Chello en CGI

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik heb begrepen dat Chello (standaard webspace), CGI ondersteund.

Nou weet ik weinig van CGI af maar het is wel noodzakelijk om bijv. een mailform of een weblog wil draaien. Php kan ik wel vergeten want dat ondersteund Chello niet toch ?

Ik wil dus een weblog gaan draaien zoals bijvoorbeeld Open Journal.

De directory structuur van O.J. is als volgt;
Afbeeldingslocatie: http://grohol.com/images/oj/ojfiles.gif

Is dit uberhaupt wel mogelijk? Ik vraag me nou af hoe ik dit bij Chello aanpak, waar vind ik de CGI-bin ? In user root kan ik niet omhoog want dat is gelocked dus hoe kom ik er dan :?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bel Chello ff, dit is een providerspecifieke vraag :)

Verwijderd

voor zover ik weet heeft chello geen cgi. alleen maar een paar standaard teller en klok scripts die je kunt gebruiken. vandaar dat je ook nergens een cgi-bin hebt.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Nee idd, ik had ff gezocht en toen kwam een aantal keer voorbij dat Chello wel CGI ondersteund maar nu zag ik dit staan:
Ik heb er Chello eens over gebeld om dat te vragen. Nou, ze hadden maar liefst twee CGI scripts klaar staan: een klokje en een teller. Wat moet ik met een klokje? dat heeft iedereen al in zijn systray staan. Een mailform behoorde niet to de mogelijkheden. Toen ik vroeg af ik dat dan zelf maar zou uploaden werd er gezegd dat ze "dat liever niet hebben" hehe. Ik heb nu zelf ergens (virtuele) hosting geregeld, dus ik ben van het probleem af. Zoek effe naar gratis diensten die je kunt gebruiken. 99 van de 100 keer word je bezoeker helaas wel naar een reclame pagina geleid na invullen van het form. Ik had er eentje van xs4all als ik me niet vergis, en daar was dat niet zo bij. Effe zoeken dus.
Damn Chello :(

Dus nu kan ik een weblog wel vergeten... of heeft iemand nog een idee voor een andere mogelijkheid om een weblog te draaien ?

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Vraag het Vrieskist in #hk

hij werkt bij chello helpdesk :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• PaPa

PaPa

Topicstarter
OxiMoron schreef op 07 november 2002 @ 17:15:
Vraag het Vrieskist in #hk

hij werkt bij chello helpdesk :)
kijk da's pas handig :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen P&W topic

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.