Toon posts:

[Linux & XP][Newbi] Hoe op een interne compu te komen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Zit hier met een klein probleempje. Heb hier:

- een Linux compu
- twee XP compu
- een Switch
- kabelaansluiting.

Probleem:

- kan niet vanaf XP naar op Linux komen.

Verduidelijking:

- Heb hier een kabel verbinding, en die gaat via een switch naar 2 computers
- 2 cp computers krijgen IP van DHCP.
- Op de switch is ook nog een Linux aangesloten.
- Deze heeft een handmatig ingesteld IP
- Deze kan niet op internet, maar dat hoort zo. Wordt namelijk een "test-station".

- Hoe moet ik nu de instellingen zetten, zodat ik toch intern wel op de Linux kan komen. Hoeft maar van één XP compu.

Heb de handleidingen gelezen op GoT en gezocht op Google en GoT, maar werd er geen wijs uit...

PS als je meer info wilt... zeg maar wat je wilt weten.....

(behalve mijn pincode..... ;)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
samba onder linux installeren? ftp server onder linux installeren (makkelijkst denk ik)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al een ftpserver onder staan, maar daar kan ik dus niet bij, omdat ie op het internet naar het IP van die Linux gaat zoeken.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
mmm, ik denk dat je die linux-bak dan toch ook een ip moet laten krijgen
maar misschien dat het via samba wel kan, dan kan je via netwerk onder xp verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar hoe doe ik dat... ben een complete newbie op dat gebied. Dan i indergeval niet met DHCP volgens mij... Mijn netwerk ziet er daarbij als volgt uit....

[img href="http://members.home.nl/7542ja/NW.JPG"][/img]

ik wil dus dat als ik in explorer het ip van de linux compu intype dat ik de pagia krijg die op die compu staat, deed die wel, voordat ik de internet aansluiting had, want toen zat achetr de ingang van de switsch de linux bak. Dus draaide die gewoon als server..... maar dat moet nu toch ook kunnen.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 18:41 . Reden: Hoe werkt dat met een plaatje....?? ]

Verwijderd

Topicstarter
kick....sorry, maar ik kom er echt niet uit...

Verwijderd

Topicstarter
laaste poging... anders mag ie weg of op slot......
Pagina: 1