Toon posts:

als je nou geld als water had, welke comp dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke...stel je wint de lotery, en je hebt een smak geld om een pc te kopen...wat zou je kopen?
enige sturing...het moet wel om een pc gaan waar je alle normale software en ames op kan draaien!

Verwijderd

heb net een nieuwe dus geen :P:P

Verwijderd

zou meteen een netwerk aanleggen in mijn hele huis met een hele vette server

(zoveel mogelijk compu's met allemaal een }:O)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verkeerde forum?
En ik heb ook net een nieuwe dus ik zou gewoon nog een halfjaar wachten en dna een dual T-bird 1,6 Ghz kopen ofzo.. lijkt me wel wat ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:37 schreef happy het volgende:
zou meteen een netwerk aanleggen in mijn hele huis met een hele vette server

(zoveel mogelijk compu's met allemaal een }:O)[/quote]heb hier een netwerk van 4 pc's das wel genoeg lijkt me

Verwijderd

Nee alle apparatuur aansluiten. gewoon het huis van de toekomst oid.

Verwijderd

of in elke kamer een dual neerzetten

• crisp
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

Een crack-rack :P

Intentionally left blank

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:51 schreef crisp het volgende:
Een crack-rack :P[/quote]1-tje maar ?????:P:P

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:29 schreef onehelluvanoize het volgende:
oke...stel je wint de lotery, en je hebt een smak geld om een pc te kopen...wat zou je kopen?
enige sturing...het moet wel om een pc gaan waar je alle normale software en ames op kan draaien![/quote]een commondore 64 natuurlijk ;)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02

Spooksel

Spooksel!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 10:12 schreef raver het volgende:
1-tje maar ?????:P:P[/quote]ligt er aan hoe groot he!!! als stop je er 100 keer de hele rambam in :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
32 Beowulf clustertjes :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
ermmm een nieuwe stats-puter voor Dnet? Die alle stats realtime update??? :P :P :P

(BTW nee, ik ben geen stats-frak ;) )

• DSmarty
  • Niet online
* DSmarty zal als eerste een ATM internet huurlijn nemen ;)

Vervolgens twee vette servers, een router + een 24p switch.
Een 8tal werkstations voorzien van diverse OS'en. (kortom een prima TD omgeving)

• DSmarty
  • Niet online
Voor de rest ben ik voor een werkstation snel tevreden:

Athlon (snelste beschikbaar)
1GB PC150 geheugen
2 SCSI Raid controllers, met veel snelle schijven
12x brander
DVD CDRW etc.
Geforce2 Ultra 64MB
Vette soundcard en geluidsinstallatie
24" eizo monitor, of een zo groot mogelijk LCD scherm ;)

Verwijderd

Als ik ooit een flinke schep met geld win/steel/erf/whatever, dan geef ik meteen al mijn computers weg en koop een laptoppie wat goed genoeg is om te kunnen mailen en zo.

Die wereldreis van een jaartje of 5-6 moet er dan namelijk toch maar van komen :)

Verwijderd

Ik zou ik één compu mogen kopen, zou het een dual-G4 worden }:O;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 11:49 schreef B-Force het volgende:
ermmm een nieuwe stats-puter voor Dnet? Die alle stats realtime update??? :P :P :P

(BTW nee, ik ben geen stats-frak ;) )[/quote]Hehe dat zou ook het eerste zijn wat ik zou doen.. en als je toch genoeg geld hebt.. een hele zooi pcz kopen en aan vrienden geven!(uiteraard wel met een }:O onder mijn ID ;))

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Waarom geen clusters??? Of een cluster van clusters ! :) Geld als water is een HELE hoop hoor :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:29 schreef onehelluvanoize het volgende:
enige sturing...het moet wel om een pc gaan waar je alle normale software en ames op kan draaien![/quote]korte reactie : KEEP ON DREAMING !

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:40

sko

ehm.. een optical fiber naar je huis aan laten leggen?
zoiets als dit:
OC-256
13.271 Gbps :9
Optical fiber
Backbone

gevonden op http://www.whatis.com/Flat_Files/The_Speed_of/0,282006,,00.html

en gelijk maar betalen om de komende 30 jaar te kunnen internetten.. :9
en genoeg TB opslag ruimte (dataserver,NAS..)voor de komende jaren..

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik zal je het beter vertellen.

Als ik geld als water had kocht ik gewoon een paar hardwarecompanies zoals Asus of Abit.

Dan zou ik er nog meer op verdienen en ik heb gratis hardware voor mezelf :P

Verwijderd

Een Commodore64 lijkt me wel wat ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Beetje grafische rekenkracht, en dan bedoel ik geen geforce.
Wat leuke speakertjes met een versterkertje. Dit alles natuurlijk met natuurlijk een
leuk schermpje.

edit:

Oeps .. ff over de "moet wel normale apps en games kunnen draaien" gelezen... Maar Onyx werkt met OpenGL, en dat wordt door veel spellen nog wel ondersteund (VMWare desnoods) dus kan nog steeds :). En ik lees ook net dat er een quake versie voor SGI is :D

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Een T'Bird voor moi en een stuk of 500 apple's voor DPC (en een schuurtje) kijken of ik snel bovenaan sta bij stats ;P

Verwijderd

ík neem de Holo-deck van Startrek! 8-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 11:56 schreef DSmarty het volgende:
Voor de rest ben ik voor een werkstation snel tevreden:

Athlon (snelste beschikbaar)
1GB PC150 geheugen
2 SCSI Raid controllers, met veel snelle schijven
12x brander
DVD CDRW etc.
Geforce2 Ultra 64MB
Vette soundcard en geluidsinstallatie
24" eizo monitor, of een zo groot mogelijk LCD scherm ;)[/quote]Neem een Promise FastTrack 100 i.p.v. de scsi en vervang het geheugen voor PC133 en je hebt het systeem dat ik voor het decembernummer naar PCM heb gestuurd !!!:)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 11:38

Petuhr

FreeBSD

4 x ( 8 x Pentium III 1 GHz ) in cluster :)
en dat met een koetje :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik begrijp dat dit het DPC forum is, maar ik zou toch écht niet (primair) aan de koeien denken met het kopen van een 'grensloos' systeem.

Ik zou zelf een Silicon-bak kopen (heavy!), een dikke mac een een PC (intel). De specs kunnen jullie zelf wel invullen, jullie weten ook wel wat het beste is. Oh ja, ook nog een leuk Xeon servertje inderdaad en zo'n Internet huurlijn van X MB/s lijkt mij ook wel wat.
Ehm... misschien toch wel nog wat silicon-bakken erbij, maar dan niet voor een koe, maar voor 3D renderwerk... (dan schiet het wat meer op, want je weet het: tijd = geld ! :)
Pagina: 1