Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] logo op plexi graveren

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus onderstaand logo op men plexi willen laten graveren, echter ( zoals kenners onder jullie wel direct kunnen afleiden ), is het logo een zelfineengeknutseld logo, dat 2 logos van Falcon Systems ( Game PC's fabrikant ) in elkaar combineert.
Echter heb ik de abeeldingen enkel in jpg formaat.
Is het mogelijk dat het logo ingescand kan worden en dan machinaal gegraveerd, of moet ik het naar een ander formaat omzetten ?
Makkelijkst zou zijn, als het graveertoestel automatisch jpg formaat kan inlezen.

Hier dus de afbeeldingen :

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~file10/falcon/falclogo.jpg

Het ingekleurd symbool

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~file10/falcon/falclogo3.jpg

Het draadschema

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~file10/falcon/falclogo4.jpg

Het ingekleurd draadschema, ter verduidelijking.

Suggesties of voorstellen hoe dit aan te pakken ?
'k heb reeds een plexike van 40x60x1 cm, dus da gaat geen probleem zijn.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik denk niet dat ze jpg's lezen..
Je bedoelt zo'n computergestuurde CNC freesbank ofzo?

Verwijderd

1 cm dik???? :o Das wel extreem wat voor kast heb je dat het er in past?? Misschien slim om de Gouden Gids te raadplegen op Kunstofhandels en zo in jouw omgeving meestal kunnen die het ook op maat hakken en zagen (of in jouw geval graveren...heb hier zelf wel slechte ervaringen mee"Sorry m'neer alleen voor Bedrijven en Instelling en dus niet voor particulieren....(Grrrr :X )maar ja niet geschoten is altijd mis..)

Als je het voor elkaar krijgt wil ik graag pics zien.

Verwijderd

Topicstarter
jup, computergestuurd CNC machine.

en ja, 1 cm dik, bedoeling is om doordat de lijnen uitgegraveerd zijn ( ongeveer 2 - 3 mm diep ), in de zijkanten aantal gaatjes te boren om LED's in te steken, zodat als deze aan zijn, dat je het logo er in ziet schijnen, heb op één of andere site zo eens iets gezien, en was echt wel bangelijk.

Kast = Lian Li PC 70, maar der zal nog wa van die plexi afgezaagd worde, is beetje groot, maar had voor makkelijkheid ongeveer A3 papierformaat plexi gepakt :p

Als't erin steekt, zeker pics op de site :)

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Gaaf logo. Ik zie zelf geen probleem in het freezen maar je moet er wel 1 vinden die het doet. Je moet alleen wel het logo in een bepaald format geven, waar de logo opgebouwd moet zijn in vectoren. Autocad is een proggie die dat kan, dit houd in dat er voor een lijn twee punten zijn waarbij er van 1 punt een pijl gaat naar de andere punt.

Vader van Tobias en Ylana \o/

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
je hoeft het niet eens in je kast te verwerken je zou zoiets ook in je bureau of in een soortemet schilderij kunnen maken, zodat je er toch nog plezier aan hebt. Lijkt me trouwens wel wat je nick of logo aan de muur met henk ofzo. en dat het dan in het donker mooi oplicht

Verwijderd

Topicstarter
is dat makkelijk om te zetten jpg naar autocad formaat ?
zoja, me welk ( freeware ) proggie ? of kan iemand het ff converteren ?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
de plotters bij ons op school moeten allemaal Illustrator bestanden hebben
lijkt me logisch dat zulke machines dat ook moeten....

als dat zo is, en je woont in de buurt kan je het komen halen

Verwijderd

Ik wens je suc6.. ik denk dat het super mooi word :9~

• Felyrion
  • Laatst online: 22:03

Felyrion

goodgoan!

je kunt het ook heel best met een dremeltje hoor.. ik doe het zelf ook (yep.. ook dat logo... zonder het talon gedeelte, zie icon :p) en ik ben bijna klaar. Je bent wel een paar uur bezig, maar dan heb je ook wat :)

btw.. het omzetten van jpg naar autocad is errug lastig.. waarschijnlijk moet je het toch over gaan tekenen.... :/

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
mzzz, damn, ehmm, iemand zin/tijd om da logo naar autocad om te zetten ? /me heeft daar namelijk totaal geen ervaring mee, en ok't programma niet.

Falcon : dus jij doet da met de dremel dat graveren ? en ook zo ongeveer 3 mm diep ? dus niet helemaal door de plexi he, maar toch enkele millimeters erin.
Me welke dremeltool doet gij da ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Met een halve mm diep zie je het al goed als je er een ledje aan de zijkant in doet.

iStockphoto

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Met zo'n plaat kan je er een aantal ccfl's instoppen :D

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 21:05:
mzzz, damn, ehmm, iemand zin/tijd om da logo naar autocad om te zetten ? /me heeft daar namelijk totaal geen ervaring mee, en ok't programma niet.

Falcon : dus jij doet da met de dremel dat graveren ? en ook zo ongeveer 3 mm diep ? dus niet helemaal door de plexi he, maar toch enkele millimeters erin.
Me welke dremeltool doet gij da ?
ik doe met een heel klein boortje eerst de lijntjes, en dan een iets groter boortje om de lijntjes wat meer diepte te geven. Werkt best goed, alleen je moet niet uitschieten :p

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

is het voor jou misschien ook een id om die twee logo's op een aparte plexi plaat te maken, en dan meerkleurig te maken? (was ik eerst ook van plan, maar kon geen geschikt logo vinden)
check dit maar eens: http://hw.metku.net/router/index_eng.html
Afbeeldingslocatie: http://hw.metku.net/router/woman_lights_ball.jpg
(zie de rode bal in de hand...)

en met jouw dikte plexi zou je in de voorste een blauwe, en in de achterste een rode kunnen doen... lijkt mij heel cool...

Verwijderd

Topicstarter
derjuste men Lian Li ff open gehad, en damn, dus indeed wa plexi teveel :p 'k zou wille prober eom de voeding en de drive bays ni te hard te laten zien door de plexi, dus der gaat nog serieus stuk van die plexi afgesneden moge worden :p
En ook moet er aan die zijkant nog ergens ne 4x20 LCD tusse komen, maar da ga'k eerst eens zien, of ek da ni tusse de zijkantplaat en de drivebays kan doen, denk da't ofwel juist moet kunne, of net niet. Zal misschien iets voor dit weekend zijn.

@Falcon : mmmm, toch niet veel zin om jou manier uit te proberen, ik heb nogal bevende handen, en denk niet dat dat handig werkt bij zo'n preciziewerk :p
en die tweede layer, das helemaal geen slecht id ! Maar ik zou die 2de layer dan wille gebruiken om het oog een rode schijn te geven en al de rest gewoon blauw. Wat denk je ? Zou dat iets geven ?
/me begint nu echt wel in de MOD-mood te raken :p En ik moet nog altijd men DVD drive en Digidoc 5 een alluminium frontje geven, ZIP en CD-ROM zijn al gedaan. En de blauw button'kes zijn ok besteld :p
Dju toch, overload ! Pleasure overload !!!!! :p

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Maar ik zou die 2de layer dan wille gebruiken om het oog een rode schijn te geven en al de rest gewoon blauw. Wat denk je ? Zou dat iets geven ?
hm.. kan leuk zijn... maar welk gedeelte van het oog had je in gedachten?
het grootste vlak of juist die rand er onder?

heej.. valt mij ineens je icon op :D dat zou heel leipz kunnen zijn!!
tenminste, ik neem aan dat je zoiets bedoelt :)

Verwijderd

Topicstarter
de puppil zelf van het oog zou ek rood wille doen.
rest van logo dus blauw.

Dinsdag eens rondbellen naar firmakes om te vragen om te graveren.

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 14:39
Falcon schreef op 07 November 2002 @ 22:15:
is het voor jou misschien ook een id om die twee logo's op een aparte plexi plaat te maken, en dan meerkleurig te maken? (was ik eerst ook van plan, maar kon geen geschikt logo vinden)
check dit maar eens: http://hw.metku.net/router/index_eng.html
[afbeelding]
(zie de rode bal in de hand...)

en met jouw dikte plexi zou je in de voorste een blauwe, en in de achterste een rode kunnen doen... lijkt mij heel cool...
geen geschikt logo, geen router dat is mijn probleem. Gaaf man wat die gast aan casemods heeft. Moet je de rest van zijn site zien. :9~
Pagina: 1