maar met de DDR kneut van tegewoordig toch behoorlijk achterhaald. Ook draait mijn CPU op 113Mhz FSB, dus dat zal mijn geheugen ook wel doen :'(

Dus zit ik sterk te denken om wat DDR geheugen erin te proppen. Maar met al die DDR geheugen zie ik de juiste niet meer die voor mijn systeem juist zou zijn.

Wat ik belangrijk vind van mijn pc is gamen, downloaden en overklokken. De rest kan ik wel met een p1 233 :P

En nu een meganerd vraag. Kan ik die 133Mhz samen met ddr geheugen laten lopen 8)7 :?

Dus GoT_ers, wat raden jullie me aan?

Verwijderd

Nee, DDR wil niet samen met SD-Ram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:10:
Zoals jullie aan mijn specs kunnen zien, zit er het een en het ander nog niet helemaal goed in me systeem :r Ten eerste zit ik met mijn geheugen. Het is een 512Mb 133Mhz Dane-Elec geheugen. Volgens mij ook nog non ECC. Op zich voor iets oudere systemen een goed geheugentje, maar met de DDR kneut van tegewoordig toch behoorlijk achterhaald. Ook draait mijn CPU op 113Mhz FSB, dus dat zal mijn geheugen ook wel doen :'(

Dus zit ik sterk te denken om wat DDR geheugen erin te proppen. Maar met al die DDR geheugen zie ik de juiste niet meer die voor mijn systeem juist zou zijn.

Wat ik belangrijk vind van mijn pc is gamen, downloaden en overklokken. De rest kan ik wel met een p1 233 :P

En nu een meganerd vraag. Kan ik die 133Mhz samen met ddr geheugen laten lopen 8)7 :?

Dus GoT_ers, wat raden jullie me aan?
Heel simpel: lees je mobo handleiding... :z

De KT7(A) ondersteunt alleen SDR-SDRAM, DDR past er fysiek niet in en wordt niet door de mem controller ondesteund, punt uit.

Als je verder wilt OCen, unlock je Duron, gooi de multiplier omlaag en de FSB omhoog, iig tot 133MHz.

Verder heb je geen worst aan ECC, het maakt het geheugen duurder en trager en de extra betrouwbaarheid ga jij niet gebruiken. Bovendien wil het vaak niet zo goed OCen als non-ECC.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is duidelijk. Bedankt.

Maar welk geheugen is nu dan geschikt voor mijn amd (duron, die snel een xp wordt)?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:12:
Nee, DDR wil niet samen met SD-Ram
:X |:(

DDR IS SDRAM, Double Data Rate SDRAM om precies te zijn :o itt Single Data Rate (SDR) SDRAM :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De KT7(A) ondersteunt alleen SDR-SDRAM, DDR past er fysiek niet in en wordt niet door de mem controller ondesteund, punt uit.
Hmm, dat is lekker. Dus die 133Mhz is al het snelste wat erop kan? Is er dan een andere manier om mijn pc een boost te geven? Of is een moederbord en dan andere geheugen de enige mogelijkheid nog?

Verwijderd

dion_b schreef op 07 November 2002 @ 22:15:
[...]

DDR IS SDRAM, Double Data Rate SDRAM om precies te zijn :o itt Single Data Rate (SDR) SDRAM :z
jij je zin...

DDR SDRAM kan niet samen met SDR SDRAM

zo beter :>

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 22:14:
Ok, dat is duidelijk. Bedankt.

Maar welk geheugen is nu dan geschikt voor mijn amd (duron, die snel een xp wordt)?
Wil je deze mobo houden :?

Zo ja: PC133 :z

Zo nee: haal een nForce2, KT400 of SiS746DX - based plank en prik er CAS2 PC2700 in

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 07 november 2002 @ 22:15:
[...]

Nu snap ik er niks meer van :? Dus mijn moederbord zou dus wel ddr kunnen vreten?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Kan niet, op jou moederbord zit geen 'ingang' voor DDR geheugen. DDR is 184 en SDRAM is 168 dacht ik. Di staat ook in de FAQ.

[offtopic]
* iets had ook per ongeluk PC2100 voor zijn P3 gekocht en kwam er iets te laat achter dat het niet paste. Inmiddels wel met winst doorverkocht :P.

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OMG :X

Print de RAM FAQ in de Technische PMG FAQ uit en lees hem aandachtig door..

Mocht je er desondanks nog niet uitkomen >> www.beginnersweb.nl ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.