[js/flash] setVariable onder Mozilla/enz.

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
Is het iemand al eens gelukt om mbv setVariabele tussen JS en een Flashmovie te communiceren onder Mozilla, misschien Netscape 6/7 en op de Mac?

Ik gebruik het volgende stukkie code (natuurlijk) in combinatie met swliveconnect="true" in de embed-tag maar werken ho maar ;(

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function tellFlash(arg){

if(DOM){
            document.getElementById('flashheader').SetVariable('/:kop',arg);    
            //top.header.document.getElementById('blaat').value = arg;  
        }else if(IE4){
            document.all['flashheader'].SetVariable("/:kop",arg);   
        }else if(NN){
            document.layers['flashheader'].SetVariable("/:kop",arg);    
        }
    }

Heb op het net al heel wat tijd doorgebracht met het zoeken naar mogelijke oplossingen maar voor Mozilla kwam ik alleen tegen dat er de mogelijkheid is om een plugin in je pluginsfolder van Moz te dumpen zodat het zou werken.
Getest, en afgekeurd...

Tips, tricks en hacks zijn welkom :)

www.jurgroessen.nl

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

<inside> duuhhh, leer nou eens een keer goed JS :+ :P </inside>

aanvulling: hebben misschien de flashers onder u nog een workaround hoe je dit vanaf de flash-kant aan kan pakken?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ten eerste gebruik ik eigenlijk alleen nog maar Flash MX. paar oplossingen die me te binnen schieten:

1) LocalConnection gebruiken om te communiceren tussen 2 swfjes ( mx only )
2) Nieuwe Flashvars gebruiken in object en embed ( mx only )
3 ) Met javascript de variablen schrijven aan de object en embed via document.write ( 4+ )

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

HTML:
1
swliveconnect="true"

kun je vergeten, is voor NS 4.x. Vanaf 6.0.40 zou het mogelijk moeten zijn om via flash de DOM the manipuleren via de XPCOM module van Mozilla, heb het echter nog nooit geprobeerd.
Zie ook de google groups posting hieronder, hoop dat je er wat aan hebt.
http://groups.google.com/...31.1060200%40netscape.com

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
XPCOM zeg je :? never heard of it...

Heb afgelopen dagen aan andere projecten gewerkt dus ben er niet meer aan toe gekomen maar wil er asap toch eens induiken.

alvast bedankt voor het meedenken :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik had dat ook een keer, dat bepaalde browsers geen variable aanbieden aan flash als je "Setvariable" gebruikt.

In mijn geval was het dat waardes die op de ene pagina door flash gegenereerd werden, op de volgende pagina door een andere swf getoont moesten worden.

Wat ik nu doe is de eerste flash laten submitten aan een php, die zet de meegegeven variablen als sessie vars.

Vervolgens opend pagina twee, met flash file 2.

de flash haalt de file "geef_sessie_vars.php" op, en deze echo't de sessie vars zodat flash ze begrijpt (&naam=bramb&)

Zo heb je dus altijd de goede waardes, zonder dat flash hoeft te weten onder welk ID de waardes door de eerste flash zijn opgeslagen.
8)
Pagina: 1