[scsi] adaptec 2940U2W, bios weg??

Pagina: 1
Acties:

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
Ik heb gistereren een scsi kaartje gekocht. een adaptec 2940U2W.

Nu is het probleem dat ik met geen mogelijkheid in de bios van deze kaart kom,

Na de POST zal toch een melding met CTRL-A moeten verschijnen, dit gebeurd echter niet :? (ook werkt het niet als je op CTRL-A tijdens POST blijft rammen).

lijkt wel of die de bios niet initialiseerd, er komt gewoon niets op het scherm van die scsi controller. het enige wat te zien is dat er een 'mass storage controller' in de IRQ lijst bij het opstarten staat..

in een ander systeem IN WINDOWS met op de scsi kaart een ibm 18gb schijf werkt het perfect, maar eveneens s het niet mogelijk om in de scsi select bios te komen, de kaart doet het dus wel in windows.. :? :?

ik heb nu al verschillende systemen geprobeerd, het wil echter niet lukken.

ook nog een poging gedaan om de bios van de kaart up te graden, die zegt echter dat er geen bios te vinden is, terwijl die toch echt op de kaart zit :)

iemand een idee ?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Misschien helpt het om in de BIOS van je mobo de bootsequence te veranderen (SCSI vooraan zetten), maar ik ben toch bang dat het een BIOSloze kaart is, aangezien hij in andere PC's ook geen BIOS laat zien...

Adaptec heeft nl. ook kaarten verkocht zonder BIOS (bijv de 2904) , maar als het echt een U2W kaart is dan zou die toch haast wel een BIOS moeten hebben :? Heel vaag in ieder geval 8)7

Concrete Loop Watercooling

• twiekert
mjah op de kaart zit toch echt een bios, versie 2.20 :)

maar aangezien dit een spoedoperatie was hebben we deze kaart maar terug gebracht een een andere U2W kaart gehaald (LSI kaartje). evensnel en deze heeft wel een werkende bios :P

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
twiekert schreef op 07 november 2002 @ 22:24:
mjah op de kaart zit toch echt een bios, versie 2.20 :)

maar aangezien dit een spoedoperatie was hebben we deze kaart maar terug gebracht een een andere U2W kaart gehaald (LSI kaartje). evensnel en deze heeft wel een werkende bios :P
K dan, opgelost dus ;)

Concrete Loop Watercooling

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
kan voorkomen dat de bios melding CTRL+A uistaat in de kaart.
gewoon op CTRL+A drukken op het moment dat meestal CTRL+A op het scherm komt te staan...dat is zo vlak voor het scannen van de SCSI apparatuur.
Dan kom je vanzelf in de bios en daar kun je de melding aanzetten.

Ook in je mobo bios ff scsi bios aanzetten.

maar idd als je hem hebt omgeruild dan is het in orde en wat zeur ik dan eigenlijk nog B)

• twiekert
mikevanrooijen schreef op 08 november 2002 @ 10:01:
kan voorkomen dat de bios melding CTRL+A uistaat in de kaart.
gewoon op CTRL+A drukken op het moment dat meestal CTRL+A op het scherm komt te staan...dat is zo vlak voor het scannen van de SCSI apparatuur.
Dan kom je vanzelf in de bios en daar kun je de melding aanzetten.

Ook in je mobo bios ff scsi bios aanzetten.

maar idd als je hem hebt omgeruild dan is het in orde en wat zeur ik dan eigenlijk nog B)
idd wat zeur je nog :P

het vreemde was dat er helemaal niet maar dan ook niets van de scsi kaart tijdens het opstarten op het scherm kwam, geen hdd detectie, geen adaptec copyright geblaat..

dus toen maar een ander gehaald, die LSI u2w kaart is nog een stukje sneller ook B)
Pagina: 1