Toon posts:

geen digitale handtekening voor drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD computertje met win2000 Prof erop.
Ondankt dat ik altijd de nieuwste versies van software en paches download van de OFFICIELE sites heb ik erg vaak dat mijn pc hangt. dit is minder als ik de USB kabel van de scanner eruit laad, maar zelfs dan gebeurt het erg vaak. VOORAL bij spelletjes.
Ik kwam tijdens het opnieuw installeren van win2000 erachter dat:
mijn monitor (Iiyama Vision Master 1451 LS 902UT),
mijn videokaart (Asus v8200 T5 500 Deluxe)
en
mijn USB-HID(heef iets met onboard usb te maken)
GEEN Digitale handtekening hadden voor win2k.
er staat zelfs:"Daarom wordt niet gegarandeerd dat deze software juist werkt met Windows".

Zou dit iets met het vele hangen van WINDOWS 2000 Prof
te maken kunnen hebben?
en zo jaah, waar haal ik in dat geval de juiste drivers die WEL digitale handtekening hebben vandaan?

specs:
AMD XP 1900+
MSI K7T266 Pro2 (Via 266A chipset)
512 MB DDR-Ram
Asus V8200 T5 500 videokaart
Audigy player geluidskaart
Iiyama Vision Master 1451 LS 902UT monitor
Maxtor 40gig Hardeschijf
Aopen brander 32speed
Liteon CD-DVD speler
2 * 3COM netwerk kaart (1 internet ander voor netwerkje)
Logitech muis
en simpel keyboard

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Nou nee, ik denk dat ongeveer 40 tot 50% van alle drivers geen digitale handtekening heeft...Daar mag je pc niet zo veel op vastlopen. Ik zou eens gaan denken aan je geheugen bijvoorbeeld, t lijkt me eerder een hardware (of warmte) probleem dan dat het een gevolg is van je drivers

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
een warmte probleem lijkt me een beetje stug, aangezien de proc en chipset niet te warm worden volgens de meet proggy's, en de kast open / dicht houden geen enkel invloed had op de warmte.

Meerstal hangt de pc gewoon(doet ie nix meer, zonder error)
soms krijg ik IRQL_NOT_EQUEL_OR_LESS
en soms een melding zoals:"De instructie op 0x765ef9c8 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De read-bewerking op het geheugen is mislukt."

onder win98SE en win2k heb ik deze problemen, en met andere versies van drivers ook (voor zover ik het heb getest weet)
maar wat zou er dan aan het handje kunnen zijn?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 18:24:
een warmte probleem lijkt me een beetje stug, aangezien de proc en chipset niet te warm worden volgens de meet proggy's, en de kast open / dicht houden geen enkel invloed had op de warmte.

Meerstal hangt de pc gewoon(doet ie nix meer, zonder error)
soms krijg ik IRQL_NOT_EQUEL_OR_LESS
en soms een melding zoals:"De instructie op 0x765ef9c8 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De read-bewerking op het geheugen is mislukt."

onder win98SE en win2k heb ik deze problemen, en met andere versies van drivers ook (voor zover ik het heb getest weet)
maar wat zou er dan aan het handje kunnen zijn?
Hmm, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL meldingen krijg je vaak bij brakke drivers of bij bijvoorbeeld brak geheugen (dat heb ik ook eens gehad). Wil je weten of het aan je geheugen ligt kan je het even testen met MemTest86. Ik verdenk trouwens het geheugen, vanwege die melding over de read-bewerking op het geheugen-error.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn pc. Die liep altijd, consequent vast met Half Life.
Bij mij lag het aan de videokaart drivers, maar dat stond er dan ook bij. (Ik heb een Viper 2 Z200, heel brak ding, vooral qua drivers)

Verwijderd

Topicstarter
de drivers van de asus site voor mijn videokaart (Asus v8200 T5 500 Deluxe) zouden toch wl goed moeten zijn?

het zijn de detonator drivers van Nvidia, de 21.x serie.
ik neem aan dat dat behoorlijk stabiele drivers zijn, en ze zijn geschikt voor 2k

verder ben ik op dit moment op m'n pc de memtest68 aan het uitvoeren.
(zit nou op adrese pc), ben benieuwd of er errors komen.

ALS er geen errors komen, is dat dan een garantie dat m'n geheugen goed is?
of is het dan alleen nog maar niet zeker is dat m'n geheugen dat m'n geheugen brak is?

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Dat digitale handtekening betekend gewoon dat die drivers getest zijn door MS. ik let er niet op.. ik installeer gewoon wat ik erbij krijg :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m'n geheugen 2 maal getest met cach aan
2 maal zonder cach
en 2 maal met cach bij de testen die het nodig hadden.

geen enkele foutmelding...
HELP

dus m'n RAM geheugen werkt gewoon perfect en kan geen fouten geven?
Pagina: 1