Toon posts:

[XP] Unattended setup: Format optie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

is het nodig om bij een unattended setup een xtra commando in te geven om de C-schijf automatisch te formateren (en filesysteem NTFS te houden) of is het bovenstaande genoeg?

Verwijderd

Ja.

Zoals je data sectie er nu uitziet, zal die de eerste de beste plek waar die een NTFS partitie kan spawnen, dat doen, en daar xp installen.

Dus wel deployen op een hardeschijf met geen partities, zeg maar alsof er een gloednieuwe hd inzit, want daar is het ook voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Maar als ik voor Autopartition een 0 ingeef wordt ik weer geprompt om een partitie te kiezen EN krijg ik de keuze of ik wil formateren, toch?

Hoe moet [DATA] er dan uitzien om automatisch m'n eerste partitie ( C: ) te formateren en daarna XP te installeren op diezelfde C: partitie ?

Verwijderd

Nee.

Als je wilt dat je manual dat moet selecteren, moet je de regel deleten, niet op 0 zetten.

Als je echt tot op het bot aan wilt kunnen geven, waar, hoe xp iets installed, heb je pech. Zo uitgebreid is die functionaliteit niet. Dun heb je eigenlijk zoiets als PQDI nodig ofzo.

Wat AutoPartition=1 doet, is gewoon de eerste de beste groot genoege lap lege ruimte op je hd zoeken, en daar een partitie aanmaken en installen.

Dus de kans is best groot, dat als jij met fdisk je C schijf verwijderd, dat die lap lege ruimte groot genoeg is naar windows' smaak en hij daar gaat installen.

Verwijderd

Topicstarter
okee, da's jammer dan. misschien dat ik dan 'ns ga zoeken op PQDI...
Nog 1 vraagje dan: Waarin zit het verschil dan tussen Autopartition=0 en helemaal geen Autopartition regel ?

Verwijderd

Geen idee.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, op je XP cd in de map\Support\tools, staat een deploy.cab.

Staat oa. de setupmanager in, waarmee je met een wizard unattends kunt maken.

Maar staat ook deploy.chm in, da's een help bestand wat je kunt openen. Daar staan alle parameters uitgelegd, en die vertelt je dat de opties van autopartition=1 zijn, of de hele regel verwijderen.
Pagina: 1