[Delphi 6]Componenten verdwijnen uit het palette

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb met delphi 6 een probleem dat gewoon willekeurig een groot aantal componenten uit mijn componenten balk (pallet heet dat ding geloof ik) gewoon verdwijnen :( Ik weet niet waardoor het komt en begin er langzamerhand de schijt van te krijgen want dit werkt niet zo :(

Heb ze 1 keer weten terug te krijgen, maar ik weet niet meer hoe :)

Weet iemand hoe ik ze weer terug krijg ?

P.S. Ik heb al eens gespeeld met die component palette editor en ik heb zelfs al een keer de packages opnieuw geinstalleerd, verder rebooten en delphi opnieuw starten mag allemaal niet baten :/

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Je zou in het register kunnen zoeken (key weet ik zo niet). Je kunt ook delphi opnieuw installen, maar ja dat is schieten met een kanon op een .... pallet

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verdwijnen???

Klinkt alsof je een CLX applicatie start i.p.v. een "normale" applicatie.

CLX is bedoald voor source code compatible applicaties met Kylix (zodat je je Delphi app lekker makkelijk kan porten naar Linux). Maar de VCL is een stuk uitgebreider dan de CLX.

(tis trouwens palette ;) Pallet is z'n houten ding

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ProgrammerX
Creepy schreef op 08 November 2002 @ 08:23:
Verdwijnen???

Klinkt alsof je een CLX applicatie start i.p.v. een "normale" applicatie.

CLX is bedoald voor source code compatible applicaties met Kylix (zodat je je Delphi app lekker makkelijk kan porten naar Linux). Maar de VCL is een stuk uitgebreider dan de CLX.

(tis trouwens palette ;) Pallet is z'n houten ding
Nee, ik start een "gewone" applicatie. Werk nu al een tijdje aan hetzelfde project en af en toe zijn ze weg en af en toe niet :? Heb dit al op meerdere computers gehad en heb ook al van andere mensen gehoord dat ze dit hebben meegemaakt.

Kent hier niemand dit probleem dan ?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Bij Component -> Install Packages zouden ze allemaal moeten staan en aangevinkt zijn. En vergeet niet dat er per project andere instellingen kunnen zijn. Dus zorg eerst dat je Close All gedaan hebt zodat je de default instellingen hebt. Als je componenten verdwijnen bij alleen bepaalde projecten heb je idd kans dat je een CLX ipv een VCL app aan het maken bent zoals Creepy al zegt. Of je hebt in je Project Options specifiek aandere instelling mbt packages dan de default.

Kijk ook even in je registry bij Disabled Packages in de Borland\Delphi key zoals Pinda al aangeeft.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

ProgrammerX schreef op 08 november 2002 @ 08:58:
[...]
Nee, en ik spreek een hele boel verschillende mensen die Delphi gebruiken.

• ProgrammerX
LordLarry schreef op 08 november 2002 @ 09:03:
Bij Component -> Install Packages zouden ze allemaal moeten staan en aangevinkt zijn. En vergeet niet dat er per project andere instellingen kunnen zijn. Dus zorg eerst dat je Close All gedaan hebt zodat je de default instellingen hebt. Als je componenten verdwijnen bij alleen bepaalde projecten heb je idd kans dat je een CLX ipv een VCL app aan het maken bent zoals Creepy al zegt. Of je hebt in je Project Options specifiek aandere instelling mbt packages dan de default.

Kijk ook even in je registry bij Disabled Packages in de Borland\Delphi key zoals Pinda al aangeeft.
Ik heb gekeken bij install packages, en ze staan allemaal aangevinkt. Als ik bij die component palette editor kijk, staan ook alle componenten, alleen dus niet boven in de balk waar ik ze daadwerkelijk kan gebruiken.

Het is gewoon totaal willekeurig wanneer dit optreedt. Het doet zich voor bij verschillende projecten, verschillende computers, verschillende installaties, verschillende mensen en alles met default instellingen.

Toch maar weer terug naar delphi 5 dan ? ;)

P.S. Qua oplossen van bugs vind ik persoonlijk toch dat borland iets beter z'n best mag doen als ik zie dat sommige kleine dingetjes die niet lekker werken in delphi 3 nog altijd zitten in delphi 6.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien zijn ze hidden ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ProgrammerX
Delphi schreef op 08 november 2002 @ 09:36:
Misschien zijn ze hidden ofzo?
Dat zou misschien nog wel eens kunnen ja, want ze zijn niet allemaal weg. In het "Standard" tabblad staat alleen nog de eerste. In "Additional" staan nog de eerste 3 ofzo, in "System" ook nog de eerste 4 en dan zo verder.

En sommige tabbladen zijn nog gewoon gevuld zoals bijvoorbeeld alle indy componenten zijn er nog. Het gebeurd alleen bij de componenten van delphi zelf.

Hoe kan ik dan controleren of ze hidden zijn ? Heb wel de knop "hide" gezien in de component palette editor.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

[All] Groep kiezen en dan staan de hidden onderaan.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En dan is er nog een mogelijkheid, maar als dat het is dan moet je je echt gaan schamen! >:)

Vanaf Delphi 6 worden alleen de componenten laten zien die nut hebben op het type venster dat je open hebt. Dat betekend dat als je een datamodule voor je hebt je er geen visuele componenten op kan gooien.

Ik heb het even getest in dat veroorzaakt het volgende:
Standaard: 4
Additional: 3
Win32: 1
Systeem: 5
Ziet iemand overeenkomsten? :p

Ga je diep schamen als dit het is! :+ En dan nog Borland de schuld geven ook...

Verwijderd

[quote]ProgrammerX schreef op 07 november 2002 @ 20:24 Heb ze 1 keer weten terug te krijgen, maar ik weet niet meer hoe :):

Ben ik wel benieuwd hoe hij ze heeft teruggekregen als blijkt dat dit een feature is van meneer Delphi! :0

• ProgrammerX
LordLarry schreef op 08 november 2002 @ 10:03:
En dan is er nog een mogelijkheid, maar als dat het is dan moet je je echt gaan schamen! >:)

Vanaf Delphi 6 worden alleen de componenten laten zien die nut hebben op het type venster dat je open hebt. Dat betekend dat als je een datamodule voor je hebt je er geen visuele componenten op kan gooien.

Ik heb het even getest in dat veroorzaakt het volgende:
Standaard: 4
Additional: 3
Win32: 1
Systeem: 5
Ziet iemand overeenkomsten? :p

Ga je diep schamen als dit het is! :+ En dan nog Borland de schuld geven ook...
Hahahaha, grapjas :+

Nee maar ff serieus, dit heb ik met alle schermen hoor. Misschien dat ie bij mij dan in die modues blijft "steken" ofzo ??

• ProgrammerX
[quote]Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 10:10:
ProgrammerX schreef op 07 november 2002 @ 20:24 Heb ze 1 keer weten terug te krijgen, maar ik weet niet meer hoe :):

Ben ik wel benieuwd hoe hij ze heeft teruggekregen als blijkt dat dit een feature is van meneer Delphi! :0
Wist ik nog maar hoe het ging :'(

Bij een vriend van me gebeurt dit ook en hij krijgt ze weer terug door delphi opnieuw te starten, maar dat werkt bij mij niet.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

ProgrammerX schreef op 08 november 2002 @ 10:19:
[...]

Hahahaha, grapjas :+

Nee maar ff serieus, dit heb ik met alle schermen hoor. Misschien dat ie bij mij dan in die modues blijft "steken" ofzo ??
Gelukkig :)

Dat zou kunnen. Laatste updates gedraaid (Update 2)?

• ProgrammerX
LordLarry schreef op 08 november 2002 @ 10:28:
[...]

Gelukkig :)

Dat zou kunnen. Laatste updates gedraaid (Update 2)?
Nee, heb alleen maar update 1 gedraaid tot nu toe. Zit nu op m'n werk (helaas nog met delphi 4 :) ) maar als ik straks thuiskom ga ik weer eens verder kijken :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

ProgrammerX schreef op 08 November 2002 @ 08:58:
In 5 jaar C++Builder 3 t/m 6 gebruik (zelfde IDE) nooit gezien.

Echter, draai je wel consequent de IDE onder de username waaronder alles geinstalleerd is? Dat geeft nl. wel problemen...

Professionele website nodig?

• ProgrammerX
curry684 schreef op 08 November 2002 @ 11:00:
[...]

In 5 jaar C++Builder 3 t/m 6 gebruik (zelfde IDE) nooit gezien.

Echter, draai je wel consequent de IDE onder de username waaronder alles geinstalleerd is? Dat geeft nl. wel problemen...
Ja, dat had ik ook al in de gaten ja :) Daarom draai ik hem nu onder windows 98 (ook omdat de klant dat draait)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En Win95/98 en ME hebben weer een aantal beperkingen die het ontwikkelen op die platformen steeds moeilijker(onmogelijker) maakt ivm Resource limits[/ME]

• ProgrammerX
LordLarry schreef op 08 november 2002 @ 11:56:
En Win95/98 en ME hebben weer een aantal beperkingen die het ontwikkelen op die platformen steeds moeilijker(onmogelijker) maakt ivm Resource limits[/ME]
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik ontwikkel zelf ook niet liever op dit platform, maar ja als de klant dit draait zal ik wel moeten testen op dit platform natuurlijk :) Ach en windows 98 voldoet nog perfect voor dit type applicatie (gewone client/server erp applicatie hoor, nix fancy :) )
Pagina: 1