Toon posts:

Bios reset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn bios hardwarematig kan resetten als het niet werkt om de batterij een lange tijd eruit te halen en weer te plaatsen? Het moederbord is een asus P3BF

THANKS

Verwijderd

Euww.. geen manual ? kijk anders voor de jumper op de www.asus.com site voor de jumper settings of een manual in PDF formaat.

oh.. (als jouw computer een probleem hep zit je nu natuurlijk op je werk of bij een vriend of zo..)

Of wacht tot een andere tweaker z'n manual openslaat :) en het je vertelt.. Helaas heb ik een ander mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik wel een manual, moederborden zijn niet illegaal te kopieren ;) maar dat stond niet in hoe je je bios moet resetten, niks over jumpertjes ofzo... en om nu op goed geluk dingen te gaan verbinden...nee

Weet iemand hoe het wel moet?

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
Geen beeld ?

druk er een VGA kaart in. uit een 286 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg WEL beeld... dat is het probleem niet.. de bios lijkt naar z'n grootje en nu wil ik hem resetten als laatste poging... anders moet ik er denk ik een nieuwe bios inzetten ofzo :(

Verwijderd

Als je je BIOS gemold hebt door bijv. fout te flashen denk ik niet dat resetten werkt. Daarmee worden alleen de fabrieksinstellingen teruggezet. Dit is bijv. handig als je het system-password vergeten bent.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ontstaan door waarschijnlijk een stroompiek in het net... ik denk dat de bios gewoon naar z'n grootje is maar wil toch even eerst resetten... weet niemand hoe dat moet (asus p3bf) het staat niet in de manual.

Verwijderd

Ik kijk al op Asus.com

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Het staat er echt wel in hoor, moet je even kijken naar het hoofdstuk waar de biosinstellingen staan (passwords) of troubleshooting. Je kunt ook even kijken naar een jumper in de buurt van je bioschip of batterij. Zolang je je MB niet aan hebt staan kun je gewoon met een schroevedraaier je jumpers kortsluiten hoor, als dat slecht zou zijn zouden ze er ook geen jumpers opzetten.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Pokke, ik heb geen acrobat-reader mer geïnstalleerd. Moet iemand anders maar even kijken:

http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slot1/440bx/p3b-f/p3bf-104.pdf

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:37 schreef Mark Timmer het volgende:
Pokke, ik heb geen acrobat-reader mer geïnstalleerd. Moet iemand anders maar even kijken:

http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slot1/440bx/p3b-f/p3bf-104.pdf[/quote]Hmm.. staat niks in over bios-resetten..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:55 schreef P.C.Simonis het volgende:
Hmm.. staat niks in over bios-resetten..[/quote]Kan je niet bij het opstarten een bepaalde toets indrukken, waardoor de default settings weer gebruikt worden ??

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij bestaat er niet zoiets als een snelknop...

raar is dit he?

WIE WEET HOE JE DE BIOS VAN EEN ASUS P3BF KUNT RESETTEN?
Pagina: 1