Toon posts:

standaard proc----> blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al meer dan een jaar een amd tb 1400 en alles werkt prima. laatst weer windows etc opnieuw erop gezet. Draai het nu 2 weken en opeens zie ik in opstart scherm dat ie maar op 1ghz loopt. Dus ik naar bios toe en even op 1400 zetten, want dat is gewoon standaard snelheid, maar opeens krijg ik iedere keer blauw scherm als ik nolf2 en warcraft3 opstart. Zodra ik em weer op 1ghz zet werkt het allemaal prima.

Dacht eerst dat het aan driver lag, dus ik nieuwste detonator downloaden. Weer werkt ie met 1ghz maar niet met 1400.

Hiervoor heeft ie altijd op 1400mhz gelopen en geen problemen gehad.

Iemand misschien een idee??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een TB1400 heb je? Een 200 of een 266? Op welke manier had je hem van 1GHz op 1,4GHz gezet?

Check ook eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op de Technische PMG FAQ :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op welke (fsb en multiplier) waardes staat de cpu als ie op 1 GHz draait?

Want als de multiplier te laag staat en je probeert de 1,4 GHz weer te halen door de fsb flink te verhogen kan dat heel goed de oorzaak van je probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
266. en waarom hij nu opeens op 1ghz stond weet ik ook niet. Merkte het pas toen ik in opstart scherm 1000mhz zag staan

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 november 2002 @ 18:07:
Op welke (fsb en multiplier) waardes staat de cpu als ie op 1 GHz draait?

Want als de multiplier te laag staat en je probeert de 1,4 GHz weer te halen door de fsb flink te verhogen kan dat heel goed de oorzaak van je probleem zijn :)
nou om heel eerlijk te zijn heb ik niet gekloot aan fbs, alleen de bios instelling op performance gezet. Je hebt geloof ik optimal en performance settings, en in optimal loopt ie op 1ghz

Verwijderd

Topicstarter
*kick* sorry maar ik heb even wat hullp nodig hiervoor... ik vind het echt te irritant dat ik niet mijn proc op normale snelheid kan laten lopen

Verwijderd

Ga toch maar de fsb veranderen. Als je de performance of turbo settings gebruikt, ben je de pci bus aan het oc'en.
Dit lijkt me de oorzaak te zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet kicken binnen 24 uur aub! :/

Je zou alléén de FSB op 133MHz moeten omgooien. De Performance Opties hebben óók invloed op onder andere de timings van het geheugen (en zeker niet op de PCI bus..). Als deze te strak staan afgesteld, dan wil het ook voorkomen dat je PC regelmatig crasht.

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 13:43
Ik heb een Asus A7v266 met een AMD 1400

Ik had ook het probleem dat bij veel spelletjes ik de meest vage blauwe schermen kreeg (PFN list corrupt, IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, enz enz) Blijkt dat als ik mijn FSB van 133 (266 DDR) naar 100 zet ik nooooooit meer blauwe schermen krijg.

Nadeel is dat je wel wat MHZ gaat missen. Ik heb um nu stabiel draaien op 1200 (FSB van 100, multiplier op 12) Voila geen problemen meer. Overigens ben ik niet de enige met dit probleem mijn collega kent, heeft zelf 4!! bordjes waarbij dit het geval is.

Of het nu mijn chipset of mijn geheugen is ben ik nog niet uit.

Oja, een vage noot: Quake III is 1 van de weinige spellen waarbij ik _wel_ met een FSB van 133 kan draaien. Geen blauwe schermen, geen gezeur. Quake III werkt gewoon op 1400.

Spellen welke niet werken (met een FSB van 133/266DDR) zijn: C&C Renegade, Mafia, Unreal Tournament III, en veel spellen die ik niet een meer geprobeerd heb omdat ik om de 5 minuten mijn systeem kon herstarten :'( :'(

Hope it helps!!

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Pagina: 1