HD niet horizontaal... En dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
ikke is zo'n persoon die zijn kast zo vol mogelijk wil hebben, en waarbij een HQ-08 zelfs te klein wordt (als je een goede airflow wilt). Daarom bedacht fauna: als je de hd's boven de voeding nu eens verticaal doet? zou dat dan wat uitmaken? Nou, in ruimte/airflow dus wel, want verticaal kunnen er wel een stuk of 4 naast elkaar met 1,5 cm tussenruimte.
Maar ik heb wel eens gehoord dat HD's gewoon horizontaal moeten liggen, anders gaat'ie sneller kapot enzo...
Ik heb voor de zekerheid een week geleden mailtjes gestuurd naar Maxtor, WD, Samsung, IBM en Seagate, en gevraagd of niet horizontaal plaatsen van de schijf wat uitmaakt wat betreft performance, duurzaamheid en garantie. Ik heb er inmiddels 2 terug:
Samsung:
Dit heef geen invloed op de snelheid of de garantie maar het kan zijn als u de schijf op of in een vreemde positie plaatst dat de duurzaamheid van de schijf achteruit gaat.
Vaag antwoord dus...
Maxtor:
Placing the drive either horizontal or vertical is fine. IT will not hurt the drive or performance. It also will not do anything to the warranty of the drive.
Ziet er goed uit...

Wat denken jullie hiervan, en hebben jullie ervaring met HD's die zo sneller kapot gaan?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is al eerder gevraagd volgens de seach.

http://gathering.tweakers...5177///harddisk,verticaal

ARME AOW’er

Verwijderd

In mijn lian-li case hangen ze altijd al verticaal, no problem

Verwijderd

geeft geen problemen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Harddisks mogen zowel horizontaal als verticaal ingebouwd worden. Veel OEM-fabrikanten hangen hun schijven ook verticaal. (compaq e.d.)

't enige wat niet aangeraden wordt is diagonaal, en andere vreemde hoeken :)

Maargoed, dit lijkt me inmiddels wel duidelijk.. Overigens zijn er meer van dit soort topics geweest.

Dit topic is gesloten.