Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

externe controle van je pc

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Nou volg ik al een geruime tijd alle ontwikkeling op tweakers. maar kwam ik zelf eigenlijk op een id

Het maken van een soortemet kastje, dat op je bureau of waar dan ook staat.
zodat je eigenlijk altijd je pc kan bedienen zonder dat als je hem weg hebt gewerkt in een kast, of aan de andere kant van je bureau weer moeite moet gaan doen. Om bijv je fans of ccfl of je vu meter lager hoger aan of uit te zetten.

Maar dat je dus gewoon op dat kastje je aan/uit knop hebt voor je pc, voor je cclf(s), je fans door middel van een reobus, je reset knop.

Nou weet ik dat het mogelijk is om er 1 extern aan je pc te hangen maar hoe doe je het met de bekabeling of doe je het draadloos

En als je het met bekabeling doet hoe zorg je er voor dat je zo min mogelijk kabels hebt want als je 4 fans in je pc hebt hebbie al een hoop kabels.

Ledjes willen natturlijk ook van stoom worden voorzien

Wie weet kunnen we met zijn alle zo'n kastje ontwikkelen en er een handleiding aan over houden voor de mede tweaker

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
zoiets: Externe Case mod

disclaimer:
(hij is al bijna een jaar oud dus denk wel ff in die tijdsgeest kwa LCD's en fan controll ;) )

• whocarez
zie iets jah maar dan met alles der op en der aan hoe maak je hem hoe ontwerp je de nodige schema's enz enz

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan een seriële poort voor een lcd gebruiken, en een andere kabel nemen met meer aders voor de overige spullen.
Je kan er geen grote stromen doorheen sturen, maar een resetknop of powerbutton is wel te doen er mee.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

k'heb hier ook weleens over nagedacht.. het probleem zijn toch alle kabels..

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

je kunt een kabel van je printer gebruiken. Daar kun je wel wat door heen sturen (1 fan zal geen probleem zijn).

Maar je kunt ook via een relais/transistor je fan's/ccfl's enz aansturen. Dan is dit geen probleem.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• whocarez
maar hoe sluit je het aan want ik neem aan dat we niet allemaal electro wizzkidzz zijn
Not me in iedergeval.

En hoe maak je het zo compact mogelijk

Voor het begin laten we er van uit gaan dat je 2 of meerdere fans wilt aansturen minimaal.
Een lcd moet kunnen worden aangestuurd bijv. (tijd, temp cpu, mem gebruik, mp3 read out, voor de csers onders ed score) dit met behulp van voorgeprogrameerde buttons.

Je moet je aan en uit knop ermee kunnen bedienen tevens de reset knop.

Je lcd moet er aan komen te hangen erin of er naast maakt niet uit. ieder zijn design.

hij moet met 1 kabel aansluitbaar zijn, liefst dan natuurlijk plug an play, je zou toch maar naar een lan party gaan en je bent een uur bezig om dat ding in te stellen.

Alle knoppen die men in princiepe op de pc heeft (aan uit reset, of welke dan ook) moeten afzonderlijk van het kastje bedient kunnen worden. zodat als er wat mis is je niet je pc open moet schroeven en alles weer in oude staat terug brengen.

• whocarez
of je vu meters er aan plakken, bijv voor je hdd, cpu, nic

• ExcaliburDexter
Bij mijn extern kastje loopt alle stroom door een printerkabel, hierop zitten:

3* 12cm fan
2* 8cm fan
1* 6cm fan
1* 4*20 LCD met backlight
6* heldere blauwe leds
10* gewone leds

Ik moet zeggen dat als ik alle fans op 12 volt laat lopen dat ik dan duidelijk een afname in de sterkte van de LCD backlight zie, de stroom zit echt net op het randje. heel belangrijk is dus om een goede kabel te gebruiken. Volgens mij is een printerkabel hier niet echt voor geschikt en zou je beter voor een home made kabel kunnen gaan.

(voeding enermax 430 watt)

• whocarez
nou dit is nou weer iets te veel zat eerder te denken aan zoiets als die externe casemod.

Maar dat wat uitgebreider en met meer mogelijkheden en compacter natuurlijk

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
ExcaliburDexter schreef op 07 november 2002 @ 18:29:
Bij mijn extern kastje loopt alle stroom door een printerkabel, hierop zitten:

3* 12cm fan
2* 8cm fan
1* 6cm fan
1* 4*20 LCD met backlight
6* heldere blauwe leds
10* gewone leds

Ik moet zeggen dat als ik alle fans op 12 volt laat lopen dat ik dan duidelijk een afname in de sterkte van de LCD backlight zie, de stroom zit echt net op het randje. heel belangrijk is dus om een goede kabel te gebruiken. Volgens mij is een printerkabel hier niet echt voor geschikt en zou je beter voor een home made kabel kunnen gaan.

(voeding enermax 430 watt)
Mwaah .. die printer kabel kan dat wel aan hoor

je krijgt alleen een aardige spannings val op de massa en de +5 +12 draden

dus als je die dubbel of beter nog 3 dubbel gebruikt gaat alles prima (heb je niet nog een paar draadjes over ?

Repareren doe je zo.

• ExcaliburDexter
Dat heb ik al geprobeerd, zelfs al 5 draadjes maar niks helpte. Op de een of andere manier trekt hij me die hele lijn leeg, maarja t kan natuurlijk ook aan mn ontwerp liggen.

• whocarez
maar hoe ontwikkel je zo iets nou want ik ben dus echt een electro noob

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Met een soldeerbout, onderdelen, en een schema.

Forget your fears...
...and want to know more...

• whocarez
jah duhhh maar hoe maak je zo'n schema welke materialen gebruik je

btw leuke sig aetje

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
logisch nadenken maar je moet gewoon een beetje de basis kennen

• whocarez
tja wat moet je hier nou mee

Ikke hopen dat de mensen op got me konden helpen krijg je van die antwoorden je moet de basis kennen maar die heb ik niet en iemand anders misschien ook niet, hoe leren wij het dan??

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 07 November 2002 @ 20:25:
Dat heb ik al geprobeerd, zelfs al 5 draadjes maar niks helpte. Op de een of andere manier trekt hij me die hele lijn leeg, maarja t kan natuurlijk ook aan mn ontwerp liggen.
bekende muis ;) Ik vind het een beetje een miskoop van mezelf, alhoewel hij went
Pagina: 1