van wave/mp3 naar midi

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
kan dit of is dit mogelijk want ik wil graag een paar polyfonische ringtones maken voor me samsung t100 maar die maakt gebruikt van mmf en die worden gemaakt van midi files

maar ik weet niet hoe ik me muziek omzet naar midi en niet alles is op midi te downloaden

wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Theoretisch gezien kan het niet wat jij wilt...
Maar toch kan het... Het kan alleen niet foutloos... En de software zal je niet of nauwelijks vinden denk ik (hoewel ik daar nog nooit naar gezocht heb).

Maw, als het je lukt om dit te doen (wat me nog steeds sterk lijkt) zal de midi file niet klinken zoals jij het verwacht. In midi kan geen zang en samples, alleen vooraf gedefineerde geluiden/samples die in je telefoon of geluidskaart zitten.
Tip: ga ff lekker google'n, zoek met midi en/of titel gegevens... van veel hits hebben "componisten" vaak al midi's gemaakt en kun je zo downloaden.

Da's een stuk makkelijker, sneller en beter...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee, het kan echt niet.
Enige manier is om een 1-stemmig melodietje af te spelen (liefst alleen zuivere sinussen), vervolgens een apparaatje dat laten opnemen dat die tonen kan interpreteren en om kan zetten in MIDI-info. (niet dat ik denk dat zo'n apparaatje bestaat...) Iemand vroeg mij dit laatst ook eens, toen heb ik het vergeleken met een bewegende film maken van een stilstaande foto, is ook niet mogelijk. Als je weet hoe MIDI werkt, zal je dit begrijpen.

Mijn advies: Zoek een beetje muzikale vriend en laat die hem inspelen op je MIDI-keyboardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik denk dat het wel kan, het is alleen erg moeilijk, en ik heb zelf nog geen programma gezien dat het goed kan.
Het zal hoe dan ook erg moeilijk zijn op een volledig nummer (dus als de instrumenten niet appart aanwezig zijn)
Zit er een solo in het nummer met de melodie dan heb je wel een kans.

Laatst kwam ik bij google op een commercieel pakket dat er vrij professioneel uitzag (bij de advertised links)
Ik heb het verder niet geprobeerd omdat dat niet was waar ik naar op zoek was en ik weet ook niet meer hoe het noemt of hoe ik er op gekomen ben, maar het bestaat iig...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7727

Er zijn wel programma´s die het kunnen kijk maar eens bij download.com
http://download.com.com/3...midi+converter&tg=dl-2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Z
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Nee, het is absoluut niet mogelijk. En zelfs zeer onwaarschijnlijk dat 't ooit mogelijk zal zijn. Dit omdat een computer (nog (hopelijk)) geen onderscheid kan maken tussen instrumenten (soort klanken). Het enige verschil tussen een toon op bv. 440Hz van een piano danwel van een blokfuit is het aantal (en het volume van de) boventonen. Een computersysteem zal die boventonen als normale tonen zien.
De meest geavanceerde systemen op het moment kunnen het wel mits de melodie monofoon (1 toon) is. De klanksoort zou niet zoveel uit moeten maken. Deze systemen zijn overigens gewoon software paketten, dus wie zoekt zal misschien vinden . ..

...I do not regret the things I've done, but those I did not do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Tommy Z.® schreef op 07 November 2002 @ 18:36:
...Het enige verschil tussen een toon op bv. 440Hz van een piano danwel van een blokfuit is het aantal (en het volume van de) boventonen...
en de envelope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

haahaha :) het is wel mogelijk, er zijn een aantal freeware programma's die dit zeker kunnen en daarnaast zit bij een beetje audiopakket (lees: duur) deze functie... alleen voor huis tuin en keuken gebruik zou ik toch proberen zelf het melodietje ff op het keyboard na te spelen

hoe:
bandbreedte selectie wordt gemaakt... dus je selecteerd van welk instrument de muziek afkomstig is... daarop worden die leuke algoritmes losgelaten...

[ Voor 0% gewijzigd door Skinkie op 08-11-2002 12:14 . Reden: aanvulling ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68227

Het heeft ook enigsinds te maken met PI (= +/- 3.1415926535897932384626433837510)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 68227 schreef op 08 november 2002 @ 12:13:
Het heeft ook enigsinds te maken met PI (= +/- 3.1415926535897932384626433837510)
:? is dit om te laten zien hoe stoer je bent dat je tig decimalen van pi weet?

edit: volgens mij klopt het niet eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ow trouwens, het kan niet...
het kan wellicht bij benadering, maar het kan zowieso nooit enigzins foutloos..
en dan nog: stel dat het je lukt om van een 5 stemmig stuk de melodien eruit te filteren, dan zit er in muziek nog heel veel andere informatie zoals allerlei vormen van expressie die per instrument en speler verschillen, die dus al niet of nauwelijks in midi zijn te programmeren/spelen, laat staan dat een computer dit eruit kan filteren...

en die opmerking over pi slaat nergens op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is technisch praktisch onmogelijk om een WAV om te zetten naar MIDI. MIDI is een sequencer formaat (een soort lijst met daarin de noten die gespeeld moeten worden) terwijl WAV gewoon pure geluidsdata is. Er zijn nog geen programma's die WAV muziek zo goed kunnen analyzeren en de verschillende instrumenten eruit halen om deze in een soundfont te zetten en de sequence te schrijven.

Er bestaat echter wel software WAV2MIDI (doe effe een websearch) die WAV analyzeren en zo goed als mogelijk omzetten naar MIDI noten. Echter het doel van deze software is meer om een solo van een stem of gitaar om te zetten (niets polyfonisch). Verwacht niet dat het een muziekstuk omzet naar een ietwat redelijk klinkende MIDI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
djazete schreef op 08 november 2002 @ 17:22:
ow trouwens, het kan niet...
het kan wellicht bij benadering, maar het kan zowieso nooit enigzins foutloos..
en dan nog: stel dat het je lukt om van een 5 stemmig stuk de melodien eruit te filteren, dan zit er in muziek nog heel veel andere informatie zoals allerlei vormen van expressie die per instrument en speler verschillen, die dus al niet of nauwelijks in midi zijn te programmeren/spelen, laat staan dat een computer dit eruit kan filteren...
Zoals je misschien gelezen had was het de bedoeling van de topicstarter om melodietjes voor zijn gsm te maken.
Die heeft ook niet al die vormen van expressie, dus dat is niet zo erg als je die verliest.

Meestal is het doel van wav2mid trouwens van een partituur ofzo te hebben van de originele muziek, en niet van een perfecte kopie van je liedje in mid te hebben.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

als je goed genoeg zou zijn om die partituur te lezen kan je beter aan je 'muzikaliteit' werken om je partijtjes zelf uit te werken, imo..

en als het voor de gsm is, is het wel te doen:
neurie het deuntje wat je in je gsm wilt stoppen na, laat dan een analyser erover heen waggelen, die wel beter werkt omdat het monofoon is, en dan werkt het wellicht wel.

maar de discussie was enigzins offtopic gegaan dacht ik over wav 2 midi.
Pagina: 1