Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

livedrive achter chieftec deurtje

Pagina: 1
Acties:

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:52
dag,
ik heb net een chieftec kast gekocht (ta-10bd).
maar nu was ik alles aan het inbouwen en dacht ik: hé, als er een deurtje voor mn livedrive zit, hoe kan ik dan nog de toslink kabels naar mn md constant aangesloten hebben? had ik ook iets eerder kunnen bedenken, maar toch.
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
ik heb gedacht aan het boren van gaten in het deurtje, maar dat is zonde en dan kan het deurtje niet goed meer open
groet, roel

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
roel... lees de faq aub... geen groeten in je post.

En voor je probleem: maak een klein gaatje aan de zijkant om je kabels eronderuit te leiden lijkt me.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

je kan de live drive iets verder naar achter monteren ...
da's even stoeien met die drive-rails , maar het kan ...
heb ik zelf ook gedaan ...
roel... lees de faq aub... geen groeten in je post.
geef dan ook antwoord op z'n vraag ....dan luistert hij er misschien ook naar ...

• cosmo_roel
hoi,
sorry voor het groeten, zal het niet meer doen
iig bedankt voor de suggesties, ik zal proberen de ld naar achter te zetten en een gaatje te boren in een ander frontje van een 5.25" drive. dan leid ik de draden wel door de kast heen en aan de achterkant naar buiten
mzzl, roel. whaha

Verwijderd

groeten in de ie post mocht dacht ik wel weer en hoe op te lossen.. kan je de draden niet binnen langs laten lopen misschien

Verwijderd

cosmo_roel schreef op 07 november 2002 @ 17:10:
hoi,
sorry voor het groeten, zal het niet meer doen
iig bedankt voor de suggesties, ik zal proberen de ld naar achter te zetten en een gaatje te boren in een ander frontje van een 5.25" drive. dan leid ik de draden wel door de kast heen en aan de achterkant naar buiten
mzzl, roel. whaha
Je kan inderdaad je poort verlengen en die dan op een andere plek in je front inbouwen. Of het er mooier op wordt is wel de vraag. Maar als functionaliteit op een staat, lijkt me dat wel een van de kanshebbers.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Welcome @ GoT :)

wat dacht je van het deurtje er uit laten.

(btw, je kunt ook het volgende doen:
Je Chieftec kast aan mij geven. Dan krijg je wel een andere low-budget-kast terug ;)

Of je geeft je complete soundcard + livedrive aan mij. Hiervoor kun je een SB Live 1024 terug krijgen :) )

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
O-) de leukste thuis O-) (ben et wel met je eens :P)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
hmmm :) haal bij de audiospeciaalzaak verlengkabesl... deze monteer je dan netjes met de vrouwtjeskant in een dustplate... en laat je (zoals je zelf al zei) door een 5,25" kleppie naar binnen gaan... succes!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Je kunt losse toslink transmittertjes bestellen bij conrad. Die knoop je vervolgens netjes vast aan de oorspronkelijke, en je bent klaar! Ik zou wel even het transmit pennetje van de orginele even loshalen, anders heb je kans dat je niet helemaal storingsvrij bent. * Corn heeft ooit eens op die manier een kabeltje voor een gewone cdrom -> toslink gemaakt, doet het nog altijd perfect.

• M14

M14

MaChOmIdGeT schreef op 07 november 2002 @ 19:20:
O-) de leukste thuis O-) (ben et wel met je eens :P)
Ik was eerst ;) , dus ik krijg het spul :P

Verwijderd

M14 schreef op 07 november 2002 @ 22:46:
[...]

Ik was eerst ;) , dus ik krijg het spul :P
krijg ik dan ook iets please? [slijm] [slijm]

• M14

M14

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:48:
[...]

krijg ik dan ook iets please? [slijm] [slijm]
>:) NEE B) :9 :P

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
id NEE want als er al iets weggaat van m14 gaat et naar mij >:)!

enne hardcore :r sorry (nou krijg ik dus ook nix meer)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Tot zover de serieuze inbreng in dit topic :(

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Wat dacht je om een addon kaartje te kopen die je op je kaart prikt? dan kan je toslink er van achteren uit!

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hmm lastig probleem inderdaad... een stuk uit het deurtje dremelen is ook geen optie?
ik ga zelf ook met dat probleem zitten binnenkort aangezien ik ook een chieftec wil, en niet alleen een livedrive ding heb (maar dan van terratec ;)) maar ook een lcd scherm wat 2 bays in beslag neem... dus ik zit er serieus over te denken om gewoon de da-01w te kopen die standaard ZONDER deur is...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• cosmo_roel
Ener-G schreef op 07 november 2002 @ 23:31:
hmm lastig probleem inderdaad... een stuk uit het deurtje dremelen is ook geen optie?
nee, als de draden dan door het deurtje heen ingeplugd zitten kan het deurtje niet meer open
Ener-G schreef op 07 november 2002 @ 23:31 ook:dus ik zit er serieus over te denken om gewoon de da-01w te kopen die standaard ZONDER deur is
ik heb alleen een zwarte kast, dus als er een deurtje voor de witte drives zit is wel fijn

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Knoppen op de Rheobus staan niet toe dat het deurtje sluit. Ik zat zelf te denken aan het doorzagen van het deurtje zodat je of de onder of de bovenkant kunt openen.

ARME AOW’er

Verwijderd

ehmmm ff noobie wat is een toslink?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 00:36
das een digitale input of output. Bijvoorbeeld zoals hier voor een digitale verbinding tussen een geluidskaart en een minidisc.

Facebook :: Twitter :: PSN

• Chiron

Chiron

cosmo_roel schreef op 08 November 2002 @ 12:16:
[...]

nee, als de draden dan door het deurtje heen ingeplugd zitten kan het deurtje niet meer open
hmm ja good thinking ;)

kan je hem dan niet zo modden dat je livedrive onderin je kast ligt ofzo? is wel wat dremelwerk... dat je zeg maar aan de zijkant je livedrive connectors hebt ergens ipv in de drivebays

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Je kunt ook de draden van je livedrive doorverbinden naar het deurtje, zodat de connectors gewoon in je deurtje zitten en de kabels vanuit de kast komen...
Zie hier wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://rembo.servehttp.com/rembo/livedrive.gif
En plz mensen, laat mun u/l kanaal heel :D

Edit:
Je moet natuurlijk die kabeltjes wel ff mooi vastmaken in je deurtje en evt. een afdekplaatje oid eroverheen doen :)

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 22:53:
Je kunt ook de draden van je livedrive doorverbinden naar het deurtje, zodat de connectors gewoon in je deurtje zitten en de kabels vanuit de kast komen...
Zie hier wat ik bedoel:
[afbeelding]
En plz mensen, laat mun u/l kanaal heel :D

Edit:
Je moet natuurlijk die kabeltjes wel ff mooi vastmaken in je deurtje en evt. een afdekplaatje oid eroverheen doen :)
hmm tja dat zou ook nog kunnen.. maar ik heb zelf op m'n terratec drive 2 draaiknoppen, nl. volume en gain en die zijn anderhalve cm lang.. bovendien nog 2 midi-ingangen waarvoor ik eventueel wel gewoon 2 gaten zou kunnen boren, maar m'n optical link wordt wel een probleem :)

nee ik denk dat ik gewoon voor de deur-loze no nonsense witte versie ga

• cosmo_roel
dat van remboooo is een leuk idee, alleen wordt het idd moeilijk met optische kabels
de livedrive verder naar achter plaatsen is voor mij ook geen optie, vind ik er niet echt mooi uitzien (hoewel ie toch achter het deurtje zit)
waar ik wel aan heb zitten denken is het naar achter leiden van de kabels terwijl de livedrive gewoon op zn plaats blijft zitten, maar dan met behulp van toslink kabels met haakse aansluitingen (een verduidelijking van mijn idee hieronder)
de kabels zouden dan niet zo ver uitsteken, beetje het idee van een walkmanplug

[img]"http://www.arents.org/temp/toslinkhaaks.bmp"[/img] (plaatje zal wel niet weergegeven worden maar in ieder geval de link)

ik ben hiervoor naar "de muziek boetiek" in nijmegen geweest, best een goede zaak volgens mij, maar die hadden zoiets niet en betwijfelden ook of het überhaupt bestond. waarschijnlijk is het technisch ook vrij lastig omdat je die 90 graden hoek om moet
maar ik zoek nog verder

Verwijderd

plaatje doet het niet je moet ook Afbeeldingslocatie: http://www.arents.org/temp/toslinkhaaks.bmp

en BTW WAAROM BITMAP :/

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

moet je naar technica gaan, zit in 2e wasl straat..die man heeft alles..moet je wel ff zelf monteren

T60P Widescreen

Pagina: 1