Toon posts:

Spellen --> Out of Range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb voor me zusjes pc beneden een simpel Kyro2 Kaartje gekocht omdat ze haar spelletjes niet mooi vond,
nu kreeg ik hem gistermiddag binnen en heb ik hem geinstalleerd en alles..

maar telkens wanneer ik een spelletje opstart krijg ik een zwart scherm met daarop :

OUT OF RANGE

Fh 38.5 Khz
Fv 74.0 Hz
Pixel 32.6 Mhz

wat kan dit betekenen ? en wat kan ik hier aan doen ¿

xp drivers / 2000 drivers.. verschillende Hrtz geprobeerd, verschillende resoluties... etc. etc.

alvast bedankt, grtz

GraftOnline

Sys Info :

Windows XP
Pentium 2 350 @ 467
256 mb geheugen
TFT Monitor

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
Waarschijnlijk is de TFT het probleem, denk dat-ie het met een CRT wel doet? Het spel probeert (miscshien direct op de hardware) de instellingen van de monitor te veranderen, en een TFT is heel anders wat dat betreft dan een CRT

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmm oke, dat zou dus wel heel erg klote zijn,
wat is hier aan te doen ? want t is zonde om de TFT weg te doen natuurlijk :S

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:35

Rashann

Zoek de hond...

Heb je je monitor-drivers geinstalleerd?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 21:35
Het ligt wel aan de spellen, maar de kwaal ligt waarschijnlijk bij de TFT.

De TFT schermen van tegenwoordig kunnen vaak maar 1 of 2 resoluties aan, te beginnen bij 1024 x 768.

als spellen opstarten veranderen zij vaak de resolutie van de standaard naar 640 x 480 waarna men zelf in de menu's een hogere resolutie aan kunnen geven.

Op het moment dat de spellen de resolutie laten veranderen, geeft de monitor een out of range aan. Je kan proberen een normale CRT monitor aan te sluiten (die wel alle resoluties aan kan) om er achter te of dat ook daadwerklijk het probleem is. Wanneer niet, kan men altijd nog concluderen dat het de videokaart is en terug gaan naar de winkel met de klachten.

(Dit is mijn interpretatie, ik geef geen garantie dat dit het daadwerkelijk is)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
GertjanO schreef op 07 november 2002 @ 16:15:

De TFT schermen van tegenwoordig kunnen vaak maar 1 of 2 resoluties aan, te beginnen bok 1024 x 768.

als spellen opstarten veranderen zij vaak de resolutie van de standaard naar 640 x 480 waarna men zelf in de menu's een hogere resolutie aan kunnen geven.
Dit is bullshit, TFT schermen kunnen alle resoluties aan van 640*480 tot de daadwerkelijke resolutie van het TFT scherm (15" vaak 1024*768). Het scherm wordt dan gewoon geinterpoleerd.

De topicstarter kan zien op zijn scherm dat de verversingssnelheid op 72Hz staat en dit kan zijn monitor niet aan.

Wat is het voor een spelletje ?

-

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:35

Rashann

Zoek de hond...

GertjanO schreef op 07 november 2002 @ 16:15:

De TFT schermen van tegenwoordig kunnen vaak maar 1 of 2 resoluties aan, te beginnen bij 1024 x 768.
Dit is onzin. TFT hebben inderdaad 1 native resolution, maar alles eronder kunnen ze wel aan (qua resolutie dan). Het probleem is waarschijnlijk eerder de refreshrate dan de resolutie.

Op het moment dat de spellen de resolutie laten veranderen, geeft de monitor een out of range aan.
Klopt, een 'Out of Range' van de refreshrate die op 640x480 ineens te hoog ligt voor een TFT. Door de monitor drivers te installeren zou je Windows moeten kunnen laten weten dat hij niet boven bepaalde waarden mag komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rashann op 07-11-2002 16:22 . Reden: ik moet sneller typen :P ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
de spellen opstarten in safe mode en dan proberen de resolutie aan te passen.

Verwijderd

Topicstarter
heb er dus geen monitor drivers bij gekregen :S
zijn die standaard bij TFT of maakt t merk ook nog uit :!?

ga nu ffies een crt monitor proberen,laat zo weten of t gewerkt heeft

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dat "out of range" ook wel eens als ik per ongeluk de reso te hoog zet of de refresh rate. Ik denk dat je het beste in windows ff naar je frequency kan kijken (ik denk 75Hz MAX) en dan het spel opstarten. Werkt het dan nog niet, probeer dan 60 Hz ff. Probeer anders in windows je reso op 800/600 te zetten, voor je het spel opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Plaquee, heb k allemaal al gedaan :S
ga ffies monitor drivers zoeken van een samsung tft dan maar

Verwijderd

Topicstarter
mmmm zijn geen drivers vooor te vinden,
geen andere oplossing dan een andere monitor dus :S ?

• Sjeeseend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:08
Gebruik je de nieuwste driver van Hercules? Zoja, probeer dan eens een oudere driver. Mijn monitor gaf eerst ook een "Out of range" zodra ik een spel probeerde te starten met die driver.
Ik denk dat het met een andere driver voor de Kyro is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
En jij heb ook een tft scherm ??
zoja , welke drivers gebruik je ....

btw > OS is XP

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 13:43

ALF

Ik heb dit wel eens gehad toen ik windows opstarten meteen al ik heb mijn pc toen moeten formatten en win(win98) erop nieuw opdonderen en toen deed ie het wel goed mischien ook maar eens proberen ik weet dat het alleen bij spellen is maar het is te proberen :D

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Download anders even een programmaatje als bijvoorbeeld refreshlock, dan kan je je refreshrate vastzetten op 60 Hz.... grote kans dat het dan wel allemaal werkt....
Pagina: 1