Geforce 4 mx420 pci en de performance

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb momenteel een Geforce 256 DDR, opzich leuk kaartje maar is wel aan vervanging toe. Helaas heb ik op dit moment het geld niet dus moest ik het er nog ff mee doen.

Nu kwam er een vriend bij me en die meldde dat ik wel voor de tijd dat ik nog geen geld had, van hem een Geforce 4 mx420 pci kon lenen. Ik had uberhaupt nog nooit gehoord dat er een pci versie zou bestaan, maar goed blijkbaar wel.

Echter nu doe ik dus 3dmark tests en deze komen evenhoog uit als mijn Geforce 256 (rond de 2800), dit lijkt mij niet helemaal kloppen.

Is dit iets in mijn configuratie, waardoor het zo laag kan zijn of is het simpel weg zo langzaam omdat het pci is ? Als ik namelijk ga vergelijken op de 3d mark site, dan zie ik dat anderen rond de 4500 of hoger halen.

Ik weet dat ik me niet blind moet staren op 3dmark scores, maar ik kan hiermee wel het preformance verschil zien.

Dit alles draait op een:

Amd dondervogel 1100@1200
256 sdram
Msi kt7 pro 2-A (via kt133)

W2k, schone installatie directx 8.1 met de nvidia detonator 30.82.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De standaard vraag: heb je de Via 4in1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

De geforce 4 mx is low budget....
Ik denk dat de andere toch een geforce 4 ti hebben of niet????

• Attilla
Pollewob schreef op 07 november 2002 @ 21:53:
De standaard vraag: heb je de Via 4in1 drivers geinstalleerd?
|:( aarg, hoe kan ik het vergeten.

Kan je hem nog even openlaten, mocht dat het probleem niet verhelpen ?
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:54:
De geforce 4 mx is low budget....
Ik denk dat de andere toch een geforce 4 ti hebben of niet????
Wat bedoel je hier precies mee ?
Ik vergelijk het op de 3dmark site met ander 420mx'en.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
die anderen hebben zeker de agp variant, daar zit namelijk ook een behoorlijk performanceverschil

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Attilla
Ik heb nu de via 4-1 drivers geinstalleerd samen met de 40.72 drivers, dit leidde echter tot een score van 2700. Het heeft dus niks opgeleverd.

Het zou zoals hierboven wordt gezegd eraan kunnen liggen dat ik de pci variant heb, maar het lijkt me zeer sterk dat er tussen agp en pci een 2dmark verschil van 2000 punten zit.
Of zie ik dit helemaal verkeerd ?

Verwijderd

dat verschil is echt niet sterk. dat kan juist heel erg goed kloppen. dat is namelijk precies de reden waarom agp er nu is :)

• Attilla
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:35:
dat verschil is echt niet sterk. dat kan juist heel erg goed kloppen. dat is namelijk precies de reden waarom agp er nu is :)
Dat is niet echt fijn.
Maar dan weet ik iig de reden van de lage preformance.

Oftewel ik heb gewoon niks aan die kaart die ik geleend heb. :)
Pagina: 1