Toon posts:

[Dual Monitor] Frequency out of Range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alleereerst mijn excuses aan de Modjes voor mijn roekeloze postgedrag vanavond, komt omdat ik iets graag voor elkaar wil krijgen en dat moet 't snel gaan, sorry :)

Specs : Zie sig.

Monitoren : 19" Philips(nog geen jaar oud) CRT en Tulip 14" CRT(vrij oud, 4/5 jaar ofzo)

Doel : Dual monitor setup, 2e monitor (de 14") wil ik gebruiken voor MSN venstertjes ofzo of een 2 browservenster

Videokaarten : Geforce 4 Ti 4200 128 MB RAM (tv out) en een onBoard S3Virge DX (4 mb)

Ik heb 't voor elkaar om eerst te booten over het PCI(De 14") slot. Deze boot door totdat het laadscherm van XP klaar is (met dat slangetje door dat balkje ;) ) dan geeftie op de 19" deze fout :

code:
1
 27k/52 HZ Frequency out of range

Het betekend dus dat mijn 19" de frequentie (1024x768:32 @ 70 hz) niet aankan? Vreemd want normaal draai ik op 1280x960:32 @ 80 hz (op de 19")..

kHeb al op verschillende res gedraaid btw (1280x960@80hz en 1024x768:32 @70)Oplossingen?

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven, zoniet zeg dat dan ff en gooi niet meteen de topic dicht s.v.p :> :D

kKijk nu op de 14" en hier doettie het gewoon op 1024*768:32 @ 70 hz (heb kabel van 14" op de GF4 gestopt :) ) enfin ik ga ff restarten @ 800*600:32 @ 60 hz, het simpelste van 't simpelste kijken offie het wel doet)

//edit

Hij geeft aan de s3 wel te zien maar dat het apparaat niet start. Ik heb op de winxp prof cd gezocht naar drivers, niets te vinden :? heo zorg ik dat dit apparaat wél start?

Verwijderd

Topicstarter
*kickje..

Verwijderd

Vraagje... Die onboard videokaart is dat wel een PCI-device?
2 AGP devices zal niet echt lukken, of hij start de S3 of de GF4, maar tegelijk zal niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
De onboard is een pci :)

Verwijderd

ik had ook in xp met een 4mb naast mn geforce zo'n leip probleem. Ik heb gewoon goeie drivers geinstalleerd, en opeens werkte het wel. :/ XP was nogal vaag daarmee. Als je dualboot hebt moet je es in ander OS proberen aan de praat te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij mij zijn de goede drivers geïnstalleerd maar het apparaat start niet staat er? of betekend dat dat er juist geen goede drivers zijn geinstalleerd? :?

Verwijderd

<quote>
Hij geeft aan de s3 wel te zien maar dat het apparaat niet start. Ik heb op de winxp prof cd gezocht naar drivers, niets te vinden heo zorg ik dat dit apparaat wél start?
</quote>
met een pci en agp videokaart geinstalleerd, is het vaak nodig de pci-kaart (in bios) als primair aan te geven

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebbik al verscheidende keren gedaan maar dan geeftie deze fout

code:
1
27k/52 HZ Frequency out of range

Beetje raar vin'k het zelf, wil misschien vanmiddag ff simpel TNT kaartje kopen :) die zijn PCI toch?

Verwijderd

27khz zou 30kh moeten zijn volgens mij, en 52 egigenlijk >60, dus frequenties zijn te laag, kun je niet in windows met display properties andere monitor en/of refresh frequentie selecteren ? (eventueel via safe mode ..)

(snap niet dat pci kaart refresh van agp beinvloed.. -> anders misschien bios update?)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb ook problemen met een S3 kaart onder XP. Die dingen zijn gewoonweg oud en MS stopt op gegeven moment met goede drivers bakken voor dat spul. Ergens wel voorstelbaar, maar leuk is anders.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

heb s3 trio64 als tweede kaart (g550 primair), pci als primair display in bios, met standaard windows driver overal beeld... mag dan oud wezen, werkt bij mij (nog) perfect..

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja keikut is dit :( zou 't onder win 98 wel moeten werken denken jullie?
Pagina: 1