[LINUX] bestandsrechten probleem?!

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben wat aan het 'spelen' met een logitech webcam (quickcam express usb) en het programma 'motion' -> bewegingsdetector. (onder het motto: je moet toch wat doen met je leven)

Nu werkt alles echt perfect. Motion maakt een mpg bestand in een map die te benaderen is met windows (samba). Nu komt het probleempje:

als ik de files heb bekeken, wil ik ze weggooien. Dat lukt niet. Reden: Motion, het programma, geeft het bestand eigenaar en groep rechten : root.

Hoe zorg ik er voor dat motion de bestanden aanmaakt met de juiste rechten? (non-root). Ik motion onder een gewone user draaien leverde mij een segmentation fault op.

Iemand een idee?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

En als je nou een speciale groep aanmaakt voor motion waat je als root en als user tot behoort?

• Q

Q

Topicstarter
motion geeft alleen de user schrijfrechten (root) dus met een groep kom je nog niet veel verder.

Verwijderd

Motion geeft waarschijnlijk seg faults omdat het liever als root gedraaid word omdat het de webcam aanspreekt. Als je de rechten op de webcam veranderd zodat het met je eigen user werkt dan ben je van het probleem af.

• Q

Q

Topicstarter
Standaard heeft /dev/video0 de rechten rw voor root, r voor groep en r voor user. Ik heb met chmod (is dat goed?!) het device aan alle drie groepen rw rechten gegeven. Daarna kreeg ik dus de segmentation fault.

Verwijderd

Chmod is goed. Je hebt voor een webcam wel schrijf rechten nodig. Mmm, ik heb verder geen ervaring met het programma dus ik weet niet wat er precies allemaal gebeurd.

• Q

Q

Topicstarter
Ik ga de maker van motion eens proberen te benaderen of hij een idee heeft.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1