Toon posts:

Battlefield 1942 Traag as hell!

Pagina: 1
Acties:

• Excalibur
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-05-2005

Excalibur

Mens sana in corpore sano

Topicstarter
Ik heb sinds kort Battlefield gekocht en nu staat er als recommended system:
-800 MHz CPU
-256 Megabytes of RAM
-3D accelerated 64 MB video card or equivalent with HW-T&L

Ik heb dan zelf een duron 1200, Gforce 2 GTS Pro en 512 MB Ram.

Als ik dan een server speel met ong. 4 mensen, no probs en vloeiend. Zodra het er ong. 15 of meer worden loopt het spel echt voor geen drol meer :Z

Er wordt wel gesuggesteerd in de manual dat je dan gewoon alles lager moet zetten (ik zet hem altijd op 800x600, 32 bit, alles high) maar als ik hem dan echter op zijn LAAGST zet (640x480, 16 bit, alles low): GEEN verschil!

Hebben hier meer mensen ervaring mee en weten ze of er eventueel iets aan te doen is?

Thanx _/-\o_

If you only knew the power... of the bright side...

• Crash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

Crash

Multiple Personality Syndrome

heb je al geprobeerde de geluidsettings te veranderen?
op hardware zetten en lagere kwaliteit?
andere drivers geprobeerd?

PSN: Crash4all

• Caps_Luck
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-07-2015
Zet hardware acceleration bij het geluid eens aan.

• Switch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-11 10:18
Is dit bij alle servers? Misschien is het de ping. :)

• SupurityShadow1
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-07-2007
Hmmm ja idd je geluid op hardware acceleratie zetten als je dat hebt, maar ik heb ook of ik nou alles op low zet incl. res. of alles dik op max met res 1600x1200 0,00000 fps verschil. :(

Ja goed, wat jij?

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
de Geforce 2 is de bottleneck ;)
Heb nu een p4 2,4 gig met 512 DDR en een Gf2 als vervanging voor mijn Gf4 ti4600 die vanavond komt MET de nieuwste drivers en loopt ook bagger :P

• Excalibur

Excalibur

Topicstarter
Yep, dat bedoelde ik dus... 0,0 difference... Qua ping en geluid maakt het niet uit, de ping kies ik wel altijd zodat die onder de 100 ligt en mijn geluid is accelerated. Het ligt echt aan de hoeveelheid players in the game..

Ik denk dat ik het dan maar moet accepteren en alleen maar low-player-ammount servers moet spelen :'(

• Excalibur

Excalibur

Topicstarter
Mmm, de Gforce....... dat zou best kunnen.... sparen voor een betere kaart dan maar!

Thanx anyway

• Perconte
  • Laatst online: 15-11 10:23
Ik speel nu met een gf3 ti 200 en het speelt redelijk goed alleen in et begin ff wat stotterend maar hoop dat dit op te lossen is met wat extra RAM geheugen dus ik geef je een grote kans dat je GF2 gewoon het niet trekt.
Mischien een tip install coolbits en overclock the b*tch tis mischien een klein aspect maar jah alle kleine beetjes helpen en toch je videokaart is toch echt et belanrijkste voor je FPS

• Excalibur

Excalibur

Topicstarter
Coolbits? Right, never heard of... kga het meteen effe zoeken...

• CyberTijn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09
heb je een WindowsXP machine ? Dan weet ik al wat het probleem is. Het zijn de audio drivers die je gebruikt.

Dat is bij mij althans het geval. Ik gebruik nu de standaard WindowsXP drivers voor m'n SB Live! 5.1 kaart, maar het lukt me maar niet om de creative drivers erop te krijgen. :(
Ik heb die installer al gedraaid, maar het helpt niks, hij blijft de standaard WinXP drivers gebruiken. Als ik het geluid namelijk helemaal uit zet werkt het wel vlekkeloos. Dit staat ook beschreven in het grote battlefield topic (deel 5 heb ik het in gelezen).

Anyway, ik ben dus ook nog steeds op zoek naar een oplossing. Als iemand weet hoe ik Windows kan forceren om Creative drivers te gaan gebruiken, dan ben ik die persoon zeer dankbaar!

• Zephyer
  • Laatst online: 11:56
Wat mij over het algemeen opvalt, is dat veel servers (dedicated) voor BF1942 een onwijze lag krijgen zodra ze rond de 6 -12 personen komen :'(

Als men kijkt op de officeiel servers van EA dan kunnen er gerust 62 man op met een lage ping en dus geen lag... :? |:(

BF V Stats | BF1 Stats

• CyberTijn
Ik heb even wat gezocht op het forum van www.bf-1942.nl en daar wordt beschreven dat je voornamelijk de hardware acceleratie in battlefield uit moet zetten, en eventueel bij geluid in dxdiag het schuifje op het eerste of 2e streepje moet zetten.
Ikzelf heb met deze suggesties nog geen definitieve oplossing gevonden. Ga vanmiddag nog wel wat verder kloten. Anders is het een kwestie van wachten op patch 1.2.

• Sv3n
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-11 16:39
Ik heb een geforce 2 mx 400 op 800x600 alles high, nooit schok.
Vriend van me heeft een geforce 3 800x600 alles high gigantische schok 8)7 dat spel is gewoon niet normaal

Last.fm
Films!

• DeX
  • Laatst online: 15:39
DirectX 8.2 installeren.
En als je een Cretive audigy heb: Dirvers updaten.

• Caps_Luck
Excalibur schreef op 07 november 2002 @ 20:34:
Mmm, de Gforce....... dat zou best kunnen.... sparen voor een betere kaart dan maar!

Thanx anyway
De videokaart moet het best kunnen draaien hoor.

Met mijn geforce 2 Ti speelt het ook perfect @ 1024.

Zoek het probleem dus maar ergens anders :)

• Erikie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:04

Erikie

www.erikie.nl

mwoa.. je hebt wel gelijk.. hoe meer mensen, hoe trager ie wordt.. 'k zit hier met een xp2100 / 512 ram / gf4 4400 opgescheept, en als ik op ea servers zit met 50 people, dropt me framerate best wel naar 30 fps.. wel jammer.. maarach,... game roeld

traktor scratch!

• Caps_Luck
Erikie schreef op 09 november 2002 @ 03:19:
mwoa.. je hebt wel gelijk.. hoe meer mensen, hoe trager ie wordt.. 'k zit hier met een xp2100 / 512 ram / gf4 4400 opgescheept, en als ik op ea servers zit met 50 people, dropt me framerate best wel naar 30 fps.. wel jammer.. maarach,... game roeld
Ligt dat niet aan de server? Je hebt een topsysteem dus hij zou dat wel aan moeten kunnen.

• Excalibur

Excalibur

Topicstarter
[quote]CyberTijn schreef op 07 November 2002 @ 23:23:
heb je een WindowsXP machine ? Dan weet ik al wat het probleem is. Het zijn de audio drivers die je gebruikt.

Dat is bij mij althans het geval. Ik gebruik nu de standaard WindowsXP drivers voor m'n SB Live! 5.1 kaart, maar het lukt me maar niet om de creative drivers erop te krijgen. :(
Ik heb die installer al gedraaid, maar het helpt niks, hij blijft de standaard WinXP drivers gebruiken. Als ik het geluid namelijk helemaal uit zet werkt het wel vlekkeloos.

Hey Cybertijn, je hebt volkomen gelijk... ik heb nu het spel een aantal keer geprobeerd met gewoon "All sounds OFF".. Result: SUPER vloeiend in eens, en zelfs met veel mensen online! Ik heb namelijk net als jij ook Win XP én een Sound Blaster (Live!).

Wel een slecht iets van zo een nieuw/goed spel! Laten we dan maar hopen dat die lui bij EA hier genoeg van horen om inderdaad gewoon een nieuwe patch vrij te geven...

In de tussentijd maar gewoon: SOUNDLESS gamen :'(.
Jammer, maar wel beter dan dat je door al het geschok niet eens meer kan richten op een tegenplayer...

Let me know als je nog iets hebt ondekt. _/-\o_

• CyberTijn
[quote]Excalibur schreef op 10 november 2002 @ 17:32:
CyberTijn schreef op 07 November 2002 @ 23:23:

Ik heb die installer al gedraaid, maar het helpt niks, hij blijft de standaard WinXP drivers gebruiken. Als ik het geluid namelijk helemaal uit zet werkt het wel vlekkeloos.

Hey Cybertijn, je hebt volkomen gelijk... ik heb nu het spel een aantal keer geprobeerd met gewoon "All sounds OFF".. Result: SUPER vloeiend in eens, en zelfs met veel mensen online! Ik heb namelijk net als jij ook Win XP én een Sound Blaster (Live!).

Wel een slecht iets van zo een nieuw/goed spel! Laten we dan maar hopen dat die lui bij EA hier genoeg van horen om inderdaad gewoon een nieuwe patch vrij te geven...

In de tussentijd maar gewoon: SOUNDLESS gamen :'(.
Jammer, maar wel beter dan dat je door al het geschok niet eens meer kan richten op een tegenplayer...

Let me know als je nog iets hebt ondekt. _/-\o_
Een definitieve oplossing heb ik nog steeds niet gevonden. Wel een kleine verbetering van de performance: Probeer je hardware acceleratie op het eerste streepje te zetten bij de eigenschappen van je geluid, dus laat het emuleren door de software. Het loopt dan nog niet perfect maar wel ietsje beter.

Ik denk dat we ook EA niet de schuld moeten geven van dit probleem, het ligt hoogstwaarschijnlijk aan Microsoft. Die hebben nieuwe universele C-Media Audio drivers gereleased, en bij een automatische windows update worden die er vanzelf op geknald. Ik heb battlefield namelijk al een tijdje, en nooit problemen gehad. Sinds dat Microsoft deze nieuwe drivers heeft gereleased, heb ik problemen, en ik ben niet de enige zo te zien.

Hopelijk gaan EA & DICE hier wat aan doen in patch 1.2. Het blijft voorlopig nog even afwachten.

• digital8
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-11 16:12
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee