Toon posts:

m'n pioneer a04 wil niet op 2x burnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
primo dvd zegt wel dat ie 2x kan burnen maar doet het niet:
http://members.lycos.nl/runeblades/pioneer2x.jpg

over deze dvd deed ie dus doodleuk 55 minuten over.

medium die ik gebruikte was nashua dvd-r die wel 2x aankan.

ik heb de nieuwste firmware update eroverheen gedaan (ivm brandgevaar als je te snel ging branden).

verder draaien er geen andere programma's, machine is een compaq evo D510 (P4 1,7 ghz, 512 SDRAM, 40GB HD)

enig id waarom het niet werkt?

Verwijderd

Ik gebruik ook Nashua maar dat is toch echt 1x speed spul. Logisch dat hij dus op 1x gaat fikken.

Zelf heb ik die 2x4all firmware erin (nadeel is dat je niet meer terug kunt) en kan vrolijk branden op 2x op Nashua, gaat perfect. Op "blank" media kan ik niet op 2x branden dan krijg ik rare errors. Maar heb nu stuk al hele stapel Nashua gefikt zonder problemen (file compare na het branden van elke disk zonder errors)

Verwijderd

Topicstarter
hmm op het doosje staat echt 2.0 (neem aan dat ze dit als burn speed bedoelen) want die nashua dvd-rw heeft er 1.1 opstaan als burn speed...

en primo dvd geeft ook aan dat ie 't als 2x wil branden..... maar dat doet ie alleen niet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 17:14:
hmm op het doosje staat echt 2.0 (neem aan dat ze dit als burn speed bedoelen) want die nashua dvd-rw heeft er 1.1 opstaan als burn speed...

en primo dvd geeft ook aan dat ie 't als 2x wil branden..... maar dat doet ie alleen niet....
Nee 1.1 en 2 staan niet voor de snelheid maar voor de versie 8)7

Verwijderd

Topicstarter
dat verklaart nog steeds niet waarom die het op 2x wil branden, zie plaatje:
http://members.lycos.nl/runeblades/pioneer2x.jpg

primo dvd heeft als ik me niet vergis een soort van medium detect net als nero, als die dvd maar 1x aankan dan zegt ie ook wel dat ie 't burnt op 1x (net als met de dvd-rw) deze kan het blijkbaar wel aan maar doet 't gewoon niet.........

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 09:48
Misschien runt hij die media detection wel pas net voordat hij daadwerkelijk wil gaan branden?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 17:09:
(file compare na het branden van elke disk zonder errors)
Hoe voer je zo'n file compare uit ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

TheLunatic schreef op 08 november 2002 @ 09:31:
[...]

Hoe voer je zo'n file compare uit ?
Ik gebruik er .sfv files voor dat werkt het handigst meestal. Die dus eerst aanmaken, dan branden, dan terug kopieren en dan .sfv files weer checken. Uberhaupt als je alles kan terug kopieren van dvd naar hd dan is het altijd wel goed.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Mouse/4668/

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

hoe veel mb/s is eigenlijk 1 x dvd
zoals bij cd is dat 150 kb/s

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Iets van 1200kbyte/sec

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

1200 kbs, x 4 voor een 4 x brander is 4.8 mb/s x 60 sec = 288 mb/min
x16 = 4.6 GB. dus je doet er ongeveer 16 min. onver om een dvd vol te branden?
als dit zo is valt het toch nog wel mee?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Pagina: 1