Toon posts:

Alcatel modem niet te pingen na kortsluiting!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus gisteren kortsluiting in huis gehad en daardoor is de aarlekschakelaar uitgesprongen... niets erg zou je zeggen.
Maar nu kan ik mijn getweakde alcatel modem niet meer pingen.
Hij was ingesteld als DHCP server zonder NAT!

Ik heb ping of life geprobeerd zonder enig succes.

Wel start de modem netjes open belt ie naar mijn idee ook in aan de ledjes te zien.
Weet iemand nog een manier om dat ding weer te benaderen?

De modem is langer dan een jaar oud en heeft dus ook geen zin meer om garantie te krijgen erop.

Ook een vraagje wat ik had... moet ik met Ping of life mijn modems MAC nemen of diegene in de handleiding 01-90-d0-80-01-01 :?
Lijkt dat ik mijne eigen moet nemen van de modem, maar als i kde handleiding lees is het net of ik die daaruit moet nemen.

Maargoed beide werkten alleen niet :(

Thanx already!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Probeer is het orgineele IP te pingen ( 10.0.0.150 ) Het wil namelijk nog wel eens dat hij zo maar het door jou ingestelde IP "vergeet".

n54 power!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TMDevil schreef op 07 november 2002 @ 20:50:
Probeer is het orgineele IP te pingen ( 10.0.0.150 ) Het wil namelijk nog wel eens dat hij zo maar het door jou ingestelde IP "vergeet".
Ik kan nergens lezen dat hij het IP heeft veranderd ? Besides, het originele ip is 10.0.0.138

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:12

DaRoot

Some say...

Probeer eens met een poortscanner een hele reeks ip's van zeg 0.0.0.0 tot 255.255.255.255 te pingen... zie je vanzelf welke bestaat en welke niet.
Misschien wat vergezocht, maar goed.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat het zo'n beetje einde verhaal is. Zit er nog garantie op? Want als KPN m ook niet meer aankrijgt heb je misschien kans dat je een nieuwe krijgt. Moet je wel binnen de garantie termijn zitten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:49:
Ik heb het vermoeden dat het zo'n beetje einde verhaal is. Zit er nog garantie op? Want als KPN m ook niet meer aankrijgt heb je misschien kans dat je een nieuwe krijgt. Moet je wel binnen de garantie termijn zitten. :)
Dat staat in zijn post.... Hij is ouder dan een jaar, en dus buiten zijn garantieperiode ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gewoon ff naar KPN bellen en je situatie uitleggen, met een beetje geluk krijg je zo een nieuwe.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

glashio

C64 > AMIGA > PC

Probeer eens met een poortscanner een hele reeks ip's van zeg 0.0.0.0 tot 255.255.255.255 te pingen... zie je vanzelf welke bestaat en welke niet.
Misschien wat vergezocht, maar goed.
geef die jongen nou geen valse hoop ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1