* mulder heeft eigenlijk nooit echt over programmeren geleerd, en wilt nu toch een beetje de beginselen onder de knie krijgen, en C++ leren leek me daar wel geschikt voor.
En gelijk kom ik wat 'vreemds' tegen; de scope-resolution operator (::)
Neem dit stukje C++ proza:
De eerste cout zou 4 moeten outputten, de tweede... 2. Buiten dat dit bijzonder onoverzichtelijk is, is er enig nut hiervoor? (Bovendien kwam het niet door de compiler van Dev-C++(Mingw?)) Nu las ik ook nog dat je functie die buiten de class staan, toch aan deze class kunnen worden toegewezen: is hier enig nut van?
Niet echt belangrijk, maar misschien is het interessant om eens een lichtje over te schijnen.
En gelijk kom ik wat 'vreemds' tegen; de scope-resolution operator (::)
Neem dit stukje C++ proza:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| int x = 2; for (int i = 0; i < 10; i++) { int x = 4; cout << x << endl; cout << ::x << endl; } |
De eerste cout zou 4 moeten outputten, de tweede... 2. Buiten dat dit bijzonder onoverzichtelijk is, is er enig nut hiervoor? (Bovendien kwam het niet door de compiler van Dev-C++(Mingw?)) Nu las ik ook nog dat je functie die buiten de class staan, toch aan deze class kunnen worden toegewezen: is hier enig nut van?
Niet echt belangrijk, maar misschien is het interessant om eens een lichtje over te schijnen.
oogjes open, snaveltjes dicht