casema cable redhat8 com21 modem

Pagina: 1
Acties:

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:16
Ik heb sinds vandaag Cable internet van wanadoo. Ik zou het internet graag via mijn redhat 8 linux server laten verlopen.

Het probleem is dat het mij niet lukt om in te bellen.
Ik kan op internet erg weinig documentatie vinden, veel docs hebben het nog over een serieel modem. Maar niet het com21 modem.

De server heeft 2 netwerk devices
eth0 voor het normale netwerk
eth1 voor het internet

tevens is het onduidelijk of ik dhcp moet gebruiken of gewoon een normaal ip. Maar dhcp schijnt niet echt te werken. Op mijn windows98 computer laat hij de oude netwerk instellingen van mijn netwerk kaart ook zo staan.. dus heb ik eth1 ook weer gezet op een vast intern netwerk.

adsl-start en adsl-config stonden al standaard op redhat.. volgensmij moest ik deze ook gebruiken voor het kabel modem.. ookal is het geen adsl...

Maar ik krijg de melding dat het device niet heeft kunnen.. eth1 is echter wel aanwezig op het systeem. Ook wanneer ik Ifconfig doe.

Kan iemand aanwijzingen geven hoe ik casema internet werkend krijg met com21 modem en redhat 8 of in elk geval een redhat versie..

Bedankt alvast,

edwin :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
dchp, volgens mij krijg je namelijk iedere keer een ander ip van casemaschaap.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:07
Nej, je moet een pppoe verbinding maken, en daarvoor moet je idd adsl-config gebruiken. En dit moet vlekkeloos gaan als je de modules voor je netwerkkaart(en) geladen zijn.

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 09:16
Bedankt,

ik heb de cable aan het werken gekregen.
Waren een aantal probleempjes waaronder dat linux ineens de eth0 en de eth1 heeft omgedraait na een reboot waardoor hij ook op de verkeerde netwerk kaart stond te zoeken.