HELP ventilator van videokaart doet het niet!!!

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo allemaal,

Nu heb ik toch een probleem, mijn videokaart Geforce (prohphet) heeft een ventilator die bij het opstarten niet gaat draaien ik moet hem een klein duwtje geven en dan gaat ie draaien maar veels te zwak :(:(:(. Het stekkertje zit gewoon normaal op de kaart vast.

Wat moet ik doen om dat ding weer werkend te krijgen?
Moet ik een nieuwe ventilator erop zetten?
Zoja, welke?
Maar nog belangrijker hoe bevestig ik deze? Want er zitten vaste punten op waar de ventilator op gemonteerd zit en deze punten komen vast niet overeen met een andere ventilator.

Heeft iemand anders dit ook een keer gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Groeten JWR

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen heb ik een chipsetkoelertje van Just Cooler erop gezet, welke ik aangesloten heb op het moederbord ipv de stroom van de VGA-Card te halen.
Ik heb nu ook koelertjes van de Conrad liggen, die passen ook wel.

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Bedankt T.S., maar hoe krijg ik die bestaande ventilator er af want die zit heel vast.
En hoe moet ik die andere er weer op bevestigen?

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Gewoon, met een schroevendraaier:)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Je moe gewoon je videokaart ff in een antistaties zakje doen goed dicht plakken..

dan ff in de diepvries (word de lijm hard)

dan voorzichtig met een schroevendraaier koeler der af wippen

Verwijderd

Kompjoeter gewoon zonder omhulsel op je balkon zetten, met Zuidwester windkracht 10 keihard koelen op 8 graden stabiel...

Anders fan's van Conrad, neem dan meteen de gene die je op je exp.slot schroeft

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je moe gewoon je videokaart ff in een antistaties zakje doen goed dicht plakken..
dan ff in de diepvries (word de lijm hard)

dan voorzichtig met een schroevendraaier koeler der af wippen[/quote]Het gaat hier om de ventilator op het koellichaam, niet om het koelblokje zelf.
Deze zit normaal gesproken met 4 schroefjes vast.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
ow heher nie goed gelezen :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je gaat terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en je haalt een nieuwe. Ik geloof je niet als je zegt dat ie ouwer dan een jaar is:):)
zelf een andere cooler erop zetten is natuurlijk ook een optie, kan je er een betere opzetten..maargoed, zoiets moet het gewoon doen, je betaald ervoor.
Pagina: 1