Toon posts:

Mac-Adressen vinden op groot netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op me werk staan rond de 400 pc's nu moet ik van 80 computers het mac adress op gaan zoeken voor een documentatie, ik heb op internet gezocht naar een proggies om dit van 1 centraal punt op te zoeken. ik heb er verschillende gevonden maar geen 1 werkt goed :(

Weet iemand een goed programma waarbij ik dit snel en zonder veel problemen kan bekijken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moeilijk methode, maar die je zelf best had kunnen uitvogelen:

• Pak een IP-Scanner tool.
• Laat deze alle gevonden IP adresssen naar een .txt bestand exporteren
• Schrijf een batch filetje wat een "nbtstat -a IP-Adres" doet, en de output naar een nieuw .txt filetje logd

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Visual AUdit Pro. Alleen scan je hiermee alle hardware en software van pc's en dat is misschien wat teveel gevraagd?

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
doe vanaf een linuxdoos een broadcast-ping (ping -b), en kijk met arp vervolgens in je arp-tabel. Dit werkt overigens alleen als er geen routers tussen jou en je pc's zitten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als het Windows PC's zijn, kan je met het tooltje uit de RK genaamd "getmac.exe" het mac address opvragen.

http://www.microsoft.com/...ols/existing/getmac-o.asp

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het netwerk DHCP gebruikt, kan je met een linux bak en tcpdump alle MAC adressen verzamelen en vervolgens met een commandoregeltje met perl de dubbelen eruitfilteren en de MAC adressen te pakken krijgen.

* _JGC_ heeft op dit moment in een netwerk ook tcpdump draaien, moet er vanavond ff kijken om de DHCP server met vaste MAC in te stellen, wel zo veilig met poortjes overal en zo'n wireless ding :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Koffie schreef op 07 november 2002 @ 16:27:
Moeilijk methode, maar die je zelf best had kunnen uitvogelen:

• Pak een IP-Scanner tool.
• Laat deze alle gevonden IP adresssen naar een .txt bestand exporteren
• Schrijf een batch filetje wat een "nbtstat -a IP-Adres" doet, en de output naar een nieuw .txt filetje logd

Move > NT
nbtstat werkt alleen op windows dozen, ik neem aan dat de topicstarter ook wel Unix/linux dozen op zijn werk heeft, (of andere types)

je kan dan beter alle adressen pingen en dan je arp tabel uitlezen (naar een file sturen), allen als je achter een router zit werkt dit dan weer niet,

maar ik ga er vanuit dat het op een LAN is en niet op een WAN ;)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1