Toon posts:

cd-rom spelers: tegenstrijdige vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over een Sony DVD-ROM drive (F) en een Philips CD/RW drive (G). Beide vertonen problemen, vooral tijdens het afspelen van (originele) audio-CD's.

De eerste audio-CD doet het prima in drive G, maar in drive F worden heel veel nummers niet afgespeeld. Ondertussen kan ik wel zonder vertraging doorwerken met Windows.

De tweede audio-CD doet zo'n beetje het omgekeerde. Deze werkt prima in drive F, en in principe ook in drive G. Daarentegen reageert het systeem een stuk trager en sommige toepassingen kunnen vastlopen.

Ik ga ervan uit dat beide audio-CD's het verder goed doen. Het installeren van programma's (windows, office 2000 [langzaam] of een wereldatlas) via drive F gaat goed, maar naar mijn idee soms wat langzaam. Ook via drive G geen problemen.

Als controle heb ik een derde audio-CD erin gedaan. Deze doet het prima in drive F en met moeite in G.

Daar ik mijn computers weleens een flinke hijs heb gegeven sluit ik niet uit dat een of beide drives mogelijk toch beschadigd zijn, maar: waarom werken sommige CD's dan wel zonder enig probleem...

Wat kan hier het probleem zijn? Ik werk met Windows XP, en de installatie is zojuist opnieuw gedaan.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
You should begin to conduct tests immediate :P

beide los halen, drive 1 los testen, idem voor drive 2, nog steeds problemen
data cd testen, andere ide kabel proberen, audio kabel tussen drive en geluidskaart misschien?
driver problemen van evt. IDE controller, of de geluidskaart?
Of misschien via 4 in 1 drivers nog niet gedraaid (indien van toepassing)
ander afspeel proggie?
al es een andere speler geprobeerd om cd te sjekken :?

:)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kopieer een CD naar je harddisk. Tijdens het kopieren even op Ctrl+Alt+Del drukken voor de tasmanager/taakbeheer

Als explorer.exe nu redelijk veel processorkracht gebruikt dan zit het probleem in je IDE drivers.

Zoals Sundead al postte dan even de goede drivers downloaden voor je chipset. Bijna alle chipsets hebben geen drivers nodig, alleen VIA in alle gevallen wel (VIA 4in1 drivers, te downloaden van www.viaarena.com)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.