K7t266 Atapi cdrom niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet, dan wordt bij het booten niet altijd mijn brander herkend. Op het boot scherm geeft hij dan aan sec slave Not Detected. Terwijl daar wel mijn brander opzit. Dit heeft tot gevolg dat in windows mijn beide cd romspelers niet zichtbaar zijn.

Om dit probleem te omzeilen moet ik bij het booten/restarten dus altijd opletten of hij de brander gedetecteerd heeft. Zoniet, dan snel op reset drukken. Om het voor mij nog lastiger te maken is mijn primaire monitor wat traag, en zie ik vaak het bootscherm niet, en moet ik dus altijd mijn 2e monitor even aandoen om het te kunnen zien(Ja die is sneller, maar heeft een slechtere beeldkwaliteit)

Volgens MSI moest dit probleem met bios versie 3.2 verholpen zijn, nou bij mij dus niet.

Specs:
MSI K7t266 Pro 2
512 mb
xp 1800+
geforce4 ti4200

prim master: 30 GB HD ata 100
prim Slave: 10 GB HD ata 100
sec master: samsung dvd SD-608
sec slave: brander cdrw 4x4x32

Heb al met ide kabels en master slave sitten schuiven, maar dit geeft geen verschil.
Het lijkt alsof de brander nog niet echt aanstaat als de bios zijn verbindingen checkt.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dit had ik een tijdje toen ik een brakke Mitsumi 32x CDROM had. Die leek gewoonweg te traag met initialiseren. Mijn oplossing: in het BIOS het kanaal niet op Auto maar op CDROM zetten. Werkt ook prima voor een brander.

Als het niet aan de sloomheid van je brander ligt kan het ook een voedingsprobleem zijn trouwens. Een AthlonXP, GF4 en 4 drives is niet nix. Speel eens met de voedingskabels (dus die brander aan een andere tak, of even een HD losmaken ofzo. Dan weet je of je voeding het trekt.