Toon posts:

[mysql] Server valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vandaag regelmatig:
Warning: Too many connections in /home/****/forum.*****/db/mysql4.php on line 48

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /home/*****/forum.****/db/mysql4.php on line 48

Naar het schijnt is dat omdat de loadbalancing afstaat en heb ik me laten vertellen de queue wordt niet meer verdeeld

Ik start mysql op deze manier:
/usr/local/mysql/bin/safe_mysqld --user=mysqld&

Het zou iets aan het startcommand zijn dat moet veranderen, wat weet ik niet.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt - maar ik weet niet of dat de geëigende oplossing is - in je /etc/mysql/my.cnf een optie als de volgende meegeven:
code:
1
set-variable    = max_connections=10000

Standaard is het maximaal 100, voor zover ik weet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweak manual geraadpleegd, volgende dingen zijn veel te hoog:
| Handler_read_rnd_next | 31075891 |
| Key_reads | 15830 |

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klopt, wanneer je max_connections >= stelt aan de MaxClients directive uit de httpd.conf zit je redelijk goed (als je apache gebruikt).

[ Voor 0% gewijzigd door Fatal-Error op 07-11-2002 23:13 . Reden: (voor de duidelijkheid:) ik reageerde op odysseus ]

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
odysseus schreef op 07 november 2002 @ 21:53:
Je kunt - maar ik weet niet of dat de geëigende oplossing is - in je /etc/mysql/my.cnf een optie als de volgende meegeven:
code:
1
set-variable    = max_connections=10000

Standaard is het maximaal 100, voor zover ik weet.
Het is een zelf gecompileerde mysql

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu gewoon wist hoe die config noemt eh...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-05 22:50
Hoge handler_read_rnd_next duidt op feit dat hoe vaak hij een request heeft gekregen om het volgende record te lezen. Dit komt meestal door slechte SQL statments of verkeerde (of geen) indexes. Key reads geeft aan hoeveel keyblocks hij heeft gelezen. Deze waarde zegt iets over je memory/disk gebruik. Op een machine met veel geheugen en/of kleine databases zal dit veel lager zijn als op een machine met weinig geheugen en/of grote databases.
Beide zaken kun je niet in je config aanpassen, maar alleen maar door het optimalizeren van je database en/of je machine.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ga die PHP source eens door en kijk of er ook mysql_pconnects in staan. Heb al vaker gedonder gehad met MySQL persistent connections en PHP. Drama, niet gebruiken die zooi. Helaas gebruiken veel forums die dingen toch. Hopelijk staat er een ifje bij de connect in het PHP script om te kijken of je pconnects mag doen, zo ja, dan zet je het gewoon in php.ini uit. Zo nee, dan mag je alle scripts napluizen om pconnect door connect te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe ik de Max threads hoger zet?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-05 22:50
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:24:
Weet er iemand hoe ik de Max threads hoger zet?
Volgens mij kun je de max threads niet hoger zetten (omdat er volgens mij geen max optie is), hooguit kun je wat spelen met de optie thread_cache_size.
Heb je eigenlijk al de standaard tips opgevolgd welke in de MySQL manual (Chapter 5.5.2) staan over Tuning ?

Verwijderd

Topicstarter
Mark schreef op 09 november 2002 @ 20:23:
[...]

Volgens mij kun je de max threads niet hoger zetten (omdat er volgens mij geen max optie is), hooguit kun je wat spelen met de optie thread_cache_size.
Heb je eigenlijk al de standaard tips opgevolgd welke in de MySQL manual (Chapter 5.5.2) staan over Tuning ?
Ik heb het opgelost door pconnect te disablen in php.ini
Pagina: 1