Toon posts:

[freebsd/novell] Synchronoseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een vraagje, ik vraag me af of het mogelijk is om deze 2 ossen met elkaar te koppelen zodat ze 1 database hebben met alle users erin.

Dus ik maak een gebruiker aan in freebsd en dat ik in novell de gebruiker kan zien en kan bewerken, is dit ook mogelijk? en hoe kan ik dit aanpakken?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 19:44 . Reden: oeps type foutje in topic.. ]

Verwijderd

Ik dacht niet dat er eDirectory voor FreeBSD is....

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus niet..?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt pam_ldap en nss_ldap gebruiken in FreeBSD, waarmee gebruikers ipv uit /etc/passwd uit NDS gehaald kunnen worden. Je moet wel alle gebruikers in NDS maken, /etc/passwd gebruikers worden niet automatisch in NDS gezet ofzo. Aan de NDS kant is het enige wat je hoeft te doen het schema extenden zodat user objecten Unix UID's, GID's, homedirectory en gecos informatie kunnen bevatten. (rfc2307-usergroup.ldif of rfc2307-usergroup.sch, is vast wel ergens bij Novell te vinden)

Ik gebruik pam/nss_ldap in Solaris en Linux, werkt prima. Overal dezelfde users. :)

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op 07 november 2002 @ 21:00:
Je kunt pam_ldap en nss_ldap gebruiken in FreeBSD, waarmee gebruikers ipv uit /etc/passwd uit NDS gehaald kunnen worden. Je moet wel alle gebruikers in NDS maken, /etc/passwd gebruikers worden niet automatisch in NDS gezet ofzo. Aan de NDS kant is het enige wat je hoeft te doen het schema extenden zodat user objecten Unix UID's, GID's, homedirectory en gecos informatie kunnen bevatten. (rfc2307-usergroup.ldif of rfc2307-usergroup.sch, is vast wel ergens bij Novell te vinden)

Ik gebruik pam/nss_ldap in Solaris en Linux, werkt prima. Overal dezelfde users. :)
kan je het misschien anders formuleren?

Verwijderd

Een minder technisch introductie-praatje?

Met wat extra software op FreeBSD kun je de users/wachtwoorden van een Novell-server gebruiken vanaf FreeBSD. Moet je ook daar een paar aanpassingen maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 13:27:
Een minder technisch introductie-praatje?

Met wat extra software op FreeBSD kun je de users/wachtwoorden van een Novell-server gebruiken vanaf FreeBSD. Moet je ook daar een paar aanpassingen maken.
Ik denk dat i 1 link wil naar een howto/document waar het ea wordt uitgelegd

Verwijderd

Topicstarter
als het zou kunnen is het heel erg mooi...
Pagina: 1