Ik heb 2 pc's tot mijn beschikking, verbonden via een router.
De ene pc bevat essentiele bedrijfsgegevens, de ander is een backup pc zodat bij falen van de eerste pc de 2e direct kan worden gebruikt om het bedrijf draaiende te houden.
Nu wil ik graag dat de 2e machine 's nachts automatisch aan gaat en de 1e machine ook opstart om een kopie van de partitie van pc 1 naar pc 2 te zetten.
De gekopieerde partitie hoeft niet te draaien op de 2e machine maar moet gewoon bewaard worden tot de volgende backup.
Beide machines hebben een Intel 100+ PRO management adapter netwerkkaart.
Beide machines draaien op Windows XP en de 2e machine heeft Drive Image 2002.
Kan ik de 2e machine op een bepaald tijdstip laten starten ?
Kan de 2e machine op een of andere manier de 1e automatisch aanzetten om de partitie te backuppen ?
Is er voor dit hele grapje geen 10 MB Linux distro of zo ?
Alle suggesties welkom zolang ik geen hardware hoef uit te breiden.
Mocht dit topic onder de verkeerde categorie staan... sorry het was niet duidelijker
De ene pc bevat essentiele bedrijfsgegevens, de ander is een backup pc zodat bij falen van de eerste pc de 2e direct kan worden gebruikt om het bedrijf draaiende te houden.
Nu wil ik graag dat de 2e machine 's nachts automatisch aan gaat en de 1e machine ook opstart om een kopie van de partitie van pc 1 naar pc 2 te zetten.
De gekopieerde partitie hoeft niet te draaien op de 2e machine maar moet gewoon bewaard worden tot de volgende backup.
Beide machines hebben een Intel 100+ PRO management adapter netwerkkaart.
Beide machines draaien op Windows XP en de 2e machine heeft Drive Image 2002.
Kan ik de 2e machine op een bepaald tijdstip laten starten ?
Kan de 2e machine op een of andere manier de 1e automatisch aanzetten om de partitie te backuppen ?
Is er voor dit hele grapje geen 10 MB Linux distro of zo ?
Alle suggesties welkom zolang ik geen hardware hoef uit te breiden.
Mocht dit topic onder de verkeerde categorie staan... sorry het was niet duidelijker