Toon posts:

[WinXP] NTLDR ontbreekt na verwijderen Win2k srvr *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmmm voglens mij heb ik iets heel erg doms gedaan. Met Partion Magic heb ik c: leeggehaald (stond win 2 k server op) om dan win 98 te willen installeren. Dat lukte niet en ik dacht goh misschien als ik met fdisk die partitie gewoon verwijder dattie dan wel gaat, niet dus :( Op de andere partitie staat XP Prof, als ik die actief zet krijggik de volgende fout

NTLDR ontbreekt

Oke dacht ik dan installeer ik op c: wel Win 98 ... Kan niet, omdat Win2k bestanden achterlaat op c: waar win 98 niet overheen kan schrijven ofzo :?

Hoe los ik dit op ? :? ik heb al proberen te booten met een win xp cd en met een win 98 cd maar beide kunnen niet schrijven op c: :? help me :? ;(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA -> Windows Operated Systems + kleine titelchange per het policy aldaar.

De methode in de WOS FAQ werkt niet? Hoe moet ik dual booten? Oftewel repair. Of bootfix / mbrfix - zie de topics erover in de search ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Lang leve #wos _/-\o_ wannab33

[00:37] <riemer> de vraag is: heeft hij die vrije ruimte nog op de schijf na fdisk
[00:38] <backslash32> kan wel, maar dan moet je C: fat32 formatteren, dan 98, en vervolgens weer XP met een repair /fixboot een nieuwe bootsector laten scrijven
[00:38] <riemer> if ja: install w98 en dan fixboot /mbr met de XP cd

Korte IRC samenvatting :)

Heb je die vrije ruimte nog. Ja, install w98 minimaal :?
En dan XP cd in je cd speler: repair XP of fixboot (command prompt)

* aReaRe wordt gecorrigeerd door collega regular BackSlash32, die ook dit artikel als link gaf: http://www.winnetmag.com/...x.cfm?ArticleID=8957&pg=2

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

daaraan toe te voegen dat je goed moet opletten wat je gaat formatteren/fdisken, anders ben je nog verder van huis.

Handige link:
http://www.winnetmag.com/...x.cfm?ArticleID=8957&pg=2

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dank voor de al gegeven oplossingen :)

Ik heb nog 3 gieg vrij over, dáár wilde ik dan ook win98 op installeren. Als windows zover is om te GAAN installeren kaptie 'rmee. Hij geeft aan : als er Nt 4.0 op heeft gestaan (of win2k, is dezelfde kernel gloof ik) dan moet je dit met behulp van setup.txt verwijderen? Ik heb de setup.txt niet dus kan iemand me vertellen wat ik zou moeten doen omdat Win2k Server he-le-maal te verwijderen?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 00:24
met fdisk alle partities verwijderen en dan nieuwe maken.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

iisschots schreef op 08 november 2002 @ 09:30:
met fdisk alle partities verwijderen en dan nieuwe maken.
niet strak, ik denk dat ie XP wil behouden...

gewoon c: formateren van win98 CD of van bootflop (wel fat32) dan win98 instaleren, XP cd erin fix dualboot, klaar.
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 07:57:
Hij geeft aan : als er Nt 4.0 op heeft gestaan (of win2k, is dezelfde kernel gloof ik)
Au..... nee, niet helemaal waar. 2000 is gebaseerd op NT kernel, maar wel weer beter

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
kWil XP inderdaad heel erg graag behouden, staan een hoop gegevens op :)

Ik heb ook de mogelijkheid tot een xtra hd inbouwen :) Misschien daarmee iets doen?

Maar hoe haal ik dan Win 2k server helemaal weg, want win98 geeft niet zomaar die foutmelding lijkt me :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb sowieso een hekel aan partition magic dus daar ben je fout gegaan..

Als je een grote operatie wil doen (net zoals dit) moet je beginnen om gegevens te back-uppen. Doe je dit niet en gaat het fout, eigen stomme schuld. Ik snap sowie so niet waarom je nog 98 langs XP wil hebben maar ja, dat is jouw keuze.

Heb je misschien je C schijf op NTFS geformateerd??? Zo ja, formateer hem opnieuw met een 98 bootflop of CD ofzo en instaleer win98 vanaf CD, daarna, de XP cd erin en een repair doen... klaar, dualboot.

[ Voor 0% gewijzigd door MRic3 op 08-11-2002 11:24 . Reden: typo's ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde 98 installeren op dual monitor daarop uit te proberen aangezien het in XP niet lukte :)

de c: schijf is idd NTFS...

Ik ga drek een hd erbij aansluiten en daarop win98 installeren. Dan met 98 ff files backuppen en dan de gehele schijf formatten :) Goed idee?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hmz... voor zover ik weet gaat win98 en NTFS niet samen?
bootdisk pakken, Fdisk gebruiken en er FAT van maken, dan kan win98 er wel op...

Verwijderd

Topicstarter
hijs nu annet installeren :) Ben naar DOS geboot en heb toen win 98 setup gedaan, en die deettet gewoon :D zo stom eigenlijk .. maargoed kbouw er drek een 2 Gieg (jaja! :d) maxtor bij in ga ik daar gewoon essentiele dingen op wegzetten(zoals films van de Bangbus :9 :D )

//edit

okeej win 98 is geinstalleerd.. Hij ziet alleen de c: partitie, logisch, denk ik omdat de andere partitie NTFS is.. Hij nummert alleen wel door, dus c: d: e: .. daartussen zit geen paritieletter hoort dat zo? Hoe zorg ik nou dattie XP recoverd, want als ik XP cd erin duw dan komt er geen recovery te staan? kHeb alles van de XP geboot en dat doettie dan allemaal, gaattie allemaal bestanden installeren dan springtie op een zwart scherm en vervolgens doettie geen hol meer :?
Pagina: 1