Ok ik heb een Be6-II bordje met een Celly 566. Draait met een global win cooler op 1.75volt stabiel op 876 maar wil niet 1 FSBtje hoger.. In mijn Inwin Bigtower zit achtre de cpu net genoeg ruimte om een 8 cm fan kwijt te kunnen, dus daar heb ik nu een flink zware fan gezet (geluid verdubbeld hier iig) en die blaast hard (harder dan global) naar buiten. Nu heb ik de CPU op 901 gezet en voltage naar 1.8 en een nachtje q2 timedemo laten draaien waar ie goed doorheen komt. CPU voelt koud aan, volgens mobo monitor 36 graden (net na stoppen q2 timedemo) Dus ik geintersseerd door die nieuwe extra fan, want die bied toch extra snelheid. CPU op 927 gezet en 1.75 volt weer proberen (vraag1: gaat ie ook 901 draaien met een voltage lager dan die 1.8 volt , kan 1.8volt kwaat op een c566 met als origineel voltage 1.50v?). CPU post, boot naar windows, maar bij de desktop hangt ie meteen.
Vraag2: wordt ie in die korte tijd (1 minuut) al te heet zodat ie vastloopt of is het voltage te laag ?
Andere ervaringen met voltages en snelheden van de c566 ?
TIA
UPDATE:
wat resultaten van tweaken:
Met die 2e fan zoals genoemd dus aan:
1.75V @ 109 FSB -> hangen bij desktop
1.80V @ 108 FSB -> q2 timedemo klapt terug naar desktop na 10 mins
1.80V @ 107 FSB -> zelfde als hierboven, ehcter na 2 uur ongeveer
1.80V @ 106 FSB -> GOED, ca 10 uur q2 timedemo en niet vastgelopen
Posten doet de CPU wel op 927 en ook nog iets hoger uit mn hoofd, maar niet stabiel (nog) boven de 901 MHz.
Is dit voltage eigenlijk te hoog of kan ik nog hoger gaan ? Alpha past niet, global = 5cm en dat is precies de maximale ruimte tot mn dimms..
Vraag2: wordt ie in die korte tijd (1 minuut) al te heet zodat ie vastloopt of is het voltage te laag ?
Andere ervaringen met voltages en snelheden van de c566 ?
TIA
UPDATE:
wat resultaten van tweaken:
Met die 2e fan zoals genoemd dus aan:
1.75V @ 109 FSB -> hangen bij desktop
1.80V @ 108 FSB -> q2 timedemo klapt terug naar desktop na 10 mins
1.80V @ 107 FSB -> zelfde als hierboven, ehcter na 2 uur ongeveer
1.80V @ 106 FSB -> GOED, ca 10 uur q2 timedemo en niet vastgelopen
Posten doet de CPU wel op 927 en ook nog iets hoger uit mn hoofd, maar niet stabiel (nog) boven de 901 MHz.
Is dit voltage eigenlijk te hoog of kan ik nog hoger gaan ? Alpha past niet, global = 5cm en dat is precies de maximale ruimte tot mn dimms..