SB Live 5.1 aanschaffen, moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Yo tweakers!

Ik heb hier een PC met daarin een CHaintech Apogee moederbord en daar zit onbaord sound op met 5.1 ondersteuning (kreeg er zo een bracket bij)

Nu heb ik daar een altec lansing 251 setje aan hangen, maar ik vind het geluid niet echt 5.1

5.1 wil toch zeggen dat je achter je hoort wat er op je scherm ook achter je gebeurt? nou, datr heb ik duz niet echt.

Is dit op te lossen door een SB Live 5.1 te kopen?

Op de apogee zit trouwens een C-media sound chipset.

Want voor zover ik weet zijn deze speakers toch wel goed? :)

Verwijderd

Om 5.1, dus echte surround te horen, moet je wel een audio signaal hebben dat dat ook werkelijk aanstuurt, bijvoorbeeld van een DVD. Doe je een game die gewoon stereo aanlevert, dan kan je dolby chip er een soort emulatie van maken, meer niet.

Dus een andere kaart zal daar weinig verschil in maken, ac3 audio tracks wel! Kijk voor het gemak eens in de AV faq in dit forum.

Verwijderd

MET DVD's Ruledddd ie echt :) heb zelf ook 5.1 met DVD mmmmmm das echt smullen :)

Verwijderd

Ik heb de speakerser van CB Live 5.1 achter een Sb Live geluidskaart, maar die boxen bevallen me heel goed... mooi geluidje en goede effecten....

weet niet hoe dat gaat met jou onboard sound, maar boxen zijn heel goed vind ik

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
ah, maar spellen als UT2003 ondersteunen toch 5.1?

En met me boxen is idd nix mis, deze bevallen me erg goed.

Ik denk toch dat het die onboard chip is die het zo minder maakt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Onboard vs pci-geluidskaarten is al vaker langsgekomen. Wanneer je een specifiekere vraag hebt, kan je deze uiteraard wel posten. Maar hoe een sb live (en aanverwanten) zich verhoudt t.o.v. onboard kan je makkelijk zelf vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.